PapaRob
25-06-2025 om 08:19
Lippenstift
We zijn allebei nu ouders en we komen allebei uit een ander gezin. Anders opgevoed. Ander geslacht. Andere normen en waarden.
Als man ben ik geen kenner van lippenstift en lees negatieve dingen over het gebruik er van bij peuters. Mijn vriendin vindt dat een klein beetje geen kwaad kan.
Wat is jullie mening?
Moderatorbericht: We kunnen de peiling niet aanpassen, dus mijn voorstel is:
Lees waar ‘priester’ staat voor het gemak even ‘peuter’.
Peiling
Wat vinden jullie van een keertje lippenstift bij een priester?
Maximaal 2 antwoorden.

Bolmieke
25-06-2025 om 08:28
Is het dan voor een foto of zo? Wat is precies de rol van de priester hier in?

Naminokurashi
25-06-2025 om 08:31
Bolmieke schreef op 25-06-2025 om 08:28:
Is het dan voor een foto of zo? Wat is precies de rol van de priester hier in?
Priester?

MMcGonagall
25-06-2025 om 08:34
Gezien de rubriek zal hij peuter bedoelen in plaats van priester.
Ik heb gezegd dat het een keer geen kwaad kan, maar was zelf geen voorstander van het smeren van make-up op mijn jonge kinderen.

EmmaT
25-06-2025 om 08:35
Het zal me een worst wezen wat een priester op zijn lippen smeert
Wat voor negatieve dingen lees je over peuters met lippenstift?

thinkso
25-06-2025 om 08:46
Ik krijg ook bij dit topic weer een vreemde vibe maar het kan aan mij liggen. Een peuter en make-up, denk je zelf dat dit een goed idee is?

Broadway
25-06-2025 om 08:56
een peuter die eens wil "meekuppen" lijkt mij niets mis mee, maar dat moet niet de standaard zijn

oudmaarnognietkoud
25-06-2025 om 09:07
Ach een klein veegje lippenstift zo heel af en toe zou ik geen probleem vinden.
Een priester met lippenstift vind ik raarrrrrrr
(tenzij de priester een vrouw is, kan dat?)

Anna Cara
25-06-2025 om 09:09
Peuters ontdekken de wereld via zintuigen en belevingen en zien en doen na. Dat is prima om te laten ervaren. Kan ook overigens labello met kleurtje zijn. Zelf opdoen (goed voor fijne motoriek), knoeien mag (niet perfect willen) en er weer af halen. Leg uit waarom er af halen en handen wassen bij knoeien nodig is. Kleur kiezen en is kleur anders op lippen mama of peuter? En vraag eens naar verschil voelen lipstick of labello. Helemaal prima en leerzaam. Maak er een mooi activiteitje van.

Schemerlampje
25-06-2025 om 09:11
Zo af en toe lijkt me geen probleem en dan vooral voor thuis. Gebruikt je vrouw ook lippenstift? Dan wil ze gewoon op mama lijken. Ik "liep" vroeger wel eens op de schoenen van mijn moeder. Ik zou er wel voor waken dat ze gaat denken dat ze pas mooi is als ze make-up op heeft. Toen onze dochter een ketting kreeg voor haar verjaardag, riep iedereen in koor: "Oh, wat ben je mooi!" Waarop zij de ketting af deed en zei: "Zo, nu ben ik niet mooi meer.." Sindsdien zeg ik eerder: "Wat een mooie ketting" ipv dat zij mooi is vanwege die ketting."

EmmaT
25-06-2025 om 09:11
oudmaarnognietkoud schreef op 25-06-2025 om 09:07:
Ach een klein veegje lippenstift zo heel af en toe zou ik geen probleem vinden.
Een priester met lippenstift vind ik raarrrrrrr
(tenzij de priester een vrouw is, kan dat?)
Ook een priester mag zijn wie hij is.

Schemerlampje
25-06-2025 om 09:12
Ik zou forumbeheer even vragen om priester te veranderen in peuter. Ik neem ten minste aan dat dat is wat je bedoelde. Dat kan via het uitroepteken bij je bericht.

oudmaarnognietkoud
25-06-2025 om 09:22
EmmaT schreef op 25-06-2025 om 09:11:
[..]
Ook een priester mag zijn wie hij is.
Ja natuurlijk mag dat maar ik mag het ook raar vinden.

Poezenmeisje
25-06-2025 om 09:25
Een keer een beetje lippenstift/lipgloss voor een feestje misschien.
Zolang het maar geen toddlers&tiaras wordt. Dat vind ik creepy...

Nick90
25-06-2025 om 09:45
Schemerlampje schreef op 25-06-2025 om 09:11:
Zo af en toe lijkt me geen probleem en dan vooral voor thuis. Gebruikt je vrouw ook lippenstift? Dan wil ze gewoon op mama lijken. Ik "liep" vroeger wel eens op de schoenen van mijn moeder. Ik zou er wel voor waken dat ze gaat denken dat ze pas mooi is als ze make-up op heeft. Toen onze dochter een ketting kreeg voor haar verjaardag, riep iedereen in koor: "Oh, wat ben je mooi!" Waarop zij de ketting af deed en zei: "Zo, nu ben ik niet mooi meer.." Sindsdien zeg ik eerder: "Wat een mooie ketting" ipv dat zij mooi is vanwege die ketting."
Ah jaa dat doet de kleine hier ook, loopt ze rond te paraderen met een oud tasje van haar moeder en het liefst in haar moeders schoenen. Hier is nagellak een grote hit, maar ze mag het alleen op haar tenen