Alles Digitaal
mari39
08-05-2015 om 13:53
andere provider?
Wij zijn aangesloten bij ziggo, alles in 1. Regelmatig komt het voor dat wifi wegvalt in huis. Dit duurt dan enige tijd. Ik bel dan maar eens, reset eens wat en dan gaat het enige tijd goed. Ook de ps3 en de smart tv hebben soms ineens problemen met verbinding maken of houden. Deze hebben bekabeld internet, dus niet draadloos.
We worden er inmiddels niet goed van. Kost feel ergernis en tijd. Ik vraag me af of dit bij een andere provider anders is? Want ik overweeg echt om naar een andere provider te gaan. Hebben jullie ervaringen met betere providers?
Ad Hombre
08-05-2015 om 14:23
mari83
Ik zou inderdaad geneigd zijn te denken dat het aan de wifi lag, maar als je bekabelde zaken het ook niet doen lijkt dat niet de oorzaak.
Voor wat het waard is, ik heb een UPC 'fiber dinges' kabelabo en dat is echt superbetrouwbaar. De upload werd (de laatste keer dat ik het checkte) overdag afgeknepen, maar daar heb je in de praktijk weinig last van.
Het schijnt dat UPC Ziggo heeft overgenomen dus misschien wordt het beter. Een buurman van me had wel problemen met UPC, maar dan met het basisabo, toen hij dat upgrade naar zo'n fiber abonnement heeft hij volgens mij geen last meer gehad.
mari39
08-05-2015 om 14:40
maar wifi
Kan toch ook niet zovaak wegvallen? Is ook erg vervelend.
Ik zal eens kijken naar zo'n fiber ding.
mari39
08-05-2015 om 14:41
xs4all
Krijgt goede recensies. Iemand daar ervaring mee? En is overstappen überhaupt een gedoe met veel risico op problemen? Geen internet enzo?
Anneque
09-05-2015 om 13:55
xs4all
Ben al jaren trouwe klant. Ben vooral zeer te spreken over hun klantvriendelijkheid/service desk. Ik ben al zo lang klant dat ik me niet kan herinneren of overstappen indertijd problemen gaf
Mijntje
09-05-2015 om 13:56
ook xx4all
Ook al jarenlang trouwe en tevreden klant. Nooit een andere provider gehad ook, geen reden toe gehad.
Dendy Pearson
09-05-2015 om 14:28
net overgestapt
Wij zaten bij UPC, dat is net ziggo geworden. Horendol werden we van storingen, facturen die niet klopten en programma;s niet niet werden opgenomen terwijl daar wel een opdracht voor stond.
Wij zijn 3 weken terug overgegaan op KPN Glasvezel. Dat ging heel vlot. Tot nu toe zijn we tevreden. Mijn man heeft zijn mobiele abonnement er ook aangekoppelt en zo hebben we weer extra voordeel.
Ad Hombre
09-05-2015 om 15:12
xs4all
Het gaat meer over het medium dan over de provider in mijn ervaring.
Ik heb xs4all de deur uit moeten doen omdat ik verhuisde en ze me (met hun adsl) niet meer dan 2 Mbit konden garanderen. Bij UPC (medium: kabel) kreeg ik er 120!
Het liefste heb je glasvezel (hebben ze hier niet), dan kabel en dan als het niet anders kan adsl wat mij betreft. Met mijn UPC verbinding heb ik in 5 jaar een keer een kapot modem gehad en dat was de volgende dag vervangen. Niets over te klagen dus. (opnemen van programma's doe ik niet aan, ik heb geen tv-box o.i.d.)
Overstappen kan een dag geen internet betekenen, maar voor de meeste mensen is het veranderen van email adres het grootste bezwaar. Niet voor mij, want ik gebruik uit principe nooit een mailbox van mijn access provider, daar moet je verschillende aanbieders voor kiezer juist om dit soort dingen te voorkomen.
Wifi problemen kunnen heel vervelend en hardnekkig zijn, maar dat lijkt bij jou niet het geval.
mirreke
12-05-2015 om 13:12
Even wat anders
Heb je pc's en Apple door elkaar? Wij hebben enorm lang met zeer grote regelmaat zeer frustrerende problemen gehad, totdat ik erachter kwam dat je voor Apple ook iets anders (sneller, groter berei vh een of ander?) moet instellen op het modem.
Et voila, nooit meer last gehad.
Waarom het precies problemen gaf, geeeeen idee, maar ik heb gezocht en gezocht totdat ik op een of ander forum mensen tegen kwam met hetzelfde probleem (dus zo'n beetje wat jij beschrijft), en iemand die het leek op te kunnen lossen.
Daarnaast kan het ook zijn dat je een hardware probleem hebt bij het punt waar je aansluiting je huis binnenkomt. Dus tussen het modem en het punt waar de kabel nog van de provider is.
Het kastje waar je de modem in plugt. Heb je al ooit eens een technicus thuisgehad om je kabel daar door te meten? Ze kunnen je leiding ook op afstand, maar als er echt iemand over de vloer komt kan die veel meer punten meten.
Bij ons was er via het meten op afstand nooit wat mis.
mari39
13-05-2015 om 11:09
monteur geweest
en voor het groot deel was het precies het probleem het kastje wat mirreke beschrijft. Dat was "prehistorisch" zoals de monteur het zei. Dat is vervangen, en toen is de modem weer volledig reset naar fabrieksinstellingen. Hierdoor konden nu alle software updates binnenkomen. En voila ik heb weer wifi en bekabeld internet.
Helaas doen nu mijn homeplugs het niet meer. En die heb ik echt nodig om boven in ons huis wifi te krijgen, en om mijn smart tv te bekabelen zodat ik ook kan streamen en zo. Die zijn niet van ziggo en dus kunnen ze daar niet zoveel mee. Tevens blijkt dat mijn smart tv een probleem heeft los van ziggo.De tv kan namelijk geen netwerken oppikken waardoor ik dus niet via wifi smart tv kan gebruiken. Antenne probleem en ik maar denken dat dat aan mijn internet lag. Tja, laten we nu net buiten de garantie vallen met de tv.
Zucht, ik word er zo moe van, al die techniek.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.