Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kind even alleen in de auto laten??

Kort vraagje?? Laten jullie je dreumes/peuter in de auto zitten tijdens het tanken/afrekenen? Of als je maar één ding moet kopen en snel terug bent?

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 15:55:

[..]

Het is toch geen hond of een paard come on doe even normaal alsjeblieft het is een mens

Mensje met echte menselijke gevoelens wants needs en nog meer

Ja het  is een mens maar soms wel watervlug en met apenvaardigheden. Liever een tuigje om hem onder controle te houden dan dat hij zonder zwemdiploma de sloot vol kroos in rende. 

Ben jij soms van de moedermaffia die mij 19 jaar geleden in de supermarkt bijna op mijn bek timmerde vanwege het tuigje voor mijn zoon?

Kersje schreef op 11-05-2025 om 16:41:

@Lovessss adem in, adem uit…..herhaal……

Dankje sorry kan heel slecht tegen dit soort dingen en kan me dan ook niet inhouden kan heel slecht tegen onrecht of wat ik voel zie als onrecht in mijn ogen nogmaals sorry en Dankje het moest er gewoon even uit het triggerde me

Bakblik schreef op 11-05-2025 om 16:43:

[..]

Ja het een mens maar soms wel watervlug en met apenvaardigheden. Liever een tuigje om hem onder controle te houden dan dat hij zonder zwemdiploma de sloot vol kroos in rende

En kind loop toch niet zomaar de sloot in ?

Bakblik schreef op 11-05-2025 om 16:43:

[..]

Ja het een mens maar soms wel watervlug en met apenvaardigheden. Liever een tuigje om hem onder controle te houden dan dat hij zonder zwemdiploma de sloot vol kroos in rende.

Zeg dat wel. 

En onder mijn arm pakken is ook heus weleens gebeurd, veiligheid gaat toch echt boven wat kind wil. 

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 16:51:

[..]

Tuurlijk wel. Zo is mijn neefje bijna verdronken,  want hij dacht dat het kroos gras was. 

[..]

Heb je zelf kinderen? Want mijn kind van bijna 2 wel hoor loopt zo 7 sloten tegelijk in ... ligt toch echt aan het kind en de leeftijd , tuigje heeft mijn broertje ook gehad , als je meewilt over de grote weg(snelweg)met je broers en zussen doe je een tuigje om en dan mag je naar de grote speeltuin

[..]

Dankje sorry kan heel slecht tegen dit soort dingen en kan me dan ook niet inhouden kan heel slecht tegen onrecht of wat ik voel zie als onrecht in mijn ogen nogmaals sorry en Dankje het moest er gewoon even uit het triggerde me

Dat was duidelijk ja, maar niet echt realistisch. Kinderen opvoeden is een taak die erbij hoort en ja, daar hoort domweg luisteren ook bij, tenzij je het prima vindt als je kinderen op hun 9e zelf uitmaken wat ze wel/niet willen en normale normen en waarden aan hun laars lappen!?

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 15:55:

[..]

Het is toch geen hond of een paard come on doe even normaal alsjeblieft het is een mens

Mensje met echte menselijke gevoelens wants needs en nog meer

Het zal je goed doen om wat minder vooroordelen te hebben. Ik heb met mijn oudste ook een tuigje gebruikt toen hij jong was. Met zo'n knuffel achterop. Deze opmerkingen heb ik ook gehad. Vreselijk. Mijn zoon is ernstig verstandelijk beperkt en kon niet gecorrigeerd worden. Maar daar was niks van te zien voor buitenstaanders. In de zorginstelling loopt mijn zoon (en anderen) nog met een tuigje. 

Onze kinderen zijn geen honden of paarden, ze hebben ernstige beperkingen en dit is essentieel voor hun eigen veiligheid. Ze rennen namelijk weg, zo de autoweg op of komen in het water terecht, en iemand van 180 haal je niet zomaar meer in. Ook met gezonde kinderen kun je een hele goede reden hebben om dit te gebruiken wanneer ze nog klein zijn.

Je zegt niet tegen onrecht te kunnen, maar je reacties staan vol beledigende en kwetsende aannames. Misschien even nadenken de volgende keer voordat je dit soort dingen opschrijft.

[..]

Duh, hoeveel kinderen heb jij zelf?

[..]

Zeker wel, dat gebeurt echt. Ik ken(de) er een.. sloot bedekt met kroos inderdaad, kind is er zo in gerend en verdronken.

Er is echt een reden dat ouders hun kinderen niet altijd hun zin geven. Bijvoorbeeld omdat het niet veilig is, te duur, ongezond, omdat andere dingen belangrijker zijn, omdat het op lange termijn niet verstandig is, enz. enz.. Allemaal dingen die kinderen nog niet altijd overzien. We doen het heus niet om ze te pesten, hoor.

[..]

Of je bent super naïef of je bent domweg aan het trollen!

Nick90

Nick90

11-05-2025 om 17:13 Topicstarter

[..]

Jawel! Wij hebben een opvoedcursus gedaan en geleerd dat kleine kinderen zonder geluid verdrinken en sloten met kroos erop zijn heel link voor kindjes. 

[..]

Onder welke steen leef jij?  Nooit krantenberichten gezien over verdronken kinderen? 

Een kind niet altijd zijn/haar zin geven is echt iets anders dan over de grenzen van het kind gaan. Een kind dat altijd en overal alles zelf mag beslissen en alles mag en krijgt wat het wil, wordt daar meestal geen leuker mens van.
En ja, als volwassene kun je andere keuzes maken. Dat kan je kind ook als het ouder is.

Maar kinderen willen soms dingen die ze (nog) niet kunnen, dingen die niet mogen, dingen die gevaarlijk zijn, ongezond, te duur. Wij kopen nooit snoep bij een tankstation, veel te duur. Kind krijgt heus wel eens een snoepje, maar niet elke keer als ze ergens snoep ziet en dat wil. Als ze volwassen is, mag ze zelf keuzes maken, maar hopelijk heeft onze opvoeding dan ook nog wat effect en snapt ze dan dat bepaalde dingen geen goed idee zijn. 

Een kind kan bijvoorbeeld geen zin hebben in de supermarkt en in de auto willen blijven, maar dat wordt in de zomer heel snel warm, kind kan daar dood aan gaan, mensen slaan het raam in, bellen de politie en jeugdzorg, nou dat is het me niet waard hoor. Dan maar even over de grenzen van het kind gaan.

Een kind kan ook willen slapen tot 10 uur, maar dat kan niet als school om 8.30 uur begint. Is het dan ook 'over de grenzen van het kind gaan' als je kind dan toch eerder wekt om tijdig op school te zijn? Als dat jouw opvoedmethode wordt, ga jij en je eventuele toekomstige kind het echt nog lastig krijgen in het leven.

Bovendien zijn het niet alleen kinderen die van alles moeten, maar volwassenen ook. Dat hoort bij het leven, alleen op die manier kun je goed met elkaar samenleven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.