Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Eindexamens 2025

De eindexamens staan voor de deur. Mijn oudste doet eindexamen Havo. Ze staat overal net aan voldoende voor en is hard aan het leren. Wie vindt het leuk om mee te praten?

anomarie schreef op 01-05-2025 om 18:27:

pws is onderdeel van het combinatie cijfer hier. Dus samen met maatschappijleer, ckv en levensbeschouwing. Hier is dat een 8 geworden, dus 2 overpunten.

+1, alleen zonder ckv omdat dochter Latijn heeft met kcv erin. Gemiddelde van Maatschappijleer en levensbeschouwing zijn de ene helft, PWS de andere helft van het cijfer

hier net iets anders zoon doet mbo ook examen dit jaar maar alleen nog op stage, en doet in de avond vwo via Loi dus doet dit jaar staatsexamen in 3 vakken in mei schriftelijk tegelijk met de rest van Nederland en in juli mondeling dus ook spannend!! Succes allemaal 

Ellen1976 schreef op 01-05-2025 om 19:15:

[..]

Dat klopt niet. Je kunt ook slagen met één 5 en één 4, mits alle overige eindcijfers 6 of hoger zijn en het gemiddelde minimaal 6,0 bedraagt. Dit betekent dat je bijvoorbeeld slaagt met drie keer een 7, een combinatie van één 7 en één 8, of een enkele 9. Dit is trouwens alleen van toepassing op havo én vwo.

Op het vmbo (bbl, kbl, gl, tl) mag je maximaal twee keer een 5 of één keer een 4 op je eindlijst hebben staan om te slagen. In dat geval moet je ten minste één vak met een eindcijfer 7 of hoger afronden.

Bij vmbo bbl en kbl telt het beroepsgerichte vak dubbel. Dit vak moet minimaal een eindcijfer 5 hebben. Daarnaast moeten alle overige eindcijfers op de cijferlijst 6 of hoger zijn, waarvan minstens één een 7.

Ik ben docent geschiedenis en wiskunde geweest, van vmbo bbl met lwoo tot aan gymnasium.

Dank voor de toelichting 

Hier een mavo kandidaat inderdaad

Ik ben verder overigens niet goed op de hoogte. Dochter blijkt precies te weten welke (alle?) examens op een laptop worden gemaakt. Ze heeft namelijk dyslexie. 

Hoe is't verder? Dochter is t leren wel spuugzat, van haar mag t ergens wel beginnen. Ik vind dat zelf ook wel. Om haar straks een beetje op te fleuren heb ik een EHBE - tas gemaakt met leuke, grappige en lekkere dingetjes, die ze donderdag krijgt. Hopelijk geeft dat nog een beetje glans.

Femke09 schreef op 03-05-2025 om 21:43:

[..]

Dank voor de toelichting

Hier een mavo kandidaat inderdaad

Veel succes gewenst aan jouw examenkandidaat! 😊 Zijn er al plannen voor na het eindexamen?

Ik heb zelf twee kinderen. Mijn oudste is in 2022 via de augustusregeling geslaagd voor het atheneum. Mijn jongste zit momenteel in atheneum-3, dus dat duurt nog even haha.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.