Rainbowforyou
27-08-2025 om 16:02
Botox en zwanger willen worden
Wij willen gaan proberen om een derde kindje te krijgen. Vanaf deze maand willen we het gaan proberen. Ik heb een tijd geleden botox gekregen om wat rimpels tegen te gaan. Ik merk dat ik de behandelde spieren inmiddels weer kan bewegen en een nieuwe behandeling is weer nodig. In theorie zou ik echter snel zwanger kunnen raken dus ik twijfel wel of het slim is om nu weer mijn botox te gaan halen. Aan de andere kant kan het ook weer even duren voordat ik zwanger raak en ik wil niet langer dan nodig is met rimpels rondlopen. Ik voel me nu zo gelukkig met mezelf.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?

Vrijevlinder
30-08-2025 om 20:07
Ik hoop dat ik de tijd mee mag maken dat ieder weer tevreden wordt met zijn eigen lichaam. Mooi maken, makeup, verf, noem het maar, prima. Maar snijden en prikken is voor mij de grens. Uitzonderingen daargelaten.
De commercie heeft goed zijn best gedaan om ons te laten weten dat er iets mis is met ons uiterlijk. En het werkt. Waar het in mijn jeugd niet voorkwam, de mogelijkheden waren beperkt, lijkt het nu redelijk normaal aan het worden.
Als ik mensen zie die naar klinieken naar Turkije gaan voor een dunne taille en het opspuiten van iets, dan vind ik dat echt niet mooi. En ik vind het zo jammer dat mensen niet wat meer van hun zelf houden en accepteren hoe ze zelf zijn.

DeOnbekende
30-08-2025 om 20:08
Mugs schreef op 30-08-2025 om 19:39:
[..]
Je wilt er goed uitzien 'naar je leeftijd'
Hoe past botox hierin dan? Dat heb je dan toch helemaal niet nodig?
Je kunt er prima als 35 uitzien zonder fronsrimpel. Ik vind niet dat die me er ouder uit laat zien, ik vind het gewoon lelijk. Bij iedereen.

OnherkenbaarAnoniem
30-08-2025 om 20:24
Vrijevlinder schreef op 30-08-2025 om 20:07:
Ik hoop dat ik de tijd mee mag maken dat ieder weer tevreden wordt met zijn eigen lichaam. Mooi maken, makeup, verf, noem het maar, prima. Maar snijden en prikken is voor mij de grens. Uitzonderingen daargelaten.
De commercie heeft goed zijn best gedaan om ons te laten weten dat er iets mis is met ons uiterlijk. En het werkt. Waar het in mijn jeugd niet voorkwam, de mogelijkheden waren beperkt, lijkt het nu redelijk normaal aan het worden.
Als ik mensen zie die naar klinieken naar Turkije gaan voor een dunne taille en het opspuiten van iets, dan vind ik dat echt niet mooi. En ik vind het zo jammer dat mensen niet wat meer van hun zelf houden en accepteren hoe ze zelf zijn.
Hear hear!

letterkoekje
30-08-2025 om 20:24
DeOnbekende schreef op 30-08-2025 om 20:08:
[..]
Je kunt er prima als 35 uitzien zonder fronsrimpel. Ik vind niet dat die me er ouder uit laat zien, ik vind het gewoon lelijk. Bij iedereen.
Dat begrijp ik niet! Zonder fronsrimpel vind jij niet dat die je er ouder uit laat zien. Bedoel je dan niet 'met' fronsrimpel? Eerlijk, ik zie de logica tussen die twee zinnen niet.

Mugs
30-08-2025 om 20:35
DeOnbekende schreef op 30-08-2025 om 20:08:
[..]
En ik vind het verdrietig dat je jezelf lelijk vindt zoals je bent en ik weet zeker dat je dat niet bent! Om een fronsrimpel?!

Rainbowforyou
30-08-2025 om 20:50
Ze zegt niet dat ze zichzelf lelijk vindt, maar wel dat ze een fronsrimpel lelijk vindt. Zo veel mensen vinden een fronsrimpel gewoon niet mooi. Veel mensen delen die mening. Anders lieten niet zoveel mensen dat wegspuiten. Ik vind fronsrimpels zelf ook echt niet mooi. Dat is een kwestie van smaak en daar vind ik niets verdrietigs aan.

DeOnbekende
30-08-2025 om 20:56
Mugs schreef op 30-08-2025 om 20:35:
[..]
En ik vind het verdrietig dat je jezelf lelijk vindt zoals je bent en ik weet zeker dat je dat niet bent! Om een fronsrimpel?!
Doe je het er nu om? Ik vind mezelf echt totaal niet lelijk, ook niet met fronsrimpel. Ik vind die rimpel bij iedereen lelijk. Bij jou ook.

DeOnbekende
30-08-2025 om 20:56
Rainbowforyou schreef op 30-08-2025 om 20:50:
Ze zegt niet dat ze zichzelf lelijk vindt, maar wel dat ze een fronsrimpel lelijk vindt. Zo veel mensen vinden een fronsrimpel gewoon niet mooi. Veel mensen delen die mening. Anders lieten niet zoveel mensen dat wegspuiten. Ik vind fronsrimpels zelf ook echt niet mooi. Dat is een kwestie van smaak en daar vind ik niets verdrietigs aan.
Dank u.

DeOnbekende
30-08-2025 om 20:57
letterkoekje schreef op 30-08-2025 om 20:24:
[..]
Dat begrijp ik niet! Zonder fronsrimpel vind jij niet dat die je er ouder uit laat zien. Bedoel je dan niet 'met' fronsrimpel? Eerlijk, ik zie de logica tussen die twee zinnen niet.
Dan moet je beter lezen.

Yumi
30-08-2025 om 23:36
Mugs schreef op 30-08-2025 om 17:07:
[..]
Maar dat is volgens de botox-maffia hier dus niet genoeg...
En daar moet je gehoor aangeven?

Poezekat
31-08-2025 om 13:25
DeOnbekende schreef op 30-08-2025 om 15:42:
[..]
Ik vind "je moet ermee kunnen eten" voor een gebit wel een heel lage maatstaf. Ik vind van die heel witte faces niet mooi, maar een scheef of bruin gebit vind ik ook echt een heel lelijk (en soms vies) gezicht.
Spierwitte tanden staan bij heel weinig mensen echt mooi, bij mij vast niet. Een paar jaar geleden vroeg de tandarts naar mijn wensen wat betreft de kleur van mijn tanden voor mijn klikgebit. Mijn enige wens was dat het er zo natuurlijk mogelijk uit moest zien qua kleur. Ben er tot nu toe nog steeds blij mee, ze zijn niet hagelwit maar wel een stuk mooier dan mijn eigen gebit was qua kleur.

Jonagold
31-08-2025 om 20:26
Ik ben 55 en ik vind het geen probleem dat je dat kan zien. Dat de meeste mensen mij jonger schatten komt volgens mij meer door wie ik ben en wat ik uitstraal. Net zoals mijn vader van 87 die nog hardloopt en vrijwilligerswerk doet. Die huppelt nog door het leven, en wordt daardoor veel jonger geschat dan hij is. Als je gewoon een foto van hem ziet, waardoor je die positieve energie niet voelt/ziet, schat je hem veel meer op zijn echte leeftijd, want hij heeft nou eenmaal een rimpelig kaal koppie, boven een rimpelige nek. Lekker belangrijk…
Ik ken verschillende mensen die botox en fillers gebruiken, en hun borsten hebben laten vergroten. Tja, ik vind ze er niet mooier op worden. Van die strakke lippen en gezichten zonder uitdrukking, omdat ze hun wenkbrauwen niet meer kunnen bewegen… Mijn gezicht is een open boek, behoorlijk expressief. En dat hou ik graag zo. Inclusief de rimpels die dat oplevert. Het grootste deel is namelijk lachrimpel!!

DeOnbekende
31-08-2025 om 20:32
Poezekat schreef op 31-08-2025 om 13:25:
[..]
Spierwitte tanden staan bij heel weinig mensen echt mooi, bij mij vast niet. Een paar jaar geleden vroeg de tandarts naar mijn wensen wat betreft de kleur van mijn tanden voor mijn klikgebit. Mijn enige wens was dat het er zo natuurlijk mogelijk uit moest zien qua kleur. Ben er tot nu toe nog steeds blij mee, ze zijn niet hagelwit maar wel een stuk mooier dan mijn eigen gebit was qua kleur.
Wat is je punt? Ik zeg toch ook dat ik spierwitte faces niet mooi vind?

DeOnbekende
31-08-2025 om 21:07
Miepjecody schreef op 31-08-2025 om 20:42:
Conny Breukhoven ziet er toch ook niet uit met al die botox
Die is helemaal strak- en volgespoten. Als je het subtiel laat doen, ziet een ander het helemaal niet. De eerste keer dat ik botox liet doen riep iedereen (collega's, vriendinnen, zelfs mijn moeder) na twee weken dat ik er zo uitgerust uitzag, ik maakte zeker goede nachten de laatste tijd?
Ik heb gewoon nog mimiek in mijn gezicht, er is niets veranderd - behalve dat ik geen rimpels meer heb.