Relaties
Anna Cara
12-12-2021 om 23:19
Verder na ontrouw - deel 8
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.
Anoniemvoornu
16-09-2024 om 13:47
LifeEvent! schreef op 16-09-2024 om 13:33:
[..]
Goed lezen door sommige forumlezers is best moeilijk!
Ik heb dat niet zo gesteld nl. Je hebt niet het hele verhaal verteld, daar ging het mij om.
Dus doe jij dat wel even voor haar , jij helpt haar wel even eraan herinneren hoe het er bij haar aan toe ging en dat dat toch heel anders was als de situatie waar zij advies over gaf, niet eens advies gericht naar jou ....
LifeEvent!
16-09-2024 om 14:03
Anoniemvoornu schreef op 16-09-2024 om 13:47:
[..]
Dus doe jij dat wel even voor haar , jij helpt haar wel even eraan herinneren hoe het er bij haar aan toe ging en dat dat toch heel anders was als de situatie waar zij advies over gaf, niet eens advies gericht naar jou ....
Ja omdat ik, wat ik al eerder schreef, het vind uitmaken waarom je bent gescheiden. We zijn hier om elkaar te helpen toch, een luisterend oor, herkenning vinden, adviezen krijgen vanuit eigen ervaring, want we zijn tenslotte geen psycholoog.
Dan is het wel zo eerlijk als de ervaring compleet is en er geen essentiële dingen achtergehouden of verdraaid worden
Anoniemvoornu
16-09-2024 om 14:07
LifeEvent! schreef op 16-09-2024 om 14:03:
[..]
Ja omdat ik, wat ik al eerder schreef, het vind uitmaken waarom je bent gescheiden. We zijn hier om elkaar te helpen toch, een luisterend oor, herkenning vinden, adviezen krijgen vanuit eigen ervaring, want we zijn tenslotte geen psycholoog.
Dan is het wel zo eerlijk als de ervaring compleet is en er geen essentiële dingen achtergehouden of verdraaid worden
Dus iemand mag niet reageren als ze een andere keuze hebben gemaakt of hun partner dat heeft gedaan? Want anders ga jij er even bij vermelden hoe hun scheiding verliep....
Elpisto
16-09-2024 om 14:50
Misschien is het ook wel een optie om dit soort discussies verder gewoon niet meer aan te gaan.
Persephone
16-09-2024 om 16:28
LifeEvent! schreef op 16-09-2024 om 14:03:
[..]
Verdraaid / achtergehouden? Jij was erbij? Ik geloof dat ikzelf het beste weet hoe een en ander is gegaan.
Bijzondere manier van discussieren heb jij. Daar ga ik het dan ook bij houden; ik heb geen behoefte aan een verdere discussie met jou.
Persephone
16-09-2024 om 16:59
Elpisto schreef op 16-09-2024 om 10:50:
[..]
Ja zeker. Ik geloof wel in haar als moeder hoor, dus wat dat betreft ben ik er niet bang voor. Als we het allemaal maar netjes kunnen regelen. Dan ben ik allang blij.
En dan komt het normale omgaan, in die zin, vanzelf wel weer.
Dat laatste geloof ik zeker. Jullie zitten nu in een rotfase, waarin veel geregeld moet worden en het stof nog niet helemaal is neergedaald. Daarnaast is deze fase er ook gewoon 1 van rouw. Dat moet allemaal zijn weg nog vinden. Ik geloof echt dat als het aan jou ligt, jullie een mooi na-huwelijk zullen krijgen.
Heel veel plezier deze week met je kinderen, Elpisto!
Anoniemvoornu
16-09-2024 om 17:38
Elpisto schreef op 16-09-2024 om 14:50:
Misschien is het ook wel een optie om dit soort discussies verder gewoon niet meer aan te gaan.
Of juist wel , niet om een ander te overtuigen van je gelijk maar wel om te laten te zien dat dit geen fok is ... we hier vrouwen geen gratis hoeren noemen, gevacineerde mensen doodwensen enz.
Elpisto
17-09-2024 om 09:53
Persephone schreef op 16-09-2024 om 16:59:
[..]
Dat laatste geloof ik zeker. Jullie zitten nu in een rotfase, waarin veel geregeld moet worden en het stof nog niet helemaal is neergedaald. Daarnaast is deze fase er ook gewoon 1 van rouw. Dat moet allemaal zijn weg nog vinden. Ik geloof echt dat als het aan jou ligt, jullie een mooi na-huwelijk zullen krijgen.
Heel veel plezier deze week met je kinderen, Elpisto!
Oh zeker hoor. Alles voor de kinderen. Verder hebben we geen contact meer en dat is lekker rustig zo. Morgen de makelaar langs, dan weet ik in elk geval welke stappen ik moet zetten.
Dankjewel! Het is heel fijn ze weer om me heen te hebben.
Elpisto
18-09-2024 om 16:17
Nou, makelaar is langs geweest. Beetje onsamenhangend verhaal wat ik van mevrouw door kreeg, maar zal de papieren er eens op na slaan vanavond. Volgens mij kwam er uiteindelijk uit dat het wel richting de 535k zou moeten gaan.
Nou, dat is dan vrij kansloos voor mij. Dus vanavond maar even voor gaan zitten en dan mag de woning wat mij betreft z.s.m. de verkoop in.
RoodVruchtje
18-09-2024 om 17:07
Elpisto schreef op 18-09-2024 om 16:17:
Nou, makelaar is langs geweest. Beetje onsamenhangend verhaal wat ik van mevrouw door kreeg, maar zal de papieren er eens op na slaan vanavond. Volgens mij kwam er uiteindelijk uit dat het wel richting de 535k zou moeten gaan.
Nou, dat is dan vrij kansloos voor mij. Dus vanavond maar even voor gaan zitten en dan mag de woning wat mij betreft z.s.m. de verkoop in.
Je had er al een hard hoofd in en dat is dus blijkbaar ook werkelijkheid. Natuurlijk fantastisch dat er zoveel overwaarde is, maar jammer dat daardoor het huis verkocht moet worden en de kinderen hun vertrouwde (woon)omgeving daarmee kwijtraken.
Hoe is het zicht qua woning op korte termijn voor jullie? Ik bedoel, staat 1 van jullie of jullie beiden wellicht, wel ingeschreven bij een woningbouwvereniging?
Izza
18-09-2024 om 17:30
Hou er rekening mee dat je met een hoog eigen vermogen geen recht hebt op huurtoeslag. Ook als het even duurt voor de Belastingdienst alles heeft geregeld.
Elpisto
18-09-2024 om 18:01
RoodVruchtje schreef op 18-09-2024 om 17:07:
[..]
Je had er al een hard hoofd in en dat is dus blijkbaar ook werkelijkheid. Natuurlijk fantastisch dat er zoveel overwaarde is, maar jammer dat daardoor het huis verkocht moet worden en de kinderen hun vertrouwde (woon)omgeving daarmee kwijtraken.
Hoe is het zicht qua woning op korte termijn voor jullie? Ik bedoel, staat 1 van jullie of jullie beiden wellicht, wel ingeschreven bij een woningbouwvereniging?
In principe hebben we allebei genoeg overwaarde hierdoor om een woning terug te kopen. Dat word wel niet op een fantastische plek en zo mooi als we nu hebben. Maar we kunnen in elk geval wel wat kopen.
Overigens verder nog een goed gesprek gehad. Ze bleef eten omdat ze woensdagmiddag de kinderen heeft. Gevraagd of ze de afspraken al een beetje op papier had en die bleken nog steeds overeen te komen met wat ik graag wil. Dus godzijdank co ouderschap.
Ze was wel super verdrietig en mistte de kinderen enorm. En later kwam er ook nog uit dat ze mij mist, maar dat nemen we maar met een korreltje zout aangezien ze zo weer naar haar nieuwe vriend rijd.
Afijn, de druk is er wat dat betreft voor mij nu wel af. Ik ben blij dat ze geen gekke dingen uit haalt. En dat is alles wat ik me kan wensen op dit moment.
RoodVruchtje
18-09-2024 om 18:55
@Elpisto
Vandaar dat ik ook schreef dat het fantastisch is zoveel overwaarde te hebben, al zou het, vooral voor de kinderen, fijn zijn geweest het huidige huis te kunnen behouden. Ook voor jou zou dat een hele geruststelling zijn geweest, en veel ‘gedoe’ (verhuizing etc), maar idd, niet het einde vd wereld.
Zij zal jou heus wel missen als persoon, zoveel jaren samen veeg je natuurlijk niet zomaar onder het tapijt, alleen snap ik jouw korreltje zout, want jou missen als persoon of als geliefde is een wereld van verschil!
Zeker ook een geruststelling dat zij het co-ouderschap nog steeds ziet zitten, daar zou ik, als ik jou was, zéker op blijven hameren. Blijf wel scherp, al is dit waarsch onnodig advies, want het ‘nieuwtje’ mbt haar nwe vriendje is natuurlijk super instabiel in de huidige situatie!
Elpisto
18-09-2024 om 20:02
RoodVruchtje schreef op 18-09-2024 om 18:55:
@Elpisto
Vandaar dat ik ook schreef dat het fantastisch is zoveel overwaarde te hebben, al zou het, vooral voor de kinderen, fijn zijn geweest het huidige huis te kunnen behouden. Ook voor jou zou dat een hele geruststelling zijn geweest, en veel ‘gedoe’ (verhuizing etc), maar idd, niet het einde vd wereld.
Zij zal jou heus wel missen als persoon, zoveel jaren samen veeg je natuurlijk niet zomaar onder het tapijt, alleen snap ik jouw korreltje zout, want jou missen als persoon of als geliefde is een wereld van verschil!
Zeker ook een geruststelling dat zij het co-ouderschap nog steeds ziet zitten, daar zou ik, als ik jou was, zéker op blijven hameren. Blijf wel scherp, al is dit waarsch onnodig advies, want het ‘nieuwtje’ mbt haar nwe vriendje is natuurlijk super instabiel in de huidige situatie!
Ergens ben ik er blij om, ik had er niet aan moeten denken dat ik zelf de woning had kunnen houden, en zij dan ergens in een afgelegen huis zit met de kids. Dat vind ik ook niks. Ik gun haar het beste. Met hoe ze nu is ga ik niet akkoord, maar het was een fantastische vrouw.
J zeker blijf ik daar scherp op. Ik weet dat het volgende week weer anders kan zijn. Ze was nu verbazingwekkend mild en zocht in die zin wat contact. Dus als ze in die sfeer blijft, dan komt het vast goed met dat plan.
Elpisto
19-09-2024 om 16:17
Kleine update:
Na wat overleg en wat rond rekenen blijkt er toch een mogelijkheid te zijn om de woning te behouden. Het financiële plaatje gaat er toch iets beter uit zien als wat ik geanticipeerd had.
Dus nu is het akkoord bereiken met z'n 2en over de daadwerkelijke prijs en dan gaan kijken hoe we dat precies invulling kunnen gaan geven.