Relaties
Anna Cara
12-12-2021 om 23:19
Verder na ontrouw - deel 8
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.
LifeEvent!
30-11-2024 om 19:13
Een aantal herken ik zeker die jij noemt. Onderstaande video en blogs van Marieke Proper heeft mijn man geholpen toen hij op zoek was naar de waarom vraag. Waarom hij zijn gezin kapot maakte en zich dat niet realiseerde tijdens de affaire.
Waarom de ander toen het uitkwam opeens als een walgelijk persoon zien.
Waarom hij niet heeft kunnen stoppen met de affaire etc
Het gaf hem eyeopeners naast sessies met psychologen.
https://rijkdominjerelatie.nl/samen-sterker-na-overspel-door-deze-7-videolessen/
Puinhoop
30-11-2024 om 23:56
GekkeHenkie100 schreef op 30-11-2024 om 18:55:
Voor wie het interessant vindt een lijst met podcasts die ik heb gewaardeerd:
> podcast ‘waar het op neerkomt’ aflevering S2E06 (en S2E05)
> relatie 2.0 aflevering 006
> ikwij relatiecoaching aflevering 54 en 138
> wijs in verlangen: steeds weer opnieuw vreemdgaan - waarom doe je dit?
> Bij Jorieke: Ferdinand Bijzet
> #180 Instagram vraag: hoe denk ik over vreemdgaan
> Met Anne en Tijs (van alles op aan te merken, maar wel mooie inkijk in de rauwheid van het proces)
> Lust aflevering 18, 40, 61 (let op: ook flink triggerend, maar dat hielp mij ergens wel)
> Alles is liefde: aflevering 017 met Petra Deij (met Petra Deij sowieso mee podcasts)
> de podcast van de ontrouw expert heb ik ook veel geluisterd. Lang niet altijd prettig (triggerend, praat graag zelf, kwaliteit niet altijd goed), maar toch ook veel afleveringen die mij hebben geholpen. Bijvoorbeeld: 36, 39, 41, 96-101, 125, 147-150, 169, 170
> podcasts van amber stinissen en website www.amberstinissen.nl
> podcasts over hechting
En tot slot een artikel waar ik heel veel aan heb gehad: https://stroomlandcoaching.nl/relatietrauma/
Ik heb geregeld dit ook met mijn vrouw geluisterd of daar haar laten luisteren. Soms gaf het woorden waar dat mij niet lukte. En dat leverde geregeld goede gesprekken op.
Zeg Henk, waar vind ik deze podcasts? Daar ben ik niet in thuis namelijk🙃
GekkeHenkie100
01-12-2024 om 09:10
Puinhoop schreef op 30-11-2024 om 23:56:
[..]
Zeg Henk, waar vind ik deze podcasts? Daar ben ik niet in thuis namelijk🙃
Ik heb de app ‘Podcasts’ op mijn iPhone staan. Daar kun je zoeken. En op spotify staan ook veel podcasts. Dan de zoekfunctie gebruiken. En op afspelen klikken 😁.
Irtje
01-12-2024 om 10:37
Is dat de betaalde variant? Want anders kom ik bij de Apple podcast app uit.
GekkeHenkie100
01-12-2024 om 11:26
Irtje schreef op 01-12-2024 om 10:37:
Is dat de betaalde variant? Want anders kom ik bij de Apple podcast app uit.
Die van Apple inderdaad en onbetaald
Irtje
01-12-2024 om 19:29
GekkeHenkie100 schreef op 01-12-2024 om 11:26:
[..]
Die van Apple inderdaad en onbetaald
Dank, ik ga downloaden 😃