Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-12-2021 om 23:19
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.
16-04-2025 om 21:03
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat er heel andere zaken spelen dan die ene kus. De relatie liep op een aantal punten al niet zo lekker. Door het grote leeftijdsverschil maar met name door de totaal andere leeftijdsfase en ontwikkelingsniveau. Zij moet een fase afsluiten en haar plek vinden. En dat zijn zaken die je uiteindelijk zelf moet doen. Zonder een soort ouder figuur die je daarbij komt ondersteunen.
Of die ene kus onder de omschreven omstandigheden direct vreemdgaan is zal voor iedereen anders zijn. In een echte diepgaande en goede relatie zullen de meeste mensen daar echt niet direct een goede relatie voor verbreken. Je was dronken, hebt spijt, het was eenmalig en is direct opgebiecht. Niet ok. Maar als het echt goed had gezeten tussen jullie waren jullie daar wel doorheen gekomen.
Ik zou verder haar verzoek respecteren. Geen contact opnemen. En zeker geen berichten sturen of bloemen dan wel brieven sturen. Daarmee respecteer je haar verzoek niet. Als zij iets van jou wil hoor je het wel.
17-04-2025 om 10:43
TheWu schreef op 16-04-2025 om 17:54:
[..]
Bedankt voor je bericht en concrete tips Theekannetje. Ik wilde eerste graag gaan "uitleggen" in de brief in de eerste drafts, maar gelukkig zelf al ingezien dat ik inderdaad niets anders kan doen dan oprecht mijn excuses aanbieden en haar pijn erkennnen. En dat moet inderdaad "onvoorwaardelijk" zonder er iets voor terug te hoeven krijgen, bedankt voor de tips. is het wel verstandig om aan te geven dat ik de relatie graag nog een kans wil geven in die zelfde brief?
Ze is inderdaad meer gegroeid dan ik de laatste jaren, ergens ook wel een beetje logisch aangezien ik toch een stuk ouder ben en geen opleiding meer aan het doen was. Ik denk ook dat je best wel eens dicht bij de waarheid komt met dat ze haar "eigen pad wil gaan bewandelen". Ze heeft dit eerder in een moeilijke periode ook wel eens benoemd, maar daar kwam ze later op terug en gaf later aan dat ze niet wist waar ze met haar hoofd zat en haar gevoel van liefde voor mij in zichzelf "blokkeerde", want ze is totaal gek op mij en zou niets anders dan mij in haar leven willen hebben.
Ik denk dat ze door die zoen zo boos is geworden dat er weer een soort blokkade op haar liefde kan zijn gekomen waardoor ze het allemaal niet meer helder ziet momenteel.
Ook dan kan ik denk ik beter haar de rust geven die ze nodig heeft tot de situatie gekalmeerd is.
Ik zou niet schrijven dat ik de relatie nog een kans wil geven, dat zet druk en dat weet ze heus zo ook wel. Je kunt schrijven dat je ze mist, maar zonder iets terug te vragen. Het schrijven op zich kan al tricky zijn, dus echt opletten dat je nergens druk zet. Eigenlijk moet je een soort afscheidsbrief schrijven. Dan zal ze zich vrij voelen om terug te komen als ze dat wil.