Rainbowforyou
27-08-2025 om 16:02
Botox en zwanger willen worden
Wij willen gaan proberen om een derde kindje te krijgen. Vanaf deze maand willen we het gaan proberen. Ik heb een tijd geleden botox gekregen om wat rimpels tegen te gaan. Ik merk dat ik de behandelde spieren inmiddels weer kan bewegen en een nieuwe behandeling is weer nodig. In theorie zou ik echter snel zwanger kunnen raken dus ik twijfel wel of het slim is om nu weer mijn botox te gaan halen. Aan de andere kant kan het ook weer even duren voordat ik zwanger raak en ik wil niet langer dan nodig is met rimpels rondlopen. Ik voel me nu zo gelukkig met mezelf.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?

Joszy
30-08-2025 om 14:48
Mijn gouden tip om er jong uit te blijven zien: geen kinderen krijgen! Is heel goed voor je nachtrust (zowel door gespook als door zorgen)

DeOnbekende
30-08-2025 om 15:42
OnherkenbaarAnoniem schreef op 30-08-2025 om 12:08:
[..]
Nou dit 300% mee eens.
Niet gezond, niet normaal, niet wenselijk. Als iedereen die wat heeft laten opvullen, strak trekken of weghalen straks klachten krijgt wordt volgens mij de gezondheidszorg ook onnodig belast.
Je hebt een functioneel gebit nodig om te kunnen eten maar de boel bleken, fauna zetten is niet nodig en mooi is het ook niet.
Ik vind "je moet ermee kunnen eten" voor een gebit wel een heel lage maatstaf. Ik vind van die heel witte faces niet mooi, maar een scheef of bruin gebit vind ik ook echt een heel lelijk (en soms vies) gezicht.

Nick90
30-08-2025 om 16:27
Rainbowforyou schreef op 30-08-2025 om 12:05:
Het is volgens mij van alle tijden dat vrouwen meer er naar streven om te voldoen aan een bepaald schoonheidsideaal dan bijvoorbeeld mannen. Alleen de trends kunnen verschillen. Wel denk ik dat veel vrouwen het zelf gewoon mooier en fijner vinden om er jong en fris uit te zien. Jong wordt doorgaans ook aantrekkelijker gevonden en wie wil er nu niet aantrekkelijk uitzien. Vrouwen geven wat meer om uiterlijk. Ik denk dat ook dat van alle tijden is. De meeste vrouwen doen er wel iets aan. De ene gaat daar verder in dan de ander. De ene gebruikt bv alleen creme de ander laat ook bv behandelingen doen.
De meeste vrouwen in Nederland laten nog steeds geen behandelingen doen. Weer veel andere vrouwen wel. De klinieken zijn er niet voor niets. Als je kiest voor behandelingen moet je op tijd beginnen voor de beste resultaten. Vanaf de 30 is dan vaak prima denk ik. Ik vind daar niets mis mee. Net zoals ik er niets mis mee vind om die behandelingen niet te doen en de haren bv grijs te laten worden. Belangrijkste vind ik om goed voor jezelf te zorgen, zowel qua innerlijk als uiterlijk. En wat dat voor iemand inhoudt is voor iedereen weer anders.
Mannen ook hoor. Ik ken er zat die na een kort verblijf in Turkije terugkomen met nieuwe tanden of een haar of baard transplantatie.

Nick90
30-08-2025 om 16:30
felija schreef op 30-08-2025 om 12:37:
[..]
Hoe zit dat dan met mannen die ook in verval raken? Ga jij ook onder het mes en/of een botoxje hier en daar? Je vrouw moet ook elke dag tegen jou aan kijken als je een dagje ouder wordt.
Ja hoor, ik bleek m'n tanden, ga braaf naar de gym en als m'n inhammen dieper worden overweeg ik ook een haartransplantatie. Botoxje of filler ben ook niet heel vies van. Maar ja mannen verouderen ook beter als vrouwen.

Yumi
30-08-2025 om 16:47
felija schreef op 30-08-2025 om 12:37:
[..]
Hoe zit dat dan met mannen die ook in verval raken? Ga jij ook onder het mes en/of een botoxje hier en daar? Je vrouw moet ook elke dag tegen jou aan kijken als je een dagje ouder wordt.
Ja Nick, mannen worden niet gespaard, die krijgen bij het ouder worden meer dan alleen plasproblemen.
Een six pack creëren is tegenwoordig mogelijk, of heb jij je al dusdanig in het zweet gewerkt dat chirurgie niet nodig is?
Daarnaast is een V-shaped torso prachtig en een goed plastisch chirurg kan je daarbij helpen.

Mugs
30-08-2025 om 16:54
En vinden we er dan ook nog wat van dat dit jong-blijf-ideaal alleen toegankelijk is voor mensen met geld?

Yumi
30-08-2025 om 17:01
Mugs schreef op 30-08-2025 om 16:54:
En vinden we er dan ook nog wat van dat dit jong-blijf-ideaal alleen toegankelijk is voor mensen met geld?
Nee daar vind ik niks van, want daarvoor hoef je niet veel geld te hebben. Gezond eten, sporten en een goede huidverzorging is voor iedereen toegankelijk.

Mugs
30-08-2025 om 17:02
DeOnbekende schreef op 30-08-2025 om 12:01:
[..]
De aantrekkingskracht tot een jeugdig uiterlijk is juist evolutionair bepaald.
Dat klopt. En dat regelt de natuur dus prima zelf: naarmate de vruchtbaarheid afneemt, zie je er steeds minder jong uit.
Dat mensen dat niet kunnen accepteren en tot ver voorbij hun vruchtbare periode een jong uiterlijk willen hebben is dus ook niet biologisch maar cultureel.
Er zijn ook culturen waar respect voor mensen juist toeneemt met het vorderen der jaren. Dat lijkt mij gezonder én wijzer dan zo'n oppervlakkige obsessie met uiterlijk

Mugs
30-08-2025 om 17:07
Yumi schreef op 30-08-2025 om 17:01:
[..]
Nee daar vind ik niks van, want daarvoor hoef je niet veel geld te hebben. Gezond eten, sporten en een goede huidverzorging is voor iedereen toegankelijk.
Maar dat is volgens de botox-maffia hier dus niet genoeg...

OnherkenbaarAnoniem
30-08-2025 om 17:10
DeOnbekende schreef op 30-08-2025 om 15:42:
[..]
Ik vind "je moet ermee kunnen eten" voor een gebit wel een heel lage maatstaf. Ik vind van die heel witte faces niet mooi, maar een scheef of bruin gebit vind ik ook echt een heel lelijk (en soms vies) gezicht.
Ja mee kunnen eten en daarom moet het een beetje recht staan en goed kauwen niet mogelijk zijn.
Met een hele erge overbeet of andere scheve zooi ga je naar een orthodontist die het functioneel recht zet en voorkomt dat het teveel slijt.
Je laat tandsteen verwijderen en als er iets staat weg te rotten laat je dat ook herstellen met als bijkomend voordeel dat je niet zo uit je bek stinkt.
Bleken, facings en andere "mooimakers zijn niet nodig.

Nick90
30-08-2025 om 17:45
OnherkenbaarAnoniem schreef op 30-08-2025 om 17:10:
[..]
Ja mee kunnen eten en daarom niet het een beetje recht staan en goed kauwen niet mogelijk zijn.
Met een hele erge overbeet of andere scheve zooi ga je naar een orthodontist die het functioneel recht zet en voorkomt dat het teveel slijt.
Je laat tandsteen verwijderen en als er iets staat weg te rotten laat je dat ook herstellen met als bijkomend voordeel dat je niet zo uit je bek stinkt.
Bleken, facings en andere "mooimakers zijn niet nodig.
De plasticfantastic mensjes zijn het volledig oneens met jouw wereldbeeld en nee dat niet veranderen omdat iemands hoogopgeleide dokter met hoogopgeleide volgers iets niet doen omdat hun hoogopgeleide nerdy brein hun heeft ingeplant dat intelligent zijn echt fysieke aantrekkingskrachtveld apart is oid.

DeOnbekende
30-08-2025 om 19:30
Mugs schreef op 30-08-2025 om 17:02:
[..]
Dat klopt. En dat regelt de natuur dus prima zelf: naarmate de vruchtbaarheid afneemt, zie je er steeds minder jong uit.
Dat mensen dat niet kunnen accepteren en tot ver voorbij hun vruchtbare periode een jong uiterlijk willen hebben is dus ook niet biologisch maar cultureel.
Er zijn ook culturen waar respect voor mensen juist toeneemt met het vorderen der jaren. Dat lijkt mij gezonder én wijzer dan zo'n oppervlakkige obsessie met uiterlijk
Waarom overdrijf je zo om je punt te maken? Niemand heeft hier een obsessie. Ik hoef er op mijn 60e niet uit te zien als een 20-er en ik ben ook niet geobsedeerd met mijn uiterlijk. Ik ben 35 en zie er goed uit, maar wel naar mijn leeftijd - dat hou ik graag zo lang mogelijk zo. Door op tijd met botox te beginnen krijgen groeven geen kans. Ik kan het makkelijk betalen, dus er is niets "niet wijs" aan dat ik dat eens in de zoveel tijd laat bijwerken. Echt, wat suftrutterij hier. Mijn moeder van 65 is gelukkig een heel stuk meer open-minded.

Mugs
30-08-2025 om 19:39
DeOnbekende schreef op 30-08-2025 om 19:30:
[..]
Ik ben 35 en zie er goed uit, maar wel naar mijn leeftijd - dat hou ik graag zo lang mogelijk zo.
Je wilt er goed uitzien 'naar je leeftijd'
Hoe past botox hierin dan? Dat heb je dan toch helemaal niet nodig?

OnherkenbaarAnoniem
30-08-2025 om 19:41
Mugs schreef op 30-08-2025 om 19:39:
[..]
Je wilt er goed uitzien 'naar je leeftijd'
Hoe past botox hierin dan? Dat hebben je dan toch helemaal niet nodig?
Dat snap ik ook niet echt.

Mugs
30-08-2025 om 19:46
DeOnbekende schreef op 30-08-2025 om 19:30:
[..]
Waarom overdrijf je zo om je punt te maken? Niemand heeft hier een obsessie. Ik hoef er op mijn 60e niet uit te zien als een 20-er en ik ben ook niet geobsedeerd met mijn uiterlijk. Ik ben 35 en zie er goed uit, maar wel naar mijn leeftijd - dat hou ik graag zo lang mogelijk zo. Door op tijd met botox te beginnen krijgen groeven geen kans. Ik kan het makkelijk betalen, dus er is niets "niet wijs" aan dat ik dat eens in de zoveel tijd laat bijwerken. Echt, wat suftrutterij hier. Mijn moeder van 65 is gelukkig een heel stuk meer open-minded.
Oh wacht, is jouw angst wellicht dat mensen denken dat je er ouder uitziet dan je werkelijk bent?
Dan kan ik het nog enigszins begrijpen. Maar weet je: mensen zijn vooral met zichzelf bezig en kijken helemaal niet zo naar anderen