Elvirap
05-07-2025 om 16:40
Doorslapen / langer slapen
Hi allemaal,
Wanneer merkte sommige dat jullie baby langer in de nacht doorsliep?

Gingergirl
08-07-2025 om 07:27
Alice12 schreef op 07-07-2025 om 22:59:
[..]
Mijn man is arts en die zegt dat geen kinderarts de eerste week zal zeggen: lekker laten slapen. Pasgeboren baby’s hebben echt uiterlijk om de 4 uur voeding nodig. Maagjes zijn nog te klein en bloedsuikerspiegel kan flink dalen. Dat is gevaarlijk. Dit geldt zeker voor de eerste 4 weken.
Zoveel artsen zoveel meningen. Hier was dat wel degelijk het advies omdat ze zelf ook zagen dat gedwongen wakker maken niet werkte. Onze kinderen hebben er nooit last van gehad in ieder geval.
Bijzonder dat dit zo in twijfel getrokken wordt terwijl bij ons het 4x het advies is geweest door 4x een andere arts. Maar goed, laten we on topic blijven.

Anoniemvoornu
08-07-2025 om 08:56
Gingergirl schreef op 08-07-2025 om 07:27:
[..]
Zoveel artsen zoveel meningen. Hier was dat wel degelijk het advies omdat ze zelf ook zagen dat gedwongen wakker maken niet werkte. Onze kinderen hebben er nooit last van gehad in ieder geval.
Bijzonder dat dit zo in twijfel getrokken wordt terwijl bij ons het 4x het advies is geweest door 4x een andere arts. Maar goed, laten we on topic blijven.
Maar om te zien dat het niet werkt moet je het wel eerst doen....

Gingergirl
08-07-2025 om 08:57
Anoniemvoornu schreef op 08-07-2025 om 08:56:
[..]
Maar om te zien dat het niet werkt moet je het wel eerst doen....
Hebben we ook gedaan zoals ik schreef.

Anoniemvoornu
08-07-2025 om 09:07
Gingergirl schreef op 08-07-2025 om 08:57:
[..]
Hebben we ook gedaan zoals ik schreef.
Bij 4 verschillende kinderen werd in 2 nachten bepaald door verschillende artsen dat ze geen nachtvoedingen nodig hadden ? Ok ..

Anoniemvoornu
08-07-2025 om 09:48
[..]
Het is behoorlijk on topic , als verschillende mensen zeggen mijn kinderen sliepen vanaf de geboorte door , is het ook wijs om te vermelden dat dit niet de standaard is , zodat als mensen hier advies van overnemen , ze er niet op gaan vertrouwen dat hun kindje van een dag of 2 oud vanzelf wel komt voor de voeding.... met mogelijke alle gevolgen van dien..

Alice12
08-07-2025 om 09:59
[..]
Ik trek dit zeer in twijfel. En ik hoop dat ouders dit niet lezen en denken dat het dus prima is om je pasgeboren kindje een hele nacht zonder voeding door te laten slapen.

Gingergirl
08-07-2025 om 10:22
Anoniemvoornu schreef op 08-07-2025 om 09:48:
[..]
Het is behoorlijk on topic , als verschillende mensen zeggen mijn kinderen sliepen vanaf de geboorte door , is het ook wijs om te vermelden dat dit niet de standaard is , zodat als mensen hier advies van overnemen , ze er niet op gaan vertrouwen dat hun kindje van een dag of 2 oud vanzelf wel komt voor de voeding.... met mogelijke alle gevolgen van dien..
To vraagt naar ervaringen, ik schreef mijn ervaringen waarbij ik duidelijk vermeld heb dat het in overleg met een arts was. Ik schrijf nergens dat het standaard is en ik geef ook geen advies wat forummers over kunnen nemen. Maar laten we het hier bij houden, goed.