judith70
25-02-2013 om 11:46
Hockeystick
Voor onze verstandelijk gehandicapte zoon van bijna 10 zoeken wij altijd naar mogelijkheden om te bewegen. G sport is (nog) te hoog gegrepen, fietsen lukt nog niet echt dus het is voornamelijk in de tuin spelen of speeltuin of boswandelen. Vorige zomer heeft hij heerlijk door de tuin gerend met een totaal versleten oude hockeystick en een tennisbal. Nu willen we deze zomer een goedkope hockeystick hebben om lekker bezig mee te zijn. Maar ik weet niet goed welke maat ik moet hebben. hij is ongeveer 1.25 en heeft maat 134 voor kleding. En het materiaal hout of kunststof? Wie kan mij even helpen
En voor wie zich afvraagt waarom niet gewoon voetbal.? Zoon kan wel hard schoppen maar niet richten en dan wordt het in een tuin snel eng.

Temet
25-02-2013 om 12:19
Hou bart smit in de gaten
Verleden jaar heb ik bij Bart Smit voor een grijpstuiver een straathockeyset gekocht, twee holle plastic sticks en een bal. Die sticks zijn zo licht dat zelfs mijn peuter ze vast kon houden. En ze zijn niet zo hard.
Die bal was hol en van hard plastic, maar als hij daar te heftig mee mept kan je ook een sponsbal aanschaffen, dan kan hij geen schade aanrichten.
het is wel een voorjaar/zomerspeelgoed, dus misschien is het pas over een maand ofzo verkrijgbaar.
Groeten,
Temet

mama van twee
25-02-2013 om 12:21
Lengte
Als je de hockeystick voor je zoon zet, moet de bovenkant tot aan z'n navel komen, dan heb je de goede lengte. De meeste kinderhockeysticks zijn van hout, daardoor ook goedkoper dan de kunststof sticks.
Als je uit buurt van N-Limburg komt, heb ik nog wel een stick over, die ongeveer de goede maat zou zijn (zoon is hier vorig jaar 'uitgegroeid').
D.

Marie
25-02-2013 om 13:56
Driewieler?
Hoi
Wat is G sport?
En je zegt dat fietsen nog niet echt lukt. Bedoel je op een "gewone" fiets of op een driewieler? Heeft hij daar de kracht niet voor? En fietsen op een tandem - hij voorop?
Wellicht kun je eens op Marktplaats kijken naar een hockeystick of eens bij de plaatselijke hockeyclub vragen?
succes

judith70
25-02-2013 om 15:23
Reacties
Temet, zo'n speelgoedset hebben we al eens gehad, maar die was niet stevig genoeg voor zoon. Hij is vrij sterk en kan zijn kracht niet echt doseren .
Mamma van twee, bedankt voor het aanbod maar wij wonen aan de andere kant van het land. Fijn dat ik nu een lengteindicatie heb, kan ik gerichter kijken.
Mariie g sport is gehandicaptensport. Wat ik hier aan aanbod zie, is het vooral gericht op de " hogere" verstandelijk gehandicapten of pas vanaf een jaar of 16. Bij zoon is het nu nog meer spelen. Gelukkig doet hij op de zaterdagopvang ook vaak beweegdingen. Wij hebben een tandem van de gemeente en fietsen daar vaak op, maar zoon kan dan ook minderbactief meetrappen. Een driewieler wordt ( nog ) niet vergoed omdat zoon niet verkeersveilig is, en bovendien zorgt de gemeente - terecht - maar voor 1 aangepaste fiets We hopen ooit de stap van tandem naar driewieler te kunnen zetten
Zit nu ook te bedenken dat ik toch eens wat vaker kan gaan zwemmen ook altijd leuk

skik
25-02-2013 om 15:41
Navel
De stick moet inderdaad van de grond tot de navel komen, da's de juiste lengte om lekker mee te spelen. Ik heb nog wat oude hockeysticks in diverse maten staan, mocht je in de buurt van Rotterdam wonen, dan kan je er een op komen halen (zal wel niet makkelijk met de post te versturen zijn?)
skik

Picasso
25-02-2013 om 16:33
Tip
Mocht er een Favoriet Sport bij je in de buurt zitten, daar verkopen ze goedkope hockeysticks. En misschien kun je in omringende woonplaatsen kijken wat daar de leeftijd voor G hockey is. Bij onze club hebben ze het in elk geval ook. Heerlijk om ze te zien genieten van het hockeyen.

Rafelkap
25-02-2013 om 19:44
Bosk
Bij 'vraag en aanbod' op bosk.nl zou je misschien nog wel een goedkope speciale driewieler kunnen scoren (of op marktplaats)
Voor een hockeystick zou ik ook op marktplaats kijken.
Wij hebben daar voor onze zoon een step gescoord die ze ook op school hebben, dus een met dikke banden en voor iets grotere kinderen dan die kleine kleuterstepjes.

Annet
25-02-2013 om 19:52
Nog meer uitleg hockeystick
Een lengte van enkele centimeters onder de navel is prima. Een houten stick slaat minder hard dan een kunststof stick, voor buiten is een houten dus beter. Een tennisbal slaat nogal ver weg en hoog. Ik zou eerder een bal voor jonge hockeyers gebruiken, die is veel lichter dan de echte ballen maar zwaar genoeg om aan de grond te blijven. (hier zijn dat de oranje ballen, meer plastic-achtig dan de zwaardere witte ballen). Er bestaan ook streethockeyballen geloof ik, die zijn open van binnen, van licht plastic, maar niet zo stuiterend als een tennisbal. Die sla je niet door een ruit heen, ook handig
Een streethockeystick kan ook, die zijn ook van kunststof maar dan langer en niet zo stijf als een veldhockeystick. Volgens mij zijn dat de type sticks die ook op het ijs gebruikt worden. Die kun je van twee kanten gebruiken. Een 'echte' veldhockeystick heeft een bolle en vlakke kant. Behalve dat de bolle kant niet gebruikt mag worden in het hockey, speelt het ook niet zo lekker.
Voor scholen bestaan er ook 'zachte' hockeysets.

Annet
25-02-2013 om 19:58
Zachte stick gevonden
Die wordt gebruikt voor gym op scholen.
De stick is wel bedoeld voor indoor maar lijkt me stevig genoeg voor gebruik buiten (als er niet zoveel kracht gebruikt wordt)

Vertigo
25-02-2013 om 23:52
Voetbal aan elastiek
Je hebt ook van die voetballen die aan een elastiek vastzitten, die kun je niet echt de verkeerde kant op schieten.. Wij hadden er een met een tennis al en dan een racket erbij maar volgens mij bestaat het ook voor voetballen?