Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

1e vaccinatie bijwerkingen

hi! 
mijn zoontje heeft vandaag de prikken gekregen ; vaccinaties ) die je met 3 maanden krijgt . Hoge koorts en veel slapen. Bij sommige hetzelfde geweest ? 

hebben ze je niet verteld welke bijwerkingen hij kan krijgen of waar je op moet letten? 

Ja, veel slapen inderdaad. Maar wil je het zeker weten, bel dan even met het CB.

yep, dat was bij ons ook zo. Onze kinderen sliepen dan ook vaak de eerste nacht na n vaccinatie door. Daarna n nacht vaak wakker,  daarna weer gewoon als gebruikelijk 

Hier wel wat verhoging en hangerig maar echt hoge koorts herinner ik me niet. Veel drinken, extra knuffel en slapen. Een kindje is een hele zorg, vertrouw op je instinct. Als hij echt extreem hoge koorts heeft dan zou ik wel even bellen. 

Hoge koorts vind ik wel gek, zou ik een arts over raadplegen.
Veel slapen herken ik wel. Na een vaccinatie sliepen ze de hele avond en nacht, en dan waren ze de dag erna weer helemaal fit en blij.

Ik had een huilbaby, 20 uur per dag krijsen. Huisarts en CB konden er niet mee.

De eerste prik ging supergoed. Er was van te voren gevraagd hoe laat ik moest voeden, de afspraaktijd werd daarop aangepast.

Na de check-up kreeg ik een privékamertje en een kop thee. Borst in de aanslag, prik in zoon en direct aanleggen.

Hij heeft nog nooit zo.lang en zo lekker geslapen, vier uur achter elkaar. Van mij mochten ze hem elke dag zo'n prik geven.

neem contact op met de huisarts bij ernstige of aanhoudende klachten.

Veel slapen is zeker herkenbaar. Was super welkom die rust.

Onze baby kreeg wat verhoging en een opgezette keel waardoor haar huiltje ineens een stuk zachter en afgeknepen klonk. Daar zijn we toen nog mee langs de huisartsenpost geweest. Maar uiteindelijk is het vanzelf weer weggegaan na een paar dagen. De vaccinaties daarna heeft ze geen reactie op gehad gelukkig. Dus misschien was het ook toeval.

Hoi TO,
Het valt me op dat je de laatste dagen veel babygerelateerde topics opent. Dat mag natuurlijk, maar misschien krijg je meer reacties op een forum als baby24. Daar zitten veel meer mensen die uit recente(re) ervaring spreken dan sommige forummers hier. Niet dat ik je wil wegjagen hier, absoluut niet zelfs, maar ik wilde je deze tip geven, omdat ik denk dat je daar meer aan kan hebben.

Mijn zoon (3) was ook altijd heel beroerd van de DKTP/Pneu vaccinatie, inderdaad ook met flinke koorts en alleen maar op mij willen slapen, anders huilen, zelfs met zetpil. Was meestal alleen de dag van de vaccinatie en de dag erna nog wat verhoging, maar wel weer aan het spelen. 

Dochter kreeg afgelopen maandag haar eerste prikjes en die had er dan weer vrij weinig van. Wel veel slapen, maar gewoon in haar eigen bedje en een klein beetje verhoging, eind van de middag was het ineens heel hard huilen en ontroostbaar, maar dat was opgelost zodra de zetpil ingewerkt was. 

Mijn oudste was een huilbaby die ging slapen van de vaccinatie. Fantastisch, deed ze normaal nooit zo lang! Ook koorts idd, maar niet heel hoog. Met 6 maanden sliep ze door na de vaccinatie en bleef dat daarna doen!
Jongste heb ik helemaal niks aan gemerkt met 3 maanden. Ik hoop dat ze ook gaat doorslapen na de volgende

afrodite05 schreef op 09-07-2025 om 06:39:

Hoi TO,
Het valt me op dat je de laatste dagen veel babygerelateerde topics opent. Dat mag natuurlijk, maar misschien krijg je meer reacties op een forum als baby24. Daar zitten veel meer mensen die uit recente(re) ervaring spreken dan sommige forummers hier. Niet dat ik je wil wegjagen hier, absoluut niet zelfs, maar ik wilde je deze tip geven, omdat ik denk dat je daar meer aan kan hebben.

Hierop inhakend: ik hoop dat je ook van je kleintje kan genieten en niet overal bang voor bent dat je iets niet goed doet of dat iets niet goed gaat. Echt, je kunt het en met bijna alle baby’s komt alles goed ! 

Bij ons cb geven ze altijd een foldertje mee met info over de prik en eventuele bijwerkingen en hoe te handelen. Koortsig en meer slapen hebben wij inderdaad wel meegemaakt en klinkt niet vreemd. Bij zorgen altijd even bellen met de assistent van de ha om even te overleggen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.