Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

18-06-2013 om 22:31

Grote doos

Ik heb net een nieuwe keuken en die werd geleverd in heel grote dozen die een bijzondere aantrekkingskracht hadden/hebben op mijn 8-jarige (en stiekem ook op die van 14). Ze mocht er van mij eentje houden en die staat nu dus al bijna een week in mijn huiskamer. Ze speelt er heel leuk mee. Gisteren had ze bijv. een paars laken uit de kast gepakt en werd de doos een operatietafel
Maar goed, ik ben hem wel zat, zo'n sta in de weg van minstens een kuub in mijn kamer.
Hoe lang zouden jullie dat aan kunnen? En spelen jullie kinderen ook zo graag met dozen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

18-06-2013 om 22:46

Best lang

Waarschijnlijk tot er niet meer dagelijks mee gespeeld wordt. En kun je hem niet op haar eigen kamer zetten?

Don't get me started! Het stukje van huis naar school van 3 minuten is al genoeg om oude stukken laminaat van straat te rapen en van die kartonnen kokers van vloerbedekking enz

Moeten ook mee! En natuurlijk mag er noot iets weg en wordt er van alles uit de oud papiertas gevist

Als ze lekker spelen, waarom niet - als jij het zat bent, kan ie misschien op het balkon/ hun eigen kamer/ exit?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P

P

19-06-2013 om 07:27

Doos

Toen ik nog in de flat woonde had ik een vriendin die ook uitgerekend was van de tweede en die oudste had een 'huis' gekregen. Een hele grote doos die samen met een oom omgetoverd was tot huis (schuin dakje erop en met alle kleuren geverfd).

Zij was hem zat tussen de bevalling van haar jongste en de mijne in dus die heb ik nog een paar maanden in huis gehad. Ideaal!

Een paar jaar na de verhuizing zie ik dat er een megagrote doos bij de overburen naar binnen wordt gebracht. Ik jut mijn oudste op en warempel een uurtje later kwam hij met die doos terug. Maanden heeft die op zolder gestaan (ook tot huis omgetoverd).

Ideaal speelgoed want inderdaad als ze er niet meer mee spelen gooi je het weg!

Vera*

Vera*

19-06-2013 om 09:11

Leuk

Wij vonden het vroeger ook altijd feest als wij zo'n doos hadden. Wij maakten er huisjes van met een deur en ramen enzo. Wat ik me herinner bleef de doos totdat die kapot was.

Woensdag

Woensdag

19-06-2013 om 10:21

Heeeeeeeeeel lang

Onze meest recente "doos" staat al mee dan een jaar op zolder. Inmiddels is het niet zo maar meer een doos, maar een Schip met allerlei op- en aanbouwsels. Ik mag hem niet wegdoen van de kinderen. Het wordt inmiddels wel weer tijd voor een nieuwe doos denk ik, dus misschien kan het huidige exemplaar per ongeluk instorten, zodat we weer opnieuw kunnen beginnen.

Mazzelaar!

Boft jullie gezin even, dat er nog dingen in grote dozen worden geleverd! Heel veel witgoed bijvoorbeeld gaat tegenwoordig in piepschuim en krimpfolie, daar heb je nou echt helemaal niks aan (al kunnen kinderen zich iha goed vermaken met piepschuim, maar dat is voor de ouders minder geslaagd).

En die tv's zijn plat tegenwoordig, dus aan die dozen heb je ook al niks.

Sorry Vic, weinig sympathie hier . Maar misschien kan je ze er buiten mee laten spelen (of heb je geen buitenruimte), dan regent is vanzelf een keer nat en kan-ie daarna weg.

groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

19-06-2013 om 12:05

Voordeel

dat is dan weer het voordeel dat onze jongste zoon gehandicapt is. Eens in de drie maanden worden er vier hele grote dozen bezorgd met luiers, en de postbode wordt met gejuich begroet. Ik pak altijd 1 doos uit, de rest wordt in de schuur gepropt. Met de lege doos wordt intensief gespeeld, in geknipt, getekend, tot ie van ellende uitelkaar valt of tot ze er niet meer naar omkijken. Dat is vaak een dag of 4, daarna laat ik hem verdwijnen in de oud papier container. Als de luiers op zijn pakken we weer een nieuwe doos uit de schuur. We hebben een kleine woonkamer maar ik gun mijn jongens dit pretje wel, ze hebben echt reuze lol. Eigenlijk is speelgoed helemaal niet nodig

Rafelkap

Rafelkap

19-06-2013 om 12:09

Soms

Soms hebben de dozen een langer leven, zoals nu. Dan neemt oudste hem na verloop van tijd naar zijn kamer, er zitten nu ook allemaal schroeven in.

Annika

Annika

19-06-2013 om 18:29

Niks leukers dan dozen

Dus die staan hier altijd wel een weekje ofzo. Tot ik er echt gek van word en de aantrekkingskracht langzaam afneemt (of de doos kapot is). Dan gaat hij er uit op het moment dat ze niet thuis zijn. Soms missen ze hem niet eens. En anders jammer dan.

Jaaa!

Mijn zoons (4 en 7) zijn dol op dozen en reuze blij als ik weer iets groots bestel op internet en laat bezorgen. Ze pakken er stiften bij en maken er een leuke trein of auto van. Leuk speelgoed, maar na een paar dagen ben ik het wel zat hoor zo'n onding in je woonkamer. Kan je het niet naar zoons zoon bonjouren??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.