Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kind even alleen in de auto laten??

Kort vraagje?? Laten jullie je dreumes/peuter in de auto zitten tijdens het tanken/afrekenen? Of als je maar één ding moet kopen en snel terug bent?

Nee, heb ik nooit gedaan. Wel tijdens het tanken en dan nam ik ze mee tijdens afrekenen. 

Nick90

Nick90

08-05-2025 om 17:34 Topicstarter

Alice12 schreef op 08-05-2025 om 17:32:

Nee, heb ik nooit gedaan. Wel tijdens het tanken en dan nam ik ze mee tijdens afrekenen.

Ook toen ze al konden lopen en hun favo woord nee was? 

Bij tanken liet ik ze in de auto. We hadden hier al heel vroeg een pinzuil bij de tank. Dan vind ik het echt te gevaarlijk om ze uit de auto te halen. 
Bij boodschapjes hoe klein ook gingen ze altijd mee de winkel in, anders had ik er geen zicht op. 

Nick90 schreef op 08-05-2025 om 17:34:

[..]

Dat lijkt me des te meer redenen om ze niet alleen te laten. Tanken deed ik als ik geen kinderen bij me had. Of inderdaad bij een tankstation waar je betaalt aan de pomp zelf, zodat je bij je auto staat.

als ik er zicht op had tijdens het afrekenen, liet ik ze in de auto.
Kwam ook omdat ik lichamelijk er slecht aan toe was, een wurm in en uit de autostoel zien te krijgen vrat zo'n al beetje mijn weinige energie op..

Alleen als ik gedurende de hele handeling zicht kon houden op de auto. 
Dus meestal moesten ze gewoon mee.

tijdens tanken wel, waarbij met warm weer altijd een open raam. Tijdens boodschapjes oid nooit 

Mijn baby laat ik in de auto. Zij is rustig. Geen kind aan. Mijn peuter neem ik altijd mee. Ander maakt Kareltje heel het tankstation af met zijn gekrijs. Samen betalen en plassen, ik moet altijd plassen. We wonen ver van vaderkareltje af. 

Ik heb het denk ik 2 keer gedaan om het tanken af te rekenen, maar ik vond het niet prettig, ook al was ik gelijk aan de beurt en had ik zicht op de auto. En dat was toen kind nog in de maxicosi lag. Verder alleen met kind alleen getankt bij zelfbedieningstankstations. Die bleven daarbij wel in de auto. 
Ik ben nooit een winkel ingegaan met een kind nog in de auto.

Mijn dochter ging op die leeftijd altijd mee. Maar ik ging ook vaak tanken of boodschappen doen zonder haar. Juist om gehannes te voorkomen. 

Nee, dat deed ik nooit. Ik laat mijn handtas, portemonnee, telefoon enzovoorts ook niet in de auto liggen en die hebben minder waarde dan mijn kind. 

Nick90

Nick90

08-05-2025 om 18:19 Topicstarter

ToetieToover schreef op 08-05-2025 om 18:04:

Nee, dat deed ik nooit. Ik laat mijn handtas, portemonnee, telefoon enzovoorts ook niet in de auto liggen en die hebben minder waarde dan mijn kind.

Ja maar je kind die platgereden kan worden bij een tankstation omdat ze zelf wel kan lopen volgens haarzelf, precies weet waar de goodies zijn in het tankstation en een weekdier als pa die haar niet in in de auto wil laten omdat ze miss wel gaat huilen ook al zit ze vast in haar zitje. Ik ga meestal in het weekend in bels even tanken maar bij dat tankstation is het hartstikke druk, je kunt daar ook buiten met pin betalen maar is heel vaak storing. Of ik wil toch even een kauwgumpje/snackje/drinken. Wij hebben een soort regeling om en om voor de weekenden zodat de een beide kindjes heeft en de ander even vrij is. Zodat we allebei om de week echt weekend hebben. Maar omdat ik maar twee dagen per week thuiswerk ga ik meestal in het weekend even tanken, ik gebruik de auto doordeweeks niet vaak maar zij wel dus in het weekend tankt een van ons hem vol maar zij heeft daar nooit zin/tijd voor. 

Nick90 schreef op 08-05-2025 om 17:34:

[..]

Toen ze wat ouder werden durfde ik ze wel even te laten zitten in de auto als ik ging tanken.

Ik liet ze vaak zitten. Wel auto op slot, sleutels mee. Was volgens mij veiliger dan ze stuk voor stuk uit de auto halen en tussen de auto's door laten lopen. En als ze sliepen ook als ik een hele snelle boodschap moest doen. 

hoe kan ze nou platgereden worden als je ernaast loopt. Leer ze je hand vasthouden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.