Rainbowforyou
27-08-2025 om 16:02
Botox en zwanger willen worden
Wij willen gaan proberen om een derde kindje te krijgen. Vanaf deze maand willen we het gaan proberen. Ik heb een tijd geleden botox gekregen om wat rimpels tegen te gaan. Ik merk dat ik de behandelde spieren inmiddels weer kan bewegen en een nieuwe behandeling is weer nodig. In theorie zou ik echter snel zwanger kunnen raken dus ik twijfel wel of het slim is om nu weer mijn botox te gaan halen. Aan de andere kant kan het ook weer even duren voordat ik zwanger raak en ik wil niet langer dan nodig is met rimpels rondlopen. Ik voel me nu zo gelukkig met mezelf.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?

masatu
29-08-2025 om 11:23
Rainbowforyou schreef op 29-08-2025 om 10:24:
[..]
Ik ben gelukkig net op tijd begonnen en ik ben echt blij met het resultaat. Ik zie er nu mooi en extra jong uit. Ik wil dus niet onnodig lang met rimpels rondlopen. Ik kan helaas niet vermijden als ik zwanger word dat ik weer een tijd met rimpels moet rondlopen. Maar 9 maanden met rimpels rondlopen is dan niet anders. Zodra kind er is dan laat ik het meteen weer laten zetten. Het is dan voor een geweldig doel die 9 maanden niet. Ik werd daar wel echt ongelukkig van van die rimpels. Dus liever zo kort mogelijk als nodig is. Maar ik ga het eens goed navragen. Het moet wel veilig zijn. Nog bedankt voor jullie reacties.
Let op dat botox i.c.m. borstvoeding volgens mij ook wordt afgeraden. Dus afhankelijk van je eigen wensen qua borstvoeding is het niet zo dat je na 9 maanden zwangerschap weer direct botox kan zetten.
Ook als je graag je rimpels wilt laten weghalen zou ik ervoor proberen te zorgen dat je gedurende de tijd van proberen zwanger te worden, zwangerschap & borstvoeding ook blij met je (veranderende) lichaam kan zijn.

Alias1
29-08-2025 om 12:18
Rainbowforyou schreef op 29-08-2025 om 10:24:
[..]
Ik ben gelukkig net op tijd begonnen en ik ben echt blij met het resultaat. Ik zie er nu mooi en extra jong uit. Ik wil dus niet onnodig lang met rimpels rondlopen. Ik kan helaas niet vermijden als ik zwanger word dat ik weer een tijd met rimpels moet rondlopen. Maar 9 maanden met rimpels rondlopen is dan niet anders. Zodra kind er is dan laat ik het meteen weer laten zetten. Het is dan voor een geweldig doel die 9 maanden niet. Ik werd daar wel echt ongelukkig van van die rimpels. Dus liever zo kort mogelijk als nodig is. Maar ik ga het eens goed navragen. Het moet wel veilig zijn. Nog bedankt voor jullie reacties.
Maar ben je dan niet bang voor de effecten van (nog) een zwangerschap op je lichaam: striae, blubberbuikje, dat je borsten van vorm veranderen etc.
Overigens combineert botox volgens verschillende bronnen ook niet goed met borstvoeding. Maar als je flesvoeding wilt geven, is dat natuurlijk weer geen probleem (krijg je wel de BV-maffia achter je aan of bestaat die ondertussen niet meer)

Nehalennia
29-08-2025 om 12:55
Alias1 schreef op 29-08-2025 om 12:18:
[..]
Maar ben je dan niet bang voor de effecten van (nog) een zwangerschap op je lichaam: striae, blubberbuikje, dat je borsten van vorm veranderen etc.
Overigens combineert botox volgens verschillende bronnen ook niet goed met borstvoeding. Maar als je flesvoeding wilt geven, is dat natuurlijk weer geen probleem (krijg je wel de BV-maffia achter je aan
of bestaat die ondertussen niet meer)
Borstvoeding is ook gewoon beter dan flesvoeding. Niets aan te doen als het niet lukt en dan is het een prima alternatief, en ook prima als je er voor kiest om het niet te doen omdat het zwaar of moeilijk is, maar ik zou het enorm zonde vinden om je kind die extra goede stoffen te onthouden zodat je botox kan zetten, jij niet? Geen lid van de maffia overigens.🙃

letterkoekje
29-08-2025 om 13:04
Als je je nu al (zonder dat ik je leeftijd ken) zulke zorgen maakt over een rimpel, wat zoals ik al eerder heb geschreven, erg zal meevallen, als je nu al zoveel moeite doet om de strijd tegen veroudering tegen te gaan, dan vraag ik me echt af hoe ongelukkig je nog gaat worden met je lichaam. Want het gevecht tegen de tand des tijds wint niemand. Ik geloof best dat je nu mooie resultaten zal hebben, maar intussen veroudert je lichaam wel. Je gebruikt alleen een goocheltruc om het te camoufleren. Maar op een bepaald ogenblik werkt dat niet meer. En dan gaat er een inhaalbeweging komen: in sneltreinvaart ga je de dames van jouw leeftijd bijbenen. Dat gaat voor jou héél pijnlijk zijn als je de waarheid onder ogen moet gaan zien.
Ik ken zo nog dames die er alles aan deden om de tekenen van het ouder worden te verdoezelen. En als je die vrouwen nu op de straat tegen komt, dan moet je denken: ze is mooi van ver maar verre van mooi. Kom maar eens vlakbij een vrouw die haar ganse leven allerlei middeltjes heeft gebruikt om haar leeftijd te verdoezelen: het is een schokeffect wat je dan krijgt.
TO, je vindt me hoogst waarschijnlijk een zeur, maar omarm je gezonde lichaam en ga geen strijd aan die je nooit kan winnen!

Broadway
29-08-2025 om 13:37
Rainbowforyou schreef op 28-08-2025 om 14:17:
[..]
Dat klopt. Dat zou goed kunnen lukken. Het is ook duidelijk dat het tijden zwangersvhap en borstvoeding niet mag. Maar of het daarvoor wel kan en hoever daarvoor dat lijkt zo een grijs gebied. Het lastige is dat je nooit weet hoe lang zwanger worden duurt. Je wil het leven niet on hold zetten en jezelf onnodig dingen ontzeggen, maar ook niet dat een kindje toch onbedoeld gevaar loopt. Ik ga het sowieso eens navragen bij de arts.
Voor de mensen die netjes en niet veroordelend hebben gereageerd op mijn openingspost, bedankt! Ik vind het fijn om meerdere standpunten van jullie te hebben gelezen.
gewoon doen hoor! risico is zo klein! jouw uiterlijk moet je ook blij mee zijn!!
Dit is het soort antwoord wat je zoekt?

Nick90
29-08-2025 om 15:19
Alias1 schreef op 29-08-2025 om 12:18:
[..]
Overigens combineert botox volgens verschillende bronnen ook niet goed met borstvoeding. Maar als je flesvoeding wilt geven, is dat natuurlijk weer geen probleem (krijg je wel de BV-maffia achter je aan
of bestaat die ondertussen niet meer)
Mommy make over, voor zo'n 7000 euro kun je gewoon je oude lijf terugkrijgen.

Nick90
29-08-2025 om 15:20
letterkoekje schreef op 29-08-2025 om 13:04:
Als je je nu al (zonder dat ik je leeftijd ken) zulke zorgen maakt over een rimpel, wat zoals ik al eerder heb geschreven, erg zal meevallen, als je nu al zoveel moeite doet om de strijd tegen veroudering tegen te gaan, dan vraag ik me echt af hoe ongelukkig je nog gaat worden met je lichaam. Want het gevecht tegen de tand des tijds wint niemand. Ik geloof best dat je nu mooie resultaten zal hebben, maar intussen veroudert je lichaam wel. Je gebruikt alleen een goocheltruc om het te camoufleren. Maar op een bepaald ogenblik werkt dat niet meer. En dan gaat er een inhaalbeweging komen: in sneltreinvaart ga je de dames van jouw leeftijd bijbenen. Dat gaat voor jou héél pijnlijk zijn als je de waarheid onder ogen moet gaan zien.
Ik ken zo nog dames die er alles aan deden om de tekenen van het ouder worden te verdoezelen. En als je die vrouwen nu op de straat tegen komt, dan moet je denken: ze is mooi van ver maar verre van mooi. Kom maar eens vlakbij een vrouw die haar ganse leven allerlei middeltjes heeft gebruikt om haar leeftijd te verdoezelen: het is een schokeffect wat je dan krijgt.
TO, je vindt me hoogst waarschijnlijk een zeur, maar omarm je gezonde lichaam en ga geen strijd aan die je nooit kan winnen!
Laat mensen gewoon zelf beslissen over hun uiterlijk zeg.

Bolmieke
29-08-2025 om 15:20
Ik heb niets tegen botox maar ik vind het altijd een beetje verkeerd gedacht dat het alleen de rimpels zijn die je ouder doen lijken, wel op zekere hoogte maar het zijn vooral de onderliggende structuren die er voor zorgen dat je er ouder gaat uitzien. Je ziet dan mensen die een mooie gladde huid hebben maar toch zien ze er een beetje vreemd uit.
Botox kan je een enorme boost geven waarschijnlijk ook wegens het placebo effect waardoor je weer gaat shinen 😁
Ik weet niet wat ik zelf zou doen in jouw plaats, er zijn heel veel dingen waarvan de schadelijkheid niet van vaststaat, zoals bv haarverven. Misschien nog een keer doen en dan niet meer of zo

Rainbowforyou
29-08-2025 om 15:23
Borstvoeding geven zou ik sowieso niet doen. Dat heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Dus dat scheelt. Ik ben dankbaar dat ik ouder mag worden en ja ooit wordt het zo erg dat het niet meer tegen te houden is. Nu kan ik nog lekker jong eruit zien. Daar wil ik van genieten zolang dat kan. Ik wil zoveel mogelijk genieten van het leven. En dat mijn lichaam tijdelijk en gedeeltelijk ook definitief verandert door zwangerschap dat weet ik en dat vind ik dan weer niet erg.
En ja ik zal het alleen maar nog een keer doen als arts zegt dat het verantwoord is en anders gewoon niet. En duurt het zwanger willen worden te lang dan is het jammer de bammer. Dan houd ik het bij mijn 2 kinderen en dan is er sowieso geen dilemma meer.

Rainbowforyou
29-08-2025 om 15:27
Bolmieke schreef op 29-08-2025 om 15:20:
Ik heb niets tegen botox maar ik vind het altijd een beetje verkeerd gedacht dat het alleen de rimpels zijn die je ouder doen lijken, wel op zekere hoogte maar het zijn vooral de onderliggende structuren die er voor zorgen dat je er ouder gaat uitzien. Je ziet dan mensen die een mooie gladde huid hebben maar toch zien ze er een beetje vreemd uit.
Botox kan je een enorme boost geven waarschijnlijk ook wegens het placebo effect waardoor je weer gaat shinen 😁
Ik weet niet wat ik zelf zou doen in jouw plaats, er zijn heel veel dingen waarvan de schadelijkheid niet van vaststaat, zoals bv haarverven. Misschien nog een keer doen en dan niet meer of zo
Klopt inderdaad. Mijn huid heb ik ook behandelingen voor gehad die bij mij zo supergoed hebben gewerkt dat mijn huid nu echt heel goed en stralend is geworden. Verder onderhoud ik zelf mijn huid heel goed nu met de juiste producten. Dat zorgt ook voor een heel mooi natuurlijk effect. En iets ouder eruit gaan zien dan vroeger dat voorkom je niet, maar wel graag lekker fris en zo jong mogelijk als kan en nog natuurlijk oogt.

Rainbowforyou
29-08-2025 om 15:37
Nick90 schreef op 29-08-2025 om 15:19:
[..]
Met wat moeite en beetje geluk lukt het me wel om een heel eind het oude lijf weer terug te krijgen. Qua figuur is dat eerder helemaal gelukt met wat inspanningen. Mocht dat dadelijk niet zo lukken en zouden sommige dingen me echt storen dan is er vast wat aan te doen. Ik maak me daar niet druk over. En enkele kleine dingen blijven anders na een zwangerschap dat vind ik prima.

letterkoekje
29-08-2025 om 15:40
Nick90 schreef op 29-08-2025 om 15:20:
[..]
Laat mensen gewoon zelf beslissen over hun uiterlijk zeg.
Laat mensen gewoon reageren als ze dat graag doen zeg.

OnherkenbaarAnoniem
29-08-2025 om 15:40
Nick90 schreef op 29-08-2025 om 15:19:
[..]
Nee niet gewoon je oude lijf!
Je ziet er weer uit zoals je er uitzag voor je zwangerschap maar alles is wat minder stevig van zichzelf. De cellen zijn slapper en als je dat strak wil trekken moet er wat meer in.
Volgens mij moet je het zien als een verjaardagsballon van je kinderen. Als iemand die zuinig is die voor het eerst opblaast kan hij niet maximaal. Als je die ballon 2 dagen vol laat en dan laat leeglopen is hij een beetje flubberig. Bij de volgende verjaardag moet/kan er meer lucht in om het er goed uit te laten zien op het feest. Als je zo nog een derde feestje met die ballonnen wil doen dan heb je nog wat meer lucht nodig maar er zullen ook ballonnen zijn die niet meer netjes op te blazen zijn.
Dat effect krijg je ook met fillers die weer verdwijnen en steeds bijgewerkt moeten worden. Als je dan wil stoppen ben je uitgerekt en nog flubberiger dan je had kunnen zijn als je geen fillers had gebruikt.

Rainbowforyou
29-08-2025 om 15:52
OnherkenbaarAnoniem schreef op 29-08-2025 om 15:40:
[..]
Nee niet gewoon je oude lijf!
Je ziet er weer uit zoals je er uitzag voor je zwangerschap maar alles is wat minder stevig van zichzelf. De cellen zijn slapper en als je dat strak wil trekken moet er wat meer in.
Volgens mij moet je het zien als een verjaardagsballon van je kinderen. Als iemand die zuinig is die voor het eerst opblaast kan hij niet maximaal. Als je die ballon 2 dagen vol laat en dan laat leeglopen is hij een beetje flubberig. Bij de volgende verjaardag moet/kan er meer lucht in om het er goed uit te laten zien op het feest. Als je zo nog een derde feestje met die ballonnen wil doen dan heb je nog wat meer lucht nodig maar er zullen ook ballonnen zijn die niet meer netjes op te blazen zijn.
Dat effect krijg je ook met fillers die weer verdwijnen en steeds bijgewerkt moeten worden. Als je dan wil stoppen ben je uitgerekt en nog flubberiger dan je had kunnen zijn als je geen fillers had gebruikt.
Ik denk dat dit wel klopt. Ook dat over fillers. Het scheelt dat ik geen fillers gebruik en ik ben ook niet van plan om dat te doen.

letterkoekje
29-08-2025 om 16:09
Dit zegt ChatGPT over het verschil tussen Botox en Fillers:
Botox
Werkzame stof: botuline toxine.
Werking: ontspant tijdelijk de spieren door de zenuwprikkel te blokkeren → rimpels die ontstaan door spieractiviteit (zoals fronslijnen, kraaienpootjes) worden minder zichtbaar.
Effectduur: ongeveer 3–6 maanden.
Toepassing: vooral voor dynamische rimpels (die je ziet bij bewegen/expressie).
Fillers
Werkzame stof: meestal hyaluronzuur (een lichaamseigen stof die vocht vasthoudt).
Werking: vult volume aan in de huid of onderliggende lagen → rimpels worden opgevuld en contouren kunnen hersteld of verbeterd worden.
Effectduur: 6–18 maanden (afhankelijk van type filler en locatie).
Toepassing: volumeverlies herstellen (bijv. wangen, lippen, traangootjes) en statische rimpels (die zichtbaar zijn in rust).
👉 Kort gezegd:
Botox ontspant spieren → voorkomt of verzacht bewegingsrimpels.
Fillers vullen op → herstellen volume en verzachten diepere rimpels.
Persoonlijk, TO, denk ik dat je met de tijd wel gedwongen zal zijn om Fillers te gaan gebruiken. Als je zo krampachtig met je gezicht omgaat, dan gaat Botox niet blijven volstaan om de steeds dieper wordende rimpels (niet alleen bij jou hoor, bij iedereen) aan te pakken. Maar wees gerust: na de Botox en de Fillers zijn er nog een heleboel andere maatregelen. Kijk maar naar Cher, de zangeres. Die ziet er op haar 80ste ook nog fris en fruitig uit (denkt ze).