Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-07-2013 om 17:24
Als zoon van 4 nu op zijn knie valt (of zoiets) dan is hij vreselijk boos: hij WIL namelijk geen pijn. Is te overstuur om getroost te worden, je mag er niet over praten en niet naar kijken, "ik ben NIET gevallen, ik WIL geen pijn", en hij wil het liefst het ongelukje "ongedaan" maken (maar hoe?!).
Vind het heel vervelend om te zien hoe hij huilt en neit getroost wil worden. Ik weet geen manier (behalve negeren) om hem rustiger te krijgen.
Tips? Herkenbaar?
10-07-2013 om 19:33
Wil hij wel op schoot?
Als hij wel op schoot wil: houd hem lekker vast en zeg niets. Als hij niet op schoot wil: houd hem staande lekker tegen je aan en zeg niets. Hoe vaker dit gebeurt, hoe meer herkenning hij gaat vinden in wat jij doet en hoe sneller hij zal gaan accepteren dat er gewoon niets aan te doen is (helaas).
11-07-2013 om 17:01
Hi hi
een klein controlefreakje. Nou, hij zal verder ook niet echt makkelijk zijn, of wel?
Ik zou proberen om hem zo min mogelijk te beschermen tegen allerlei teleurstellingen in het leven. Hij moet snel gaan ervaren dat er nu eenmaal frustraties zijn en dat je daar niets aan doet.
'Even balen; dan schouders ophalen!'
11-07-2013 om 19:00
Haha flupke
Jij kent hem! Het is een controlfreakje dat ontzettend kan drammen ja. Maar wel een lieve
Nu heeft hij bedacht dat hij niet wil plassen, terwijl hij duidelijk op springen staat, maar vooral om eigenwijs te zijn (ik heb het al tien keer gezegd, je moet plassen, maar ja, dat moet dan op zijn eigen tijd en eigen initiatief...)
11-07-2013 om 19:11
P dank
P, dank voor de tips. Is inderdaad wel een idee. Niet te veel praten... (overigens lukt knuffelen en troosten wel als hij niet zo ontzettend boos / verdrietig / bang is... moet even tot zichzelf komen meestal)
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.