Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Jonagold
12-05-2024 om 09:30
Nog gefeliciteerd! Wees nou niet te hard voor jezelf lieverd. Zijn gaf zelf aan dat ze dit wilde, dus logisch dat je daarin mee ging! Wees trots op haar en jullie dat ze nu wél haar verjaardag kon en wilde vieren. Dat het toch teveel bleek is heel erg jammer, maar het is toch maar mooi wel gevierd en jullie hebben het mooi afgesloten met dat vaartochtje. Zijn allebei mooie herinneringen!
Ik zou zelf stiekem blij zijn met de bijwerking van de medicatie, maar goed dat je naar dochter luistert en informeert naar alternatieven.
Ik wens je een hele fijne Moederdag. Als er iemand waardering verdient op deze dag zijn het moeders zoals jij
Poison
12-05-2024 om 09:40
Nog gefeliciteerd en ik sluit me volledig aan bij wat hierboven is gezegd♥️
BritgetJones007
12-05-2024 om 09:41
Jonagold schreef op 12-05-2024 . Als er iemand waardering verdient op deze dag zijn het moeders zoals jij
Inderdaad! ik denk dat het hele forum zich hierbij kan aansluiten
kaatjecato
12-05-2024 om 10:51
Jonagold schreef op 12-05-2024 om 09:30:
Nog gefeliciteerd! Wees nou niet te hard voor jezelf lieverd. Zijn gaf zelf aan dat ze dit wilde, dus logisch dat je daarin mee ging! Wees trots op haar en jullie dat ze nu wél haar verjaardag kon en wilde vieren.
Ik wens je een hele fijne Moederdag. Als er iemand waardering verdient op deze dag zijn het moeders zoals jij
Ja, helemaal mee eens!
🫂
Biem
12-05-2024 om 14:41
gefeliciteerd en helemaal eens met hierboven! Dat is het lastige van stapjes maken, soms blijken ze toch net te groot te zijn. Maar het feit dat ze het zelf wilde en überhaupt haar verjaardag vieren is al zo’n stap vooruit! En ook hier leren jullie weer van, volgende keer de stap net iets kleiner.
jullie doen het goed!!
Ciska78
12-05-2024 om 19:17
het was een zwaar weekend verder, dochter liep er vandaag echt niet lekker bij. Kwam meerdere keren daarvoor sorry zeggen.
Ik heb meermaals benadrukt dat het niet uitmaakt voor ons hoe ze er bij loopt, maar dat we het gewoon fijn vinden dat ze thuis is.
Voor het weggaan wil ze altijd nog even op de weegschaal staan en helaas is ze aangekomen, dit komt grotendeels van de medicatie (olanzapine) en daar baalt ze ontzettend van. (Zacht uitgedrukt)
Iemand misschien tips voor een andere anti psychotica die aankomen niet als bijwerking heeft?
We hebben de psychiater en BC ook al gemaild zonet hierover.
Het koste dochter erg veel moeite om weg te gaan net.😢
Poison
12-05-2024 om 20:14
Roos55 schreef op 12-05-2024 om 19:33:
Ik denk dan aan aripiprazol .
Die heeft ook gewichtsverandering als mogelijke bijwerking helaas. Ik geef hier geen advies over, dat moet echt de arts doen. Wij kunnen en mogen daar echt geen advies over geven (en dan ben ik ggz-verpleegkundige). Ik hoop dat de arts snel mee kan denken Ciska. Sterkte♥️
UnknownCrocodile85
12-05-2024 om 20:25
Ik ben ook vpk en het is maar een tip .
Ik beslis niks dat doet haar arts .
lientje69
12-05-2024 om 20:51
Dochter hier ( anorexia verleden ) gebruikt quetiapine. Geen idee of dat bij jullie tot de mogelijkheden behoort, dat moet een arts beoordelen
MamaE
13-05-2024 om 08:34
Lieve Ciska, je hebt geluisterd naar de wensen van je dochter, jullie zetten je onvermoeibaar in voor haar welzijn. Dat het dan een keer niet goed uitpakt, het zij zo.
Je bent de beste moeder die je dochter zich maar kan wensen. Wees lief en genadig voor jezelf.