Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
evenzo

evenzo

29-09-2012 om 17:47

Boze moeder na speelafspraak

Mijn dochter van 11 had een vriendin van 12 te spelen vandaag. Haar moeder liet haar alleen naar ons toe fietsen (ongeveer 15-20 minuten).

Mijn dochter wilde haar vriendin het nieuwe winkelcentrum in ons dorp laten zien en ze zouden samen een ijsje kopen. Ik heb ze samen daar naartoe laten gaan. Ik was echter vergeten dat mijn dochter naar haar sport moest. Ze zou met iemand meerijden en deze mensen wachtten op haar. Ik belde haar op haar mobiel dat ze zsm naar huis moest komen. Bleek dat haar vriendin haar fietssleutel had verloren. Ik heb daarom gezegd dat mijn dochter alvast naar huis moest komen. Vervolgens heb ik de moeder van het meisje gebeld met de vraag of ze haar dochter even bij het winkelcentrum kon ophalen: ze moest immers toch die fiets meenemen.

Die moeder kwam nog even naar ons huis om ook de logeerspullen van dat meisje op te halen. Ik kreeg nog een hele preek dat ik totaal onverantwoordelijk was omdat ik haar dochter alleen had gelaten: ze had achterop gemoeten bij mijn dochter.

Ik probeerde nog uit te leggen dat het een noodgeval was, haar dochter is erg zwaar, dus het zou nog langer geduurd hebben + die fiets moest toch opgehaald worden. Daarnaast had haar dochter twee keer mijn andere kinderen geslagen dus ik was eigenlijk behoorlijk pissig. Ik zei dat ik voortaan niet wilde dat ze hier kwam logeren als het op deze manier moest.

Maar aan de andere kant vind ik het een beetje sneu voor de meiden. Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
evenzo

evenzo

29-09-2012 om 17:49

Toevoeging

we wonen in een 'net' dorp. Het was dus geen winkelcentrum met hangjongeren. Bovendien laat die moeder wel haar dochter alleen naar ons toefietsen door de polder. Die moeder is een enorme control freak met hele waslijsten regels voor haar kinderen. Ik krijg al regelmatig instructies van wat haar dochter wel en niet mag als ze bij ons komt. Ik heb haar echter nu gezegd dat als haar dochter bij ons komt onze regels gelden, en dat ze anders maar niet haar dochter bij ons moet laten spelen/logeren.

Jammer

Wat een gedoe, wat jammer zeg. Ik vind het ook niet erg handig dat je je dochter alleen naar huis laat komen. Samen uit samen thuis. En als je een kind van een ander over de vloer hebt is het ook jou probleem als zo'n kind de fietssleutel kwijt is. Hooguit kun je overleggen met de moeder hoe de zaken er voor staan, jou kind moet naar huis, haar kind staat vast omdat de fietssleutel kwijt is. Ik zou denk ik not amused zijn als je mijn kind zo in de steek liet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-09-2012 om 18:39

Pissig

Ik zou knap pissig zijn als mijn kind zo werd achtergelaten. Samen uit, samen thuis geldt hier en vriendinnen zijn belangrijker dan sport. Dat meisje was op dat moment jouw verantwoordinggen ik vind dat je daar echt een fout in hebt gemaakt.

Dendy

Tineke

Tineke

29-09-2012 om 18:46

Ik snap er niet veel van

Wat hadden de logeerspullen ermee te maken, en wat had het slaan van andere kinderen ermee te maken?
In elk geval zie ik geen enkele reden om een kind alleen in een winkelcentrum te laten staan. Ik had de mensen die jouw dochter kwamen halen voor de sport, mooi door laten rijden, met honderd excuses, maar de sport kon gewoon niet meer. Jammer, vergissing, helaas.
Nee, hoe zelfstandig een kind ook kan zijn, daar heeft het niets mee te maken. Dit doe je niet. Heel erg onfatsoenlijk.

Jillian

Jillian

29-09-2012 om 19:48

Inderdaad

Ik vind het niet netjes om tegen je dochter te zeggen dat ze meisje daar maar alleen achter moest laten. Of het een net winkelcentrum is doet er niet zoveel toe maar ik vind het echt niet netjes om dat meisje daar alleen achter te laten.

Dat dit meisje je andere kinderen slaat staat daar helemaal los van. Ik kan me voorstellen dat je om die reden zegt dat ze niet meer mag komen logeren (afhankelijk van de context) maar dit staat natuurlijk los van het winkelcentrum incident.

Dat haar moeder haar alleen door de polder laat fietsen staat daar ook los van. Dat is haar verantwoordelijkheid en niet die van jou.

Ik vind dus inderdaad dat je dit niet goed afgehandeld hebt.

Oei

Je hebt eerst je dochter alleen naar huis laten komen en toen pas die moeder gebeld? En wat als die moeder niet thuis was geweest? Had dat meisje het dan maar alleen op moeten lossen?
Sorry, maar ik vind dat echt absoluut niet kunnen! Dat meisje was jullie gast/logee, en het probleem met de verloren sleutel is daarmee ook jouw probleem. Je gaat een kind van 12 daar toch niet alleen mee laten?
En een noodgeval?! Dat jij en je dochter een afspraak met anderen (meerijden) gewoon vergeten noem je een noodgeval? Bizar, eerlijk waar. Ik snap dat je dit niet zult willen horen maar er is hier maar 1 partij echt heel fout bezig geweest, en dat is niet de moeder van dat meisje!!

Ik ben de zoveelste

maar ook ik vind dat je fout gehandeld hebt. Het was jou en je dochters fout dat je dochter niet thuis was toen ze naar sport moest. Dat lijkt me geen noodgeval.
Het is een beetje vreemd om een 12 jarig meisje alleen in het winkelcentrum achter te laten, ook al is het in Blaricum of Wassenaar ( summum van NETJES??). Je dochter had samen met haar vriendinnetje moeten wachten. En dan niet op de moeder van het vriendinnetje, maar op jou. Of je man, of een andere volwassene die ze kwam helpen. Met een auto om de fiets mee te nemen of met het vriendinnetje achter op fiets.
Ik zou ook absoluut niet amused zijn als ik een telefoontje zou krijgen met de boodschap dat mijn dochter opgehaald zou kunnen worden bij het winkelcentrum waar ze niet bekend is en waar ze in haar eentje staat te wachten.
Alle andere bezwaren die je blijkbaar tegen dit kind hebt doen mijns inziens niet ter zake.
Ik snap trouwens niet wat dit meisje bij jullie deed. Was ze nou aan het spelen zoals je eerst schreef of had ze gelogeerd? Of zou ze nog blijven logeren?

Vic

Vic

29-09-2012 om 20:19

Zo...

Ik denk dat er stoom uit mijn oren zou komen als je mijn dochter zomaar achter zou laten in een winkelcentrum. Nou ja, het zal je wel duidelijk zijn na alle reacties. Je zat hier echt fout.

dorle

dorle

29-09-2012 om 20:31

Noodgeval

Zo snel mogelijk excuses maken aan moeder en kind.
Het was jouw fout dat je het ophalen voor het sporten was vergeten, dat moet je niet proberen te verdoezelen door een ander kind dat jouw verantwoordelijkheid was in de steek te laten.

Omdraaien

Draai het eens om. Stel je voor dat jouw dochter ergens was gaan logeren en jij dit telefoontje had gekregen. Wat voor gevoel had jou dat gegeven?
Kan bij de boze reactie van de moeder misschien ook meegespeeld hebben dat het meisje misschien een beetje over haar toeren is geweest? Dat zou ik me best kunnen voorstellen namelijk: fietssleutel kwijt en dat moeten opbiechten aan je moeder die daar vast niet blij mee is en ondertussen je vriendinnetje die doodleuk wegfietst en jou achterlaat bij een winkelcentrum dat je niet kent. Mwah, ik zou het wel snappen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-09-2012 om 22:43

Mijn duit

in het zakje: ik vind het niet het drama dat de moeder er van maakt ( in de zin van onverantwoord, want t kind is blijkbaar best zelfstandig) maar vooral vind ik het niet netjes van jou: het kind is jullie gast en die laat je niet zomaar staan in een winkelcentrum omdat je zelf een activiteit vergeten bent.
In jouw situatie zou ik ofwel je eigen kind niet naar haar sport hebben laten gaan en de dames in het winkelcentrum hebben gelaten, ofwel nadat dochter weg was meteen naar kind zijn toe gegaan om haar daar te helpen. En evt van daaruit moeder hebben gebeld en samen hebben gewacht op haar moeder. Of haar zonder fiets mee naar je eigen huis hebben genomen om daar op haar moeder te wachten. Was t geen optie om zelf naar t winkelcentrum te gaan, dan zou ik je eigen dochter zeker niet weg hebben laten gaan: dan zouden ze idd samen op 1 fiets terug hebben moeten komen en dan had die fiets later opgehaald moeten worden.
Ik vind t echt zeer ongastvrij en jouw beslissing moet los staan van gedrag of gewicht van het kind. Dus als ik moeder van t andere meisje zou zijn, zou het mij geen goed gevoel geven.
Aagje

evenzo

evenzo

29-09-2012 om 22:57

Bedankt voor jullie reacties

er zijn nog allerlei details waarom mijn dochter echt zsm weg moest en niet de sport kon overslaan, waarom dat meisje niet achterop kon en waarom ik op dat moment even niet zelf kon komen, maar ik heb geen zin om alles op te schrijven. Ik sprak mijn dochter op haar mobiel trouwens en heb duidelijke instructies gegeven dat dat meisje daar even moest wachten. Omdat die moeder toch die fiets moest ophalen en het al bijna tijd was dat ze haar kind moest ophalen heb ik haar gebeld om te vragen of ze haar kind bij het winkelcentrum kon ophalen ipv eerst naar ons huis te rijden.

Als die moeder niet had gekund, had ik 10 min. later wel zelf gekund, waardoor dat meisje dan 20 min. in plaats van nu 10 minuten had gewacht.

Er spelen nog veel andere zaken mee in de relatie met de moeder. We kennen elkaar al vrij lang en er spelen allerlei ergernissen. We mogen elkaar niet zo maar dulden elkaar vanwege de kinderen. Waarschijnlijk was ik bij iemand anders meer begripvol geweest, dit was even de laatste druppel. Maar het is goed voor mij te zien dat ook andere mensen blijkbaar het erg eng zouden vinden als hun kind even 10 min. naast een fiets bij een winkelcentrum zou wachten. Ik had deze reactie dus niet van de moeder verwacht omdat ze wel haar kind 20 minuten alleen door de polder laat fietsen. Ik heb haar in elk geval gemaild en gezegd dat ik het het belangrijkst vind dat de kinderen samen mogen spelen en dat ik volgende keer haar wens zal respecteren dat haar kind niet alleen mag zijn, maar dat ik hoop dat ze begrijpt dat vandaag een uitzondering was.

evenzo

evenzo

29-09-2012 om 23:04

Trouwens

Toen ze aan de deur kwam, had ik ook net mijn man aan de lijn die tegen mij aan het brullen was dat ik de sport was vergeten. Ik kon die preek er even niet bij hebben en heb daarom ook niet zo begripvol gereageerd. Maar hopelijk kan ze ons dit 'vergeven'.

Tango

Tango

29-09-2012 om 23:05

Achterop

Misschien kon vriendin niet achterop omdat ze wat zwaar was, maar dan kon zij toch fietsen en jouw dochter achterop?
Verder sluit ik me aan bij wat anderen schreven. Ik zou het ook vervelend vinden als dit zou gebeuren met mijn kind. En zou er ook zeker boos om worden op de betreffende moeder. Maar zou het w.s. achteraf ook wel weer accepteren als moeder hier gegronde redenen voor had.
De relatie met de moeder had in dit geval ook zeker geen rol moeten spelen. Meisje kan er niets aan doen dat jij niet goed met haar moeder kan opschieten.

evenzo

evenzo

29-09-2012 om 23:09

Laatste detail

en dan houd ik er echt over op. Ik was de sport niet helemaal vergeten. Ik had tegen mijn dochter gezegd dat ze niet langer dan een uur weg mocht blijven. Maar omdat haar vriendin haar fietssleutel kwijt was, was ze niet op tijd naar huis gegaan. Ik was echter vergeten om mijn dochter te bellen 10 min. voordat ze naar huis zou moeten gaan.

Ik weet dat dat slaan niets met dit voorval te maken heeft, maar ik heb daarom sowieso eigenlijk dat meisje liever niet op bezoek. Wat mij in het verkeerde keelgat schoot was dat die moeder aan de deur zei dat zij andere opvoedmethodes hadden en dat zij wel verantwoordelijk omgingen met andermans kinderen. Ik vond dat zo arrogant, terwijl haar kinderen regelmatig agressief tegen die van ons zijn.

evenzo

evenzo

29-09-2012 om 23:12

Tango

achteraf gezien had dat meisje wel bij mijn dochter achterop gekund, maar op dat moment was ik dus vrij gestrest waardoor ik even niet aan deze optie heb gedacht. Wat mij enorm stoort is dat die moeder nu niet meer wil dat haar dochter bij ons over de vloer komt omdat wij 'onverantwoordelijke ouders' zijn. Ik vind dat ze dit toch behoorlijk opblaast.

evenzo

evenzo

29-09-2012 om 23:39

Kaatje

Het meisje had bij ons gelogeerd. Eigenlijk kwam het ons niet uit omdat mijn dochter vandaag moest sporten en we ook veel andere activiteiten hadden, maar die moeder had gebeld met de vraag of het kon en volgens haar kon het echt alleen vrijdagavond en zaten ze de komende weken vol. Ik had haar al aangegeven dat eigenlijk zaterdagavond of anders zondag overdag beter uitkwam. Ik had gewoon nee moeten zeggen.

Maar als er vervolgens hier geen bedankje voor vanaf kan en ik alleen maar een hele kanonnade over me heen krijg over hoe onverantwoordelijk ik ben geweest en dat haar dochter nooooit meer bij ons mag komen, dan ergert dit detail me nog meer. Vooral omdat ik haar bezoek niet echt geslaagd was omdat ze tot twee keer toe mijn andere kinderen aan het huilen maakte. Ik laat haar toch vaak komen omdat dat meisje zegt dat mijn dochter haar beste vriendin is en mijn dochter haar ook wel mag. Het meisje heeft het vrij moeilijk thuis omdat haar ouders een erg slecht huwelijk hebben + haar moeder erg controlerend is. Ze vindt het altijd erg gezellig bij ons.

Er zijn in het verleden al vaker wat dingen voorgevallen tussen mij en die moeder. Vandaar dat we nu waarschijnlijk allebei te heftig reageren.

Rafelkap

Rafelkap

30-09-2012 om 08:33

Excuus

je gebruikt het feit dat het meisje vervelend deed tegen je andere kinderen als excuus. Je had toen al het meisje af kunnen laten halen door haar moeder, als zij zich zo misdroeg.
Jij hebt verder geen excuus, je hebt gewoon een kind van 11 aan haar lot overgelaten en alleen aan jezelf gedacht en niet aan dat kind. Zou jij zo je eigen dochter willen behandelen?
Ik zou idd mijn kind liever niet meer bij jullie te logeren willen.

dc

dc

30-09-2012 om 08:56

Echt lomp

Je kunt het nou zo verdoezelen met allerlei dingen, je hebt je kind verteld dat ze haar vriendin gewoon in de steek moest laten.

Ik probeer mijn kinderen te leren dat solidariteit enorm belangrijk is. Samen uit, samen thuis, hoe slecht het ook uitkomt.

Nee, ik vind de actie heel erg lomp, en ik vind je bovendien enorm veroordelend naar hun familie. Ik zou mijn kinderen liever niet bij je laten spelen.

Je zit gewoon fout

Evenzo, je hebt een foute beslissing genomen. De moeder is terecht boos. Enige wat jij kan doen is je fout erkennen en je excuses maken. Zonder andere dingen erbij te halen.
Vind het wel vreemd dat mensen op dit forum roepen dat ze hun kind niet bij jou zouden spelen. Als jij zou toegeven dat je een verkeerde beslissing hebt genomen zou voor mij de kous daarmee af zijn. Niemand is perfect.
Maar het was wel een domme actie van je.

dc

dc

30-09-2012 om 09:49

Nee, niet kous af

Ik ben vrij makkelijk in de omgang, maar er zijn een paar dingen die ik echt niet accepteer. Dit is er een van. Ik zou er verder geen drama van maken hoor, en haar dochter zou welkom zijn bij mij, maar ik zou mijn kind daar echt niet meer laten spelen.

Niemand is perfect, maar aan dit soort acties zie je toch hoe weinig waarde mensen achten aan solidariteit.

Smoesjes

Ik lees alleen maar smoesjes om jezelf in te dekken. Boze man? Jammer voor je man dat ie boos was, maar dan had hij maar even iets moeten doen voor dochter en vriendin als jij niet kon. 10 minuten wachten i.p.v. 20 minuten wachten, nee, helemaal niet alleen wachten! Samen meteen ophalen of samen wachten. Fuck die stomme sport zeg, Sorry, maar al zou je kind in het Nederlands elftal spelen, 't is maar een spelletje hoor, zo belangrijk kan sport niet zijn dat je andermans kind er voor in de kou laat staan.

evenzo

evenzo

30-09-2012 om 10:52

Goed

Ik vind nog steeds dat tegen een 12-jarige door de telefoon zeggen dat ze even 10 minuten op haar moeder moet wachten niet hetzelfde als 'in de steek laten' en niet genoeg reden om een vriendschap tussen twee kinderen te verbreken, maar goed. Ik heb ook geen zin om me hier verder te verdedigen.

Evenzo

Weet je, die tien minuten wachten is het probleem denk ik ook niet. Er zal dat kind niets overkomen in die tien minuten en bang zal ze ook wel niet geweest zijn.
Maar verplaats je je eens in die moeder. Je wordt gebeld door de moeder waar je kind logeert. De verhoudingen zijn al niet optimaal (mag ik opmaken uit alles wat je schrijft). EN het bericht is dat je dochter alleen bij een winkelcentrum staat dat ze niet kent en dat jij daar als moeder per acuut heen moet om haar op te halen. En dat terwijl je denkt dat je dochter veilig aan het logeren is en het gezellig heeft met een vriendinnetje. Maar dat vriendinnetje is er ineens niet meer, want die heeft een vreselijk belangrijke sportafspraak. En de moeder van dat vriendinnetje wil blijkbaar niet je dochter met of zonder fiets bij dat winkelcentrum weg halen.
Als je dit zo na leest, moet ook jij denk ik tot de conclusie komen dat je niet zo netjes gehandeld hebt. Als je nog steeds vindt dat jou niets te verwijten valt, heb je een bord voor je hoofd, sorry.

dorle

dorle

30-09-2012 om 11:25

Eerlijk naar jezelf toe

Als je in de omgang met vriendinnetje en moeder ook zo bent, nog los van dit incident, dan kan ik me voorstellen dat anderen het gevoel hebben dan ze niet van je op aan kunnen. En met zo bedoel ik, elke keer weer een nieuwe reden aandragen waarom je je zo gedragen hebt. Dat maakt op mij een onvolwassen indruk. Zo jammer, probeer eens echt eerlijk naar jezelf toe te zijn. Iedereen mag fouten maken, daar kun je van leren maar dat moet je daar moet je dan wel open voor staan.

Tineke

Tineke

30-09-2012 om 11:26

Voor mij hetzelfde als

Stel, je hebt een leuke afspraak met een vriendin. Je fietst met haar mee, naar een voor jou onbekende plek. Je zit lekker op een terrasje. Na twee slokken, bedenkt vriendin ineens dat ze een afspraak heeft bij de sportschool. En daar zit je dan te kijken, op dat terrasje, met die halve glazen, op een terras in een stad waar je de weg verder niet kent.
Hoe leuk is dat? Het heeft niet te maken met veiligheid of wat dan ook, maar zoiets doe je gewoon niet. Uit fatsoen niet. Samen uit is samen thuis. Zo simpel is dat.

Jesse_1

Jesse_1

30-09-2012 om 12:14

Nou nou nou

Dit is nu weer typisch, iedereen blijft maar over evenzo heen vallen.
Ik vermoed dat Evenzo de naam 'sportafspraak' hier ivm herkenbaarheid zo heeft neer gezet, maar dat het echt iets belangrijks was en vriendin wist (neem ik aan) ook dat Dochter echt daar naar toe moest, omdat de afspraak over het winkelcentrum duidelijk voor één uur was afgesproken. Natuurlijk is het even paniek (vanuit Evenzo bezien) als het misloopt en kom je op zo'n moment niet tot een oplossing waar je achteraf over denkt dat het de juiste was.
Evenzo: accepteer dat je verkeerd zat door het meisje alleen te laten (want dat heb je hier toch duidelijk kunnen lezen denk ik ) en maak dat ook duidelijk aan je dochter. Andere moeder heb je al excuses aangeboden begreep ik.
Een vriendin die je andere kinderen slaat (huh????) zou ik zelf niet in huis willen hebben. Jammer voor je dochter en voor de vriendin.

Jesse_1

Jesse_1

30-09-2012 om 12:17

Ik denk dat iedereen over je heen blijft vallen omdat je maar excuses blijft aanvoeren i.p.v. zeggen dat je in je eigen verwarring van het moment misschien toch de verkeerde oplossing hebt gekozen.

Tineke

Tineke

30-09-2012 om 12:23

Maar!

Hoe fout ik je actie ook vond, ergens kan ik me wel in jou inleven. Dat vervelende kind, met die nare moeder, zat je behoorlijk in de weg. Toen dat nest ook nog eens zo stom was om haar sleuteltje kwijt te raken, waardoor jouw dochter in de problemen kwam (en daarmee jij ook: boze vader), was de maat natuurlijk vol. Jouw dochter mocht er niet langer onder lijden, dus hup naar huis en drakenmoeder kon nest zelf maar ophalen. Dat moeder boos op jou was, maakte het natuurlijk niet beter, want jij was ondertussen veel bozer.
Maar ja, als je al het nare en vervelende weg denkt, dan zie je heus zelf ook wel in dat je zeer onfatsoenlijk te werk bent gegaan. Als alles leuk, lief en prettig verlopen was, dan had je dit echt nooit zo opgelost.
Dus, slaap er nog wat nachtjes over en praat er met de moeder over, bied je oprechte excuses aan.
Enne...zit je erg onder de plak van je man? Dat hij boos op jou was, klinkt ook niet best. Sterkte ermee.

Zoals heksenvet

Ik krijg ook de indruk dat je dat meisje al behoorlijk beu was en toen was dat wicht ook nog eens zo stom om haar sleutels kwijt te raken, waardoor de plannen van je dochter in het gedrang kwamen... Tja, op zich is je ergernis nog wel begrijpelijk maar het is geen excuus om te handelen zoals je hebt gedaan. Excuses aan het meisje en aan haar moeder zijn op hun plaats. En ik zou er ook met je dochter over praten dat dit geen goede oplossing was!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.