kwala
08-07-2012 om 13:44
Films
de afgelopen maanden/jaren heb ik qua kinderfilms eenbeetje onder een steen gezeten........
nu de zomervakantie begint, en junior van 9 zich voor n deel zelf moet vermaken, en we ook met g gezin af en toe een filmavondje willen, ben ik op zoek naar filmtitels........
wie roept....

dc
08-07-2012 om 13:59
Hiccup!
Oftewel how to train your dragon
http://www.imdb.com/title/tt0892769/
Heb ik ondertussen al 10 keer gezien, en ik vind hem nog steeds leuk.

Merel
08-07-2012 om 15:02
Kick-ass
Kinderen vonden 'm hier hilarisch, dus ik móest 'm van ze kijken en ja hoor, hij is écht heel leuk, ook voor volwassenen. Gaat over een jongen die superheld wordt. Feel good movie, leuk en grappig: http://www.imdb.com/title/tt1250777/

Merel
08-07-2012 om 15:07
Oeps
Oh ik zie dat die film "rated R" is. Blijkbaar nogal heftig voor kinderen, kan me er niets van herinneren dat het zo grof was. De andere superheld in de film is zelf een jaar of 10 oud. Maar goed, beslis zelf maar of het iets voor je kind is door wat trailers te kijken.

Madieke van't rodehuis
08-07-2012 om 18:36
Box
Koop de Astrid Lindgren box, voor zover die nog verkrijgbaar is. Met Karlsson - en met mij natuurlijk!

Temet
08-07-2012 om 22:07
Geen kickass
Kickass is imho niet geschikt voor kinderen, het geweld is af en toe net te gruwelijk en daarbij dan net realistisch genoeg om het ook echt naar te maken (het geweld in Tom en Jerry is ook gruwelijk, maar da's toch iets heel anders). Neemt niet weg dat het een hilarische film is. Feel good zou ik m niet noemen trouwens.
Beter geschikt, hoewel ernstig belegen, zijn die oude films met Bud Spencer en Terence Hill waar wij als tienjarigen dol op waren.
Tussencategorie: Shaolin Soccer en Kung Fu Hustle.
Maar goed, een paar suggesties die niet op of over het randje zijn (er zijn er nog veeeeeel meer): Megamind, The Incredibles, Toy Story (alle 3), Kung Fu Panda (alle 2). Eigenlijk kan je je aan Dreamworks en Pixar niet echt een buil vallen, sommige films zijn heel goed, andere zijn niet geweldig maar vaak nog best genietbaar.
Groeten,
Temet

Wiske71
08-07-2012 om 22:45
Hmm
wat in mij boven komt:
Spiderwick cronicles, The waterhorse, Narnia, Bridge to terabitha
en natuurlijk klassiekers als Ghostbusters en de oudere James Bond films.

liora
09-07-2012 om 06:57
Jemig
De mijne is dan nog erg onschuldig met The Incredibles, Koen Kampioen, Lepel, Chicken Run, de beste doelpunten uit de Eredivisie...

Temet
09-07-2012 om 09:44
Ja, liora!
Hoe kon ik die nou vergeten! Chicken Run natuurlijk. Eigenlijk alles van Aardman, maar met name Chicken Run en Wallace & Gromit en de vloek van het Weerkonijn. Maar ook de kortere Wallace & Gromitfimpjes (zijn verzameld op 1 dvd) en Flushed Away zijn leuk.
Groeten,
Temet

serv
09-07-2012 om 11:27
Klassiek
oudere titels maar wel leuke; schippers van de kameleon, Kruimeltje, Kuifje, Abeltje, Pietje bell, alle beethovens, Eric of het kleine insectenboek, Flubber, Oliver, Home Alone, Garfield

jasja
11-07-2012 om 11:56
Tips
ET, Indiana Jones, Gremlins, Johnny English, hele oude James Bonds (Moonraker!), Back to the Future 1, 2 en 3, Home Alone