Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kind even alleen in de auto laten??

Kort vraagje?? Laten jullie je dreumes/peuter in de auto zitten tijdens het tanken/afrekenen? Of als je maar één ding moet kopen en snel terug bent?

Nick90 schreef op 09-05-2025 om 16:47:

[..]

Jaja, ik heb ze dit gedrag niet aangeleerd ofzo, dat doet ze zelf. En oprapen en over m'n schouder gooien klinkt simpel maar met een bijna 2jarige is dat meer een soort oorlog hier. Ben blij te lezen dat anderen hun kindjes ook in de auto laten. Vind het zelf ook altijd kut als ikzelf even wat wil eten binnen er een brullend kind is

Wat ga je eraan doen om haar dit gedrag af te leren?

Nick90 schreef op 09-05-2025 om 16:47:

[..]

Jaja, ik heb ze dit gedrag niet aangeleerd ofzo, dat doet ze zelf. En oprapen en over m'n schouder gooien klinkt simpel maar met een bijna 2jarige is dat meer een soort oorlog hier. Ben blij te lezen dat anderen hun kindjes ook in de auto laten. Vind het zelf ook altijd kut als ikzelf even wat wil eten binnen er een brullend kind is

Nee maar aan jullie als ouders wel de nobele taak het haar af te leren.

Poezie schreef op 09-05-2025 om 17:05:

[..]

Wat ga je eraan doen om haar dit gedrag af te leren?

Geduld hebben, lijkt me. Het kind is nog geen 2, peuterpuberteit enzo. Dat afleren kost tijd, maar dat gaat echt niet sneller als je het kind over je schouders gooit. Dat kan ook subtieler, en op andere plaatsen/momenten.

Nick schrijft hier al heel wat jaren mee, en ik heb nog nooit gelezen dat z'n zoon overstuur raakt als hij iets niet mag hebben, dus daar is het blijkbaar ook goedgekomen. Bij z'n dochter zal dat ongetwijfeld ook gebeuren. 

Maar nogmaals, waarom moet er steeds zo veroordeeld worden? Kun je niet alleen je eigen ervaringen vertellen zonder een ander verwijten te maken? Is de opvoeding van Nick werkelijk jullie grootste probleem? Wat een luxe!

Nick90 schreef op 09-05-2025 om 16:52:

[..]

Want als je overtuigd bent van je eigen gelijk vind Rosehip dat je eigenlijk geen topic mag openen? Ga toch weg. Ik open een topic wanneer ik wil, om meningen te peilen of om m'n gelijk te halen maar blijkbaar mag je van jou alleen een topic openen als je de adviezen per direct opvolgt. Ga gewoon weg anders bye.

Toch op zoek naar bevestiging dus. Dat kan.

Maar dan mag je best wat minder hoog van de toren blazen. Halleluja zeg.

Nick90

Nick90

09-05-2025 om 17:44 Topicstarter

Rosehip schreef op 09-05-2025 om 17:36:

[..]

Toch op zoek naar bevestiging dus. Dat kan.

Maar dan mag je best wat minder hoog van de toren blazen. Halleluja zeg.

Inderdaad prijs de Here. Iemand heeft een ander idee dan jij zelf hebt, maar jij benoemt het als hoog van de toren blazen want het idee is niet wat jij zou doen en dan mag je van jou blijkbaar geen vraag stellen.

Ik heb er werkelijk nooit over gedacht om ze mee naar binnen te nemen als ik de benzine ging betalen. Je hebt dan toch de hele tijd zicht op je auto?
Ik kan me nog een keer herinneren waarbij ik even bij een kiosk naar binnen ging. De auto stond voor de deur dus ik kon hem zien. Kind erin, raam op een kier. Vervolgens raakte ik aan de praat met de winkelier, keek even weg van de auto. Toen ik weer naar buiten keek, stonden er vier mensen bij de auto druk te praten. Ik er snel heen, waren ze helemaal ontdaan over het achtergelaten kind en hadden al bijna 112 gebeld. Ik heb ze maar bedankt voor hun opmerkzaamheid.

Nick90 schreef op 09-05-2025 om 17:44:

[..]

Inderdaad prijs de Here. Iemand heeft een ander idee dan jij zelf hebt, maar jij benoemt het als hoog van de toren blazen want het idee is niet wat jij zou doen en dan mag je van jou blijkbaar geen vraag stellen.

Ik vind het prima wat jij met je kind doet. 

Jij vraagt wat anderen doen. En roept vervolgens steeds harder dat het toch echt een veel beter idee is je kind in de auto te laten. Dan is mijn conclusie dat je niet echt benieuwd naar de mening van anderen bent.

Nick90

Nick90

09-05-2025 om 17:57 Topicstarter

Rosehip schreef op 09-05-2025 om 17:54:

[..]

Ik vind het prima wat jij met je kind doet.

Jij vraagt wat anderen doen. En roept vervolgens steeds harder dat het toch echt een veel beter idee is je kind in de auto te laten. Dan is mijn conclusie dat je niet echt benieuwd naar de mening van anderen bent.

Beter lezen schat. 

even ter info voor de mensen die denken dat er bij benzinepompen niet zo hard en gevaarlijk wordt gereden, een vriend van mijn ouders is een aantal jaar geleden aangereden toen hij naar de shop liep om af te rekenen en ter plaatse overleden.

Voor je tankprobleem: neem de snelpomp waar je kan pinnen of ga even zonder de kinderen. 

Ik ging bij voorkeur in mijn eentje tanken of naar een pomp met een betaalautomaat. Alleen tijdens langere ritten, moest ik het wel eens anders oplossen. Maar dan moest er ook altijd wel eentje plassen, dus gingen ze sowieso mee naar binnen. 

En wat zeuren om iets te eten uit de winkel betreft ... ik heb thuis altijd één vast snoep-moment per dag gehad èn we hadden duidelijke afspraken over 'autosnoep' (dat mocht vaker). Ik maakte geen uitzonderingen. Ze wisten dus waar ze aan toe waren. Ik gaf ze ook niet zomaar cadeautjes. Dus zeuren om een speelgoedje of zo, had ook geen zin. Het antwoord was steevast: 'Mooi hè? Dat kan je voor je verjaardag of Sinterklaas vragen!' Eigenlijk waren ze altijd gewoon gezellig als ik met ze door een supermarkt of zelfs speelgoedwinkel liep. Als je duidelijk bent, leren ze het vlot. 

Slekire schreef op 09-05-2025 om 18:02:

even ter info voor de mensen die denken dat er bij benzinepompen niet zo hard en gevaarlijk wordt gereden, een vriend van mijn ouders is een aantal jaar geleden aangereden toen hij naar de shop liep om af te rekenen en ter plaatse overleden.

Voor je tankprobleem: neem de snelpomp waar je kan pinnen of ga even zonder de kinderen.

Wat erg. 

LydiaDietz schreef op 09-05-2025 om 08:48:

En anders loop je even met een krijsend kind over je schouder dat tankstation binnen. Leuk en handig is anders maar velen gingen u voor.

Ik bezie zo een ouder altijd met een glimlach en denk er dan achteraan "ik ben zo blij dat die niet van mij is". 

Tanken, ja. Omdat ik altijd toezicht kon houden vanuit het winkeltje. Ik stond dan ook letterlijk omgedraaid in de rij (als die er was). Al het andere: nee. Ook met 3 kinderen onder de 4 gingen ze gewoon allemaal mee de auto uit, ook voor een klein boodschapje.  Wel koos ik vaak voor strategische momenten. Dus liever na het werk nog even alleen, dan op mijn vrije dag met kids. En liever als ze nog niet moe en hongerig zijn, dan vlak voor de lunch. Etc. En altijd veel tijd er voor uitpakken, zodat achter je peuter aanlopen of een driftbui verdragen, nooit heel bezwaarlijk is voor je planning.

En even on topic, ik heb mijn kinderen nooit alleen in de auto gelaten. Op geen een leeftijd en ook niet voor 1 minuut. Gewoon niet.

Ik had destijds een collega met een dreumes van ruim twee. Kind wilde dus niet in het autostoeltje... tsjaaaa dan moeten wij thuis blijven of gaan fietsen of zo.
Mijn oudste, toen ook 2 en een beetje (beruchte leeftijd... haha) heeft even de gewoonte gehad om onder het autorijden zijn gordeltje los te maken. 
Toen ik dat in de gaten kreeg heb ik de auto op de eerste de beste parkeerplaats gestopt. Kind uitgelegd dat hij twee opties had. Uitstappen en verder lopen naar huis of de autogordel om.  Hij koos gelukkig het tweede. 
Als mijn kind bovenaan de trap staat en roept dat hij batman is en zich naar beneden gaat storten... Nahh... doe maar niet. 

Mijn kinderen zijn nu zelf volwassen en ik heb niet teruggekregen dat ik hun trauma's heb bezorgd.

Een aantal dingen zijn een keiharde NEE. Geen handje willen geven met oversteken? Van bovenaan de trap springen? Geen autogordel om? Allemaal dikke NEE.

oudmaarnognietkoud schreef op 09-05-2025 om 19:38:

En even on topic, ik heb mijn kinderen nooit alleen in de auto gelaten. Op geen een leeftijd en ook niet voor 1 minuut. Gewoon niet.

Ik had destijds een collega met een dreumes van ruim twee. Kind wilde dus niet in het autostoeltje... tsjaaaa dan moeten wij thuis blijven of gaan fietsen of zo.
Mijn oudste, toen ook 2 en een beetje (beruchte leeftijd... haha) heeft even de gewoonte gehad om onder het autorijden zijn gordeltje los te maken.
Toen ik dat in de gaten kreeg heb ik de auto op de eerste de beste parkeerplaats gestopt. Kind uitgelegd dat hij twee opties had. Uitstappen en verder lopen naar huis of de autogordel om. Hij koos gelukkig het tweede.
Als mijn kind bovenaan de trap staat en roept dat hij batman is en zich naar beneden gaat storten... Nahh... doe maar niet.

Mijn kinderen zijn nu zelf volwassen en ik heb niet teruggekregen dat ik hun trauma's heb bezorgd.

Een aantal dingen zijn een keiharde NEE. Geen handje willen geven met oversteken? Van bovenaan de trap springen? Geen autogordel om? Allemaal dikke NEE.

Een kind van 2 dat in 1 keer iets begrijpt en voor altijd onthoud super knap!  als ik tegen mijn dreumes van 10 maanden zeg je moet uitstappen en zelf naar huis lopen als je nu niet luistert , herhaalt hij alleen het woord lopen en doet de auto's na , vroem

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.