Rainbowforyou
27-08-2025 om 16:02
Botox en zwanger willen worden
Wij willen gaan proberen om een derde kindje te krijgen. Vanaf deze maand willen we het gaan proberen. Ik heb een tijd geleden botox gekregen om wat rimpels tegen te gaan. Ik merk dat ik de behandelde spieren inmiddels weer kan bewegen en een nieuwe behandeling is weer nodig. In theorie zou ik echter snel zwanger kunnen raken dus ik twijfel wel of het slim is om nu weer mijn botox te gaan halen. Aan de andere kant kan het ook weer even duren voordat ik zwanger raak en ik wil niet langer dan nodig is met rimpels rondlopen. Ik voel me nu zo gelukkig met mezelf.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?

Rainbowforyou
30-08-2025 om 12:15
OnherkenbaarAnoniem schreef op 30-08-2025 om 12:12:
[..]
Hoeveel jonge vrouwen zullen er onder invloed van tiktok en insta dan maar gewoon ieder kwartier opnieuw smeren om aan het voorgespiegelde schoonheidsideaal te voldoen?
Zeker bij pubers denk ik dat dat dat de meerderheid is.
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden..........
Dat soort dingen zijn van alle tijden, zeker bij pubers. Alleen de trend en vorm is anders dan vroeger.

OnherkenbaarAnoniem
30-08-2025 om 12:15
skik schreef op 30-08-2025 om 12:12:
[..]
Laatst daar wat over gezien. Je mimiekrimpels doen je niet (veel) ouder lijken, volumeverlies en minder stevigheid van de huid, gezichtsspieren en onderliggende structuur wel. En laat botox er nou voor zorgen dat, als je jong bent, je rimpels lekker straktrekken, maar ervoor zorgen dat je gezichtsspieren gaan distroferen. Want als ze lamliggen kan je ze niet gebruiken en net als bij al je andere spieren: use it or lose it. Dus je rimpelloze velletje gaat sneller zakken en hangen als je gezichtsspieren in volume en sterkte afnemen. Wat je nu wint met botox lever je straks des te harder in.
Ja dit helemaal! Heel goed uitgelegd. Ik had een poging gedaan maar dat stond er niet helemaal duidelijk. Dank!

OnherkenbaarAnoniem
30-08-2025 om 12:20
Rainbowforyou schreef op 30-08-2025 om 12:15:
[..]
Dat soort dingen zijn van alle tijden, zeker bij pubers. Alleen de trend en vorm is anders dan vroeger.
Ja toen ik jong was smeerde ik citroen in mijn haar om wat highlights te hebben die ik niet bij de kapper kon laten zetten, omdat ik geen geld had.
Ik blijf bezig met een tegengeluid. Het is zo zonde dat vrouwen en meiden zoveel geld uitgeven aan flauwekul die op termijn niet goed is voor je lijf.

Rainbowforyou
30-08-2025 om 12:25
OnherkenbaarAnoniem schreef op 30-08-2025 om 12:20:
[..]
Ja toen ik jong was smeerde ik citroen in mijn haar om wat highlights te hebben die ik niet bij de kapper kon laten zetten, omdat ik geen geld had.
Ik blijf bezig met een tegengeluid. Het is zo zonde dat vrouwen en meiden zoveel geld uitgeven aan flauwekul die op termijn niet goed is voor je lijf.
Tegengeluid laten horen mag natuurlijk altijd en jij mag het zeker flauwekul vinden. Voor een ander is het geen flauwekul, voelt zich daardoor lekker in zijn vel en voelt zich heel gelukkig als die in de spiegel kijkt. Dat jij het flauwekul vindt wil niet zeggen dat het ook flauwekul IS.
En ik vraag me oprecht af, waar leg jij persoonlijk de grens? Wanneer vind je geld uitgeven aan je uiterlijk precies flauwekul? Vind je dat alleen van cosmetische behandelingen/chirurgie, of ook bv aan make-up, nagels, haren, wimpers, etc? Ook daar wordt veel geld aan uitgegeven en ook dat is allemaal niet natuurlijk.

felija
30-08-2025 om 12:37
Nick90 schreef op 29-08-2025 om 20:08:
[..]
Kijk eens wat vaker naar programma's als echte meisjes in de jungle, ex on the beach enzovoort enzovoort. Faceland en consorten zijn toch vrij populair in dit land.
En kijk eens wat vaker op insta naar niet je eigen doelgroep, er gaat een wereld voor je open.
Hoe zit dat dan met mannen die ook in verval raken? Ga jij ook onder het mes en/of een botoxje hier en daar? Je vrouw moet ook elke dag tegen jou aan kijken als je een dagje ouder wordt.

OnherkenbaarAnoniem
30-08-2025 om 12:46
Rainbowforyou schreef op 30-08-2025 om 12:25:
[..]
Tegengeluid laten horen mag natuurlijk altijd en jij mag het zeker flauwekul vinden. Voor een ander is het geen flauwekul, voelt zich daardoor lekker in zijn vel en voelt zich heel gelukkig als die in de spiegel kijkt. Dat jij het flauwekul vindt wil niet zeggen dat het ook flauwekul IS.
En ik vraag me oprecht af, waar leg jij persoonlijk de grens? Wanneer vind je geld uitgeven aan je uiterlijk precies flauwekul? Vind je dat alleen van cosmetische behandelingen/chirurgie, of ook bv aan make-up, nagels, haren, wimpers, etc? Ook daar wordt veel geld aan uitgegeven en ook dat is allemaal niet natuurlijk.
Beetje mascara, blush, lipgloss prima! Concealer ook nog wel. Dat iemand er zonder fillers/botox te gebruiken zichzelf wat mooier maakt is al zo oud als de wereld en dat heb ik vroeger ook gedaan.
Behandeling/chirurgie alleen als het medisch noodzakelijk is of als je lijf dan beter functioneert. Een tante van mijn moeder had in de jaren 70 heel erg overhangende oogleden waardoor haar zicht beperkt werd. Hoe ouder ze werd hoe minder ze kon zien en op het eind was televisie kijken zelfs niet meer mogelijk. Een boek lezen had ze al eerder opgegeven. Als ik die genen heb geërfd zou dat het enige zijn dat ik zou laten doen.
Door een fout van de tandarts waar ik als kind kwam heb ik ook al veel aan mijn gebit moeten laten doen om functionerende tanden en kiezen te houden. Als ik 25 jaar eerder was geboren had ik nu een kunstgebit gehad, al een jaar of 30. Mijn eigen gebit functioneert nu prima maar de voortand met rare gele vlek in de tand zit er nog steeds in. Die is niet mooi maar functioneert weleen hoort ook wel bij mij.

Nehalennia
30-08-2025 om 12:48
DeOnbekende schreef op 30-08-2025 om 08:02:
[..]
Dit is echt de grootste onzin. Ik werk alleen maar met jonge, hoogopgeleide mensen en er zijn er maar weinig die rimpelvorming de vrije loop laten. Je ziet daar helemaal niets van als je het subtiel aanpakt en voorkomen is beter dan genezen.
Ik wou het echt net zeggen idd

Bolmieke
30-08-2025 om 12:55
Rainbowforyou schreef op 30-08-2025 om 12:14:
[..]
Maar daar heb je ook weer behandelingen voor als je dat begint te merken. Er zijn zoveel mogelijkheden.
Ja maar dan krijg je dat rare effect van een glad huidje op een oud frame en dat ziet er heel raar uit dus worden er fillers ingespoten, lippen opgespoten etc. Kijk naar Lauren Sanchez, Hunter Tylo, Madonna etc. dat zijn vrouwen zonder rimpels maar zien er veel ouder uit dan dat ze zijn en daar ging het jou om! Maar als dat de looks zijn waar je voor gaat dan moet je gewoon zo door gaan

Nehalennia
30-08-2025 om 13:09
Ik ben zelf iemand die in haar early thirties wat aangerommeld heeft met botox en fillers. Altijd subtiel, niemand heeft er ooit iets van gemerkt. Ook nu ik zelf foto's terugzien, zie ik niets vreemds. Inmiddels kan ik me behoorlijk goed vinden in het idee dat het een redelijk heilloze reis is op de lange termijn, en dat ik ook tov mijn dochter bijvoorbeeld niet wil uitstralen dat er iets mis is met ouder worden. Dat was een realisatie waar ik zelf toe moest komen. Ik moet zeggen dat ik een aantal van de bovenstaande reacties echt een beetje zuur en onaardig vind, en ik denk niet dat je ook maar een persoon overtuigt van je mening op die manier. Ook worden er echt heel veel excessen genoemd. Miep van de hoek met haar goede baan als hoogopgeleide professional heeft ook botox, het feit dat mensen er niet uitzien als Alfred J. Kwak on steroids betekent allang niet meer dat mensen naturel zijn.

Bolmieke
30-08-2025 om 13:17
Nehalennia schreef op 30-08-2025 om 13:09:
Ik ben zelf iemand die in haar early thirties wat aangerommeld heeft met botox en fillers. Altijd subtiel, niemand heeft er ooit iets van gemerkt. Ook nu ik zelf foto's terugzien, zie ik niets vreemds. Inmiddels kan ik me behoorlijk goed vinden in het idee dat het een redelijk heilloze reis is op de lange termijn, en dat ik ook tov mijn dochter bijvoorbeeld niet wil uitstralen dat er iets mis is met ouder worden. Dat was een realisatie waar ik zelf toe moest komen. Ik moet zeggen dat ik een aantal van de bovenstaande reacties echt een beetje zuur en onaardig vind, en ik denk niet dat je ook maar een persoon overtuigt van je mening op die manier. Ook worden er echt heel veel excessen genoemd. Miep van de hoek met haar goede baan als hoogopgeleide professional heeft ook botox, het feit dat mensen er niet uitzien als Alfred J. Kwak on steroids betekent allang niet meer dat mensen naturel zijn.
Ja mijn reactie is ook zuur maar ik vind het vooral erg dat we op deze manier meewerken aan een maatschappij die heel harde eisen begint te stellen aan vrouwen, ze mogen niet oud en niet lelijk zijn

Rainbowforyou
30-08-2025 om 13:25
Bolmieke schreef op 30-08-2025 om 12:55:
[..]
Ja maar dan krijg je dat rare effect van een glad huidje op een oud frame en dat ziet er heel raar uit dus worden er fillers ingespoten, lippen opgespoten etc. Kijk naar Lauren Sanchez, Hunter Tylo, Madonna etc. dat zijn vrouwen zonder rimpels maar zien er veel ouder uit dan dat ze zijn en daar ging het jou om! Maar als dat de looks zijn waar je voor gaat dan moet je gewoon zo door gaan
Nee daar ga ik zelf dus niet voor. Die neppe look ga ik niet doen. Dat is niet mijn smaak. Lippen opspuiten en fillers gebruiken mij dus niet gezien. Je kan ook heel natuurlijk ogen en toch wat aan jezelf hebben laten doen. Maar dan zie je niet dat er wat aan is gedaan. Die mensen zullen niet opvallen. En zoals ik al zei ja ooit gaat het echt verzakken en is de tijd van echt jong uitzien voorbij, maar dan nog kun je bv wel bepaalde anti aging behandelingen ondergaan waardoor het allemaal net wat frisser en mooier oogt. Je kan dan ook nog wel wat jonger lijken maar niet meer echt jong en dat hoeft voor mij dan ook niet. Nu nog genieten van mooi jong eruit zien zolang dat nog kan. Er is nog een heel groot gebied tussen eruitzien als de mensen die jij noemt en helemaal niets aan jezelf laten doen. Gelukkig kan het tegenwoordig allemaal. Voor ieder wat wils.

Nehalennia
30-08-2025 om 13:26
Bolmieke schreef op 30-08-2025 om 13:17:
[..]
Ja mijn reactie is ook zuur maar ik vind het vooral erg dat we op deze manier meewerken aan een maatschappij die heel harde eisen begint te stellen aan vrouwen, ze mogen niet oud en niet lelijk zijn
Ja ik ben dat dus helemaal met je eens. Maar denk je niet dat je mensen veel meer meekrijgt als je hun beweegredenen oprecht onderzoekt ipv dat je de schaamte voor het ouder worden probeert te vervangen door schaamte voor het doen van cosmetische ingrepen?

Rainbowforyou
30-08-2025 om 13:28
Bolmieke schreef op 30-08-2025 om 13:17:
[..]
Dat is toch altijd al zo geweest? Dit is niet van de laatste tijd. En overigens mij boeien die eisen die anderen eventueel zouden stellen aan vrouwen niets. Ik vind het voor mezelf fijn om er goed fris en jong uit te zien. Dat vind ik zelf mooier.

krulliebollie
30-08-2025 om 13:55
ik denk alleen dat het heel ingewikkeld is om de grens te zien. Iedereen begint met iets kleins, je wordt blind voor wat er is gedaan en wilt groter en meer om te zien dat je er op vooruit gaat. Ik denk dat je dat juist ook ziet mensen zoals Madonna. Een blindheid voor de ingreep waardoor het dus escaleert. Dan ben je in ene die persoon met die te grote lippen waarvan iedereen ziet dat ze ingespoten zijn, dan in ene heb je die wimpers waarvan het niet plakken lijken, dan in ene heb je doe gekke volgespoten jukbeenderen. Zelf zie je het niet al gek of overdreven omdat een glijdende schaal is.

Rainbowforyou
30-08-2025 om 14:37
Maat erin houden is heel erg belangrijk en dat kan ook zeker niet iedereen. En als je te ver bent gegaan dan is het te laat. Zeker beroemdheden die geld genoeg hebben en die ook steeds in de spotlights staan en op tv komen, waardoor zij steeds meer dingen aan zichzelf willen en ook kunnen corrigeren.