Elvirap
05-07-2025 om 16:42
Slapen 4 maanden baby vliegtuig
Hi!
Hebben jullie tips voor het vliegen met 4 maanden oude baby? Hoe deden jullie het met de slaapmomenten? Vooral lastig met niet eigen stoel haha

SuzyQFive
06-07-2025 om 07:38
Ik vond het erg warm, een baby de hele tijd op schoot of in de draagzak/doek. Kan je ook met iemand afwisselen?
Als je nog stoelen kan uitzoeken zou ik een aan het tussenschot proberen te krijgen en een bassinet aanvragen.
Wij namen ook een kleedje mee, dan kon ze even tussen onze voeten op de grond liggen.
Er zijn ook speciale soort hangmatjes die je aan je tafeltje kan maken. Flybaby vliegtuig heten ze volgens mij.
Ook als je borstvoeding geeft is het handig om een flesje met water mee te nemen.
Wij mochten de maxi-cosi meenemen tot aan de gate. Zorg dat je voor je kinderwagen een goede flybag hebt want ze gaan niet zachtzinnig om met je spullen.
Bij opstijgen en dalen moet je baby ook in een gordeltje, die zit aan jouw gordel vast, je baby zit dan op schoot. Ik dacht altijd: ik geef voor de oren gewoon bv maar dat was wat lastiger, dus evt op een fiep of pink laten zuigen, al vind ik in grotere vliegtuigen minder erg.

Daglichtlamp
06-07-2025 om 07:50
Bij bijvoorbeeld KLM mag flybaby niet, omdat die in feite aan de stoel voor je vast zit.

Poezenmeisje
06-07-2025 om 08:52
Extra stoel boeken en autostoeltje/maxi cosy mee.
Je mag dan óók meer handbagage meenemen vanwege die extra stoel.

Roquefort
06-07-2025 om 19:15
Mijn kleinzoontje vloog mee naar Florida toen hij 6.5 week was. Ging prima. We hadden stoelen met een bassinet, dat was fijn maar hij heeft ook op ons gelegen. Onder 1 jaar met baby’s is makkelijker dan als ze boven de 1 zijn.
Gebruik inderdaad zo’n speciale flightbag voor autostoeltje en de kinderwagen. Wij hadden het autostoeltje niet mee naar de gate. Je moet best ver open en dat is zwaar.
Neem een parasolletje mee voor de kinderwagen.

Elvirap
06-07-2025 om 22:04
Roquefort schreef op 06-07-2025 om 19:15:
Mijn kleinzoontje vloog mee naar Florida toen hij 6.5 week was. Ging prima. We hadden stoelen met een bassinet, dat was fijn maar hij heeft ook op ons gelegen. Onder 1 jaar met baby’s is makkelijker dan als ze boven de 1 zijn.
Gebruik inderdaad zo’n speciale flightbag voor autostoeltje en de kinderwagen. Wij hadden het autostoeltje niet mee naar de gate. Je moet best ver open en dat is zwaar.
Neem een parasolletje mee voor de kinderwagen.
Dankjewel!! Ja gelukkig hoor ik dat we ook zo een bedje hebben aan de muur . En opa en oma gaan mee dus kunnen hem af en toe dan ook overnemen . Hij slaapt vaak lastig
In bedjes🙈