Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Grappige uitspraken deel?

Ik zeg tegen zoon van 8 dat ik met zijn broertje naar de uroloog ga. Zoon: "Oh! krijg je daar geld?" ('Euroloog')

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

05-11-2012 om 13:29

Sterrenbeeld

Dochter (7) is bezig met sterrenbeelden en zegt 'Ik weet welk sterrenbeeld papa heeft.' Oh ja, welke dan? 'Een fruitschaal'.

Knal

Ontploffing bij electriciteitscentrale Nijmegen: oorverdovende knal, veel geraas. De berichtgeving is in eerste instantie onduidelijk.
'Wacht' zegt dochter (net 6), 'ik zal wel even googlen of ik een foto kan vinden.' En typt vervolgens 'oerknal'.

krin

krin

08-11-2012 om 09:27

Woutje

Hij is leuk!

lisbeth

lisbeth

09-11-2012 om 12:01

Kabinet en amerikaanse verkiezingen

bij mijn oudste(8) haar klas staan in een bak allemaal vlaggetjes van de europese landen. Toevallig is net de nederlandse vlag op de grond gevallen.
Dochter ziet dat draait zich om naar me en zegt: kijk mam net het gevallen kabinet

ik zeg deze week tegen dochter dat Obama de verkiezingen gewonnen heeft. Yess klinkt het opgelucht. Ik moest die ander toch al niet

Jippox

Jippox

15-11-2012 om 19:26 Topicstarter

Concurrentie voor sinterklaas

Zoon (8) komt thuis uit school en verteld dat er (in verband met de week van het geld) iemand van 'het mysterie van financiën' op school was. Andere zoon (11) reageert: "oh ja, dat was bij ons ook een keer, toen met de intocht van de koningin!" (met die gouden koets)
Hij kon het niet zo waarderen dat ik hier heel hard om moest lachen...

Verwarring

Ik weet niet meer waarom, maar op enig moment komt in een gesprek tussen partner en mij het woord 'kunstmest' langs.

" O ja, dat hebben ze in de feestwinkel!" roept zoon (7) ""Van die nepkeutels!"

Trouwens, dat mysterie van financiën, dat is de schuld van al die politici en anderen op radio &tv die dat zo uitspreken. Nou ja, het is ook best geheimzinnig soms...

Groeten,

Temet

Jippox

Jippox

16-11-2012 om 14:05 Topicstarter

Aankomend verkoper

Vandaag waren we in een lampenwinkel. Zoon (5) vond het lang duren. Op een gegeven moment komt hij tussen ons instaan: "en?" vraagt hij vriendelijk: "zijn jullie er al uit?"

Jippox

Grijnzzzz

kastanjet

kastanjet

17-11-2012 om 18:50

Ook kunstmest

Toen onze zoon klein was, had hij ineens een ingeving: 'Oh kunstmest gebruiken ze natuurlijk voor kumstgras'!

Jippox

Jippox

18-11-2012 om 16:56 Topicstarter

Blijft moeilijk

Een paar jaar terug: Ik leg zoon (dan jaar of 5) voor de zoveelste keer uit hoe je beleefd reageert op een vraag, met dank je wel en alsjeblieft enzo. Dezelfde avond bij het eten vraag ik: "wil je nog wat?", zoon: "alsjeblieft niet!"
Vandaag: Man stelt een vraag aan zoon. Zoon (inmiddels 8) antwoordt: "weet ik veel". Man: "je bedoeld: ik zou het niet weten pap". Zoon: "nou zeg, ik praat met wel 3 woorden!"

Beatrix

mijn dochter vraagt tijdens het 8 uur journaal (topic de euro) "waarom staat er altijd een muffin met een hapje eruit achterop muntgeld ?"

Dus zo kwam mijn dochter gelukkig nog voor haar 10e verjaardag er achter dat het geen cakeje is.

(Beatrix lijkt trouwens echt op een muffin met een hapje eruit als je het muntje draait...)

Haha manda

Dat ga ik morgen checken! Zal ook vragen wat de kinderen denken dat het is.. Geweldig zeg.

mijk

mijk

19-11-2012 om 19:30

Zat vanmiddag op de fiets

met dochter en twee vriendinnetjes (allemaal 7) komen we midden op straat Sinterklaas tegen of in ieder geval eèn sinterklaas. `Wij fietsen door naar turnen zegt vriendinnetje van dochter pijnzend: Ik denk dat dit een nepperd was maar ik durfde toch niet aan zijn baard te trekken!

Relithe

Relithe

19-11-2012 om 22:24

Ladder is trap

Dochter (9) had vanmiddag haar t shirt stuk en ik vroeg hoe dat kwam. "Nou er zat een soort van trap in" vertelde ze. Ze bedoelde een ladder

Peetje

Peetje

22-11-2012 om 11:47

Placenta

Rondom de verjaardagen van de kinderen (beiden in 3 dagen), komt altijd weer het hoe ging het toen ik geboren werd (en de uren aftellen tot ze precies geboren zijn).
Eergisteren zei dochter (9); ik vind het wel heel interessant alleen dat vruchtvlees dat ook geboren wordt, lijkt me niet lekker....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.