Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Ciska78
13-08-2024 om 21:07
ondertussen is vandaag aan dochter bekend gemaakt welke locatie het is geworden. Wij wisten al wel dat het de locatie wat verder weg ging worden(maar nog altijd dichterbij dan waar ze nu zit), maar zij dus nog niet. Ben benieuwd wat ze daar van vindt.
Vrijdagochtend gaat ze daar kijken met begeleiding.
De afgelopen anderhalve week heeft ze het erg moeilijk op de groep, nieuwe jongeren (ook moeilijker, 2 op 1 begeleide]ing), meer inval, dus veel nieuwe gezichten. Ze mist ins heel erg en voelt zich erg alleen.
Deze week komt ze dan ook morgenavond al naar huis,
MamaE
14-08-2024 om 17:44
Ik hoop enorm dat de nieuwe plek bij dochter gaat passen en dat ze daar eindelijk passende hulp kan gaan krijgen.
Layka.12
14-08-2024 om 23:00
Ik hoop ook echt dat ze op de nieuwe locatie haar plekje kan vinden Ciska.
Dat ze daar ook vooruitgang kan boeken.
Denk aan jullie, dat wordt zeker niet minder.
Liefs ♥️
Ciska78
16-08-2024 om 15:52
Dochter is vanochtend op de nieuwe plek wezen kijken.
Wat een wereld van verschil met waar ze nu zit. Dit is gewoon een 2 onder 1 kap midden in een woonwijk. Wat ook echt een huiselijke sfeer uitstraalt
Dochter heeft er een goed gevoel aan over gehouden.
Wij hebben daarna, zonder dochter, nog een overleg gehad met alle betrokkenen.
Volgend week is het huis leeg, dan gaan we samen die kant uit. Dan kan ze haar kamer kiezen en kunnen we dingen opmeten ed.
De datum voor verhuizing staat nu gepland rond 15 september, dit weet dochter nu ook. Ze gaf net aan er wel wat spanning voor te hebben maar ook dat ze over een maand eindelijk weg is hier (haar oude plek)
Dus al met al positief
Biem
16-08-2024 om 15:56
dat zal een opluchting ook voor jullie zijn dat de eerste kennismaking positief verliep.
na heeeel lang moeten wachten op deze plek gaat het nu opeens allemaal wel redelijk snel, gelukkig.
heeft ze wel zin om mee te denken over de inrichting van haar kamer?
Ysenda
16-08-2024 om 16:00
wat een fijn bericht om te lezen, positief aan iets beginnen is al heel fijn.
Bosanemoon
16-08-2024 om 16:18
Fijn om te lezen dat de eerste indruk positief was! Hoop dat ze daar goed op haar plek zot straks en passende hulp krijgt. En dat het jullie ook rust geeft als ze op een passende plek zit.
kaatjecato
16-08-2024 om 16:23
Wat fijn dat de eerste indruk goed was, Ciska! En mooi dat ze haar eigen kamer kan kiezen, dat geeft haar vast weer wat gevoel van regie te hebben. En spanning lijkt mij heel begrijpelijk.
Ik hoop dat deze nieuwe plek een mooie stap zal zijn in haar herstel 🍀
Jonagold
16-08-2024 om 17:20
Wat een fijn bericht! En wat een goede start van jullie weekend, zal vat beter voelen dan vorige week!
Natuurlijk voelt ze spanning. Het is ook een enorme verandering. Ook al is de huidige locatie geen goede plek voor haar en voelt ze zich er niet fijn, het is wel vertrouwd. Een verandering zorgt hoe dan ook voor spanning, ook als die positief is.
Ik zou het eerst heel even laten bezinken en het aan haar overlaten wanneer ze toe is aan nadenken over de inrichting.
Maar wat heerlijk om een positief bericht van jou te lezen 😍
SombraOnline
16-08-2024 om 17:23
Wat fijn om te lezen. Hopelijk doet een huiselijke sfeer haar goed!
PhilDunphy
16-08-2024 om 17:25
Fijn dat het goed gevallen is, ondanks dat het de verdere locatie is geworden.
Welke mogelijkheden ziet men hier tov haar behandeling? (Vergeleken met de huidige plek?)