Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Irritatie door kdv

Broadway schreef op 28-01-2025 om 08:51:

[..]

hoho, er is geen victim hier dus niets te blamen. natuurlijk is nu roepen "geen dure kleding en alles merken" een koe in de kont kijken, maar wil je aun victimblamen behouden voor dingen die ertoe doen? want op deze manier haal je alle waarde uit de term, dank u.

Helemaal mee eens , Het verkeerde jasje aangetrokken bij een kdv en we spreken al over een slachtoffer. Tips om het te voorkomen of de financiele schade te beperken en je bent aan het victimblamen.... ja zo verliest de term alle waarde en een forum zijn functie

Schoondochter schreef op 28-01-2025 om 09:40:

[..]

Dus ik overdrijf en daardoor verliest een forum zijn functie? Over overdrijven gesproken.

Als je geen tips mag geven om situaties te voorkomen zonder dat er gelijk victimblaming geroepen wordt , blijft er weinig te forummen over 

Temet schreef op 28-01-2025 om 09:11:

" Als je een keus hebt aan kinderdagverblijven dan zou ik er een kiezen die zijn verantwoordelijkheden serieus neemt"

Dat klinkt alsof jij vindt dat een kdv eigenlijk verantwoordelijk is voor de kleding van de kinderen - dat die heel blijft, en dat er geen verwisselingen plaatsvinden.
Dat ben ik niet met je eens, ik vind dat dit echt niet de verantwoordelijkheid van het kdv is. Van geen enkel kdv.

dat ze niet verantwoordelijk zijn staat ook in de meeste algemene voorwaarden en contracten van kinderopvangcentra.

Ysenda schreef op 28-01-2025 om 10:18:

[..]

dat ze niet verantwoordelijk zijn staat ook in de meeste algemene voorwaarden en contracten van kinderopvangcentra.

En scholen hetzelfde , je kind/jijzelf blijft verantwoordelijk , zelf behoorlijk gepest op basis en middelbare school en mijn jas is zelfs een keer ondergeplast door een klasgenoot na gym , of ze schreven ze er met watervaste stift scheldwoorden op. een school kan daar niets aan doen. Die kunnen geen beveiligers op de gangen laten lopen om jassen in de gaten te gaan houden. 

terug omruilen en naam erin zetten.. met een beetje pech leest moeder hier ook en heeft zij nu de naam van haar kind erin gezet. 

krulliebollie schreef op 28-01-2025 om 11:24:

terug omruilen en naam erin zetten.. met een beetje pech leest moeder hier ook en heeft zij nu de naam van haar kind erin gezet.

Moet je wel zeker weten dat die jas van dat andere kindje de jas van kind van TO is. En dat weet TO niet zeker. Dus dan zou je zomaar zelf ineens een jas jatten en je naam er in zetten? 

Ysenda schreef op 28-01-2025 om 10:18:

[..]

Want het kan ook moeilijk anders. Of je moet fulltime jassenbewakers aanstellen, of je moet kluizen installeren waar sleuteltjes of pasjes en codes dan weer van kwijtraken, of KDV is jaarlijks een kapitaal kwijt aan het vergoeden van kwijtgeraakte jassen en dergelijke.

Vroeger hadden kinderen stevige robuuste kleren voor spelen en school, die goed wasbaar waren en waar iets mee mocht gebeuren. Appeltje op de gescheurde knie en verder. Dure kleren waren voor zon- en feestdagen en die werden dan ook angstvallig in de gaten gehouden: niet buiten spelen of knutselen met je zondagse kleren.

Daar zijn sommige mensen van afgestapt maar tegelijkertijd is de verantwoordelijkheid naar de buitenwereld verschoven: de school, het KDV, of desnoods de speeltuin moet verantwoordelijkheid dragen dat de kleding heel en netjes blijft en niet kwijtraakt.

Het concept van "eigen keus, eigen verantwoordelijkheid, zelf de consequenties dragen" lijkt wat weggezakt.

BlairW schreef op 28-01-2025 om 11:50:

[..]

Moet je wel zeker weten dat die jas van dat andere kindje de jas van kind van TO is. En dat weet TO niet zeker. Dus dan zou je zomaar zelf ineens een jas jatten en je naam er in zetten?

das waar.. ik dacht dat Nick zeker was..

krulliebollie schreef op 28-01-2025 om 11:24:

Misschien wist de moeder het wel zeker omdat de naam van haar kind er gewoon in stond.  

Ginevra schreef op 28-01-2025 om 11:50:

[..]

Want het kan ook moeilijk anders. Of je moet fulltime jassenbewakers aanstellen, of je moet kluizen installeren waar sleuteltjes of pasjes en codes dan weer van kwijtraken, of KDV is jaarlijks een kapitaal kwijt aan het vergoeden van kwijtgeraakte jassen en dergelijke.

Vroeger hadden kinderen stevige robuuste kleren voor spelen en school, die goed wasbaar waren en waar iets mee mocht gebeuren. Appeltje op de gescheurde knie en verder. Dure kleren waren voor zon- en feestdagen en die werden dan ook angstvallig in de gaten gehouden: niet buiten spelen of knutselen met je zondagse kleren.

Daar zijn sommige mensen van afgestapt maar tegelijkertijd is de verantwoordelijkheid naar de buitenwereld verschoven: de school, het KDV, of desnoods de speeltuin moet verantwoordelijkheid dragen dat de kleding heel en netjes blijft en niet kwijtraakt.

Het concept van "eigen keus, eigen verantwoordelijkheid, zelf de consequenties dragen" lijkt wat weggezakt.

Nou mijn kinderen (geboren 2002 en 2005 hadden ook nog robuuste kleding die tegen een stootje kon en vies mocht worden. Dat appeltje dan weer niet,  omdat een gescheurde broek al hip was. 

De enige keer dat ik boos was toen mijn kind druipend nat, vies en gescheurd thuis kwam was ik niet boos vanwege de kleren maar vanwege het feit dat hij als 5 jarige zonder zwemdiploma zonder toezicht bij de sloot had mogen spelen bij een vriendje thuis. Hij had wel kunnen verdrinken toen hij aan dat fietswrak bleef hangen. 

Mayosate schreef op 27-01-2025 om 19:55:

https://www.goedgemerkt.nl/plakgemak-kledingstickers.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA-ty8BhA_EiwAkyoa3837pjbRkxs7YX37kwCDH21r3SrbzxQP_GM3Lkq5oIqLbN8jeWEwYRoCpXEQAvD_BwE

voor in de toekomst.

Soortgelijk. Ik zette naam van kind met een watervaste viltstift op het etiket in de jas. 

Maar to ik snap dat je pissig bent. Misschien moeder vragen of zij kan aantonen wanneer zij het jasje heeft gekocht? De bon of een bankoverschrijving? 

Citroengraag schreef op 27-01-2025 om 20:00:

Twee peuters die in dezelfde Ralph Lauren-jas naar het kinderdagverblijf gaan? Nick, het is dat je hier vaak post, anders had ik dit 3000 procent als een fake topic gezien. Koop voortaan een schattige jas bij Zeeman, scoren ook nog hoger op de duurzaamheidslijst.

Ik heb even bij Google gekeken maar in tegenstelling tot wat ik verwachtte zijn die jasjes nou ook weer niet zo godsgruwelijk duur. En als kind er netjes op is dan kun je zo een jasje later nog verkopen. Dat is ook duurzaam. 

oudmaarnognietkoud schreef op 28-01-2025 om 13:09:

[..]

Soortgelijk. Ik zette naam van kind met een watervaste viltstift op het etiket in de jas.

Maar to ik snap dat je pissig bent. Misschien moeder vragen of zij kan aantonen wanneer zij het jasje heeft gekocht? De bon of een bankoverschrijving?

[..]

Ik heb even bij Google gekeken maar in tegenstelling tot wat ik verwachtte zijn die jasjes nou ook weer niet zo godsgruwelijk duur. En als kind er netjes op is dan kun je zo een jasje later nog verkopen.

Peuter en netjes op de jas?

[..]

En als kind er netjes op is dan kun je zo een jasje later nog verkopen.

Heel erg ot maar alsjeblieft zeg, een klein kind hoeft toch niet zuinig te zijn op kleding? Die moet lekker ravotten, in bomen klimmen en door de modder rollen!

Mugs schreef op 28-01-2025 om 13:11:

[..]

Heel erg ot maar alsjeblieft zeg, een klein kind hoeft toch niet zuinig te zijn op kleding? Die moet lekker ravotten, in bomen klimmen en door de modder rollen!

Zo is dat.

[..]

[..]

Ik heb even bij Google gekeken maar in tegenstelling tot wat ik verwachtte zijn die jasjes nou ook weer niet zo godsgruwelijk duur. En als kind er netjes op is dan kun je zo een jasje later nog verkopen.

Het kind in kwestie gaat nog naar kdv, kan je van zulke jonge kinderen vragen om netjes te zijn op hun spullen?  Daar moet je naast gaan zitten als ouder en dan zeggen:

• Rickey niet hollen, want als je valt kan je broek stuk gaan
  • Rickey niet in de plassen stampen dan wordt je jas vies
  • Rickey geen sneeuw pakken van de straat dan worden je witte wantjes zwart. 
  • Rickey niet stoeien met andere meiden, want als je tas valt is je beker stuk. 

Dat schiet zijn doel van kdv voorbij. Kan je beter thuis blijven met je kind. 😜

rionyriony schreef op 28-01-2025 om 09:21:

[..]

Nou dat hangt ervan af. Als er ingebroken zou worden ondanks adequate beveiliging, dan niet. Key is dat, zoals ik eerder zei, bewezen moet worden dat er een kledingstuk is ontvreemd, wat vreselijk lastig is door ontbreken van bewijs. Maar het KDV heeft wel degelijk zorgplicht als het kind zelf te jong is om zorg te dragen voor zijn spullen.

Wat allemaal op te lossen is door simpelweg de kleding te labelen. Waarvan ik echt verbaasd ben dat blijkbaar de ouders van beide kinderen met de jasjes dat niet gedaan hebben. Verse ouders denk ik, want al snel genoeg besef je dat je (o.a.) jassen altijd moet merken. Niet zozeer om 'te bewijzen wat van jou is', maar ook om zelf altijd de goede jas mee te nemen. En als de kinderen iets ouder zijn, dat zij ook de goede jas kunnen pakken, of áls ze de verkeerde jas meenemen (...), dat je dan weet dat ze de verkeerde jas hebben en dat hun jas niet opeens gekrompen is of zo.

Ik spreek uit ervaring

TO: pak hier je verlies (je kunt er niets mee als de andere ouder denkt dat zij het juiste jasje hebben) en get over it. Je zit alleen jezelf nu dwars door hierin te blijven hangen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.