gruffalo
16-04-2013 om 16:13
Koningsspelen
in het kader van bovenstaand draadje... ik ben wel benieuwd wat er op de diverse scholen georganiseerd wordt volgende week vrijdag. Hier kwamen ze met het lumineuze, super originele idee om een sponsorloop te houden.
Ik vind het zo afgezaagd, zo niet-leuk, zo saai! een beetje alle familie afgaan om geld voor een goed doel te vragen en dan rondjes lopen om een grasveld! ik had toch op iets leukers gehoopt voor de kinderen.
hoe is dat bij jullie?

Polderdame
18-04-2013 om 19:39
Even een andere nick ivm herkenbaarheid. Maar hier NV calling! Niks bussen en dergelijke. School organiseert zelf iets en de juf verzuchtte al dat het allemaal heel erg leuk is, maar waarom moet zij dat organiseren!? Dat snap ik wel een beetje. Ik heb echt niets vernomen over bussen en/of de gemeente. Wel raar.

Haarlemmermeerse
18-04-2013 om 22:28
Select groepje
Er is maar een select groepje Haarlemmermeerse scholen dat aan het het georganiseerde evenement deel neemt.
De ruime meerderheid organiseert gewoon zelf iets...
Er is ook geen busvervoer meer in de omgeving te vinden. De bus/het vervoer moet de school overigens wel zelf betalen...

P
19-04-2013 om 09:59
Noem 24 basisscholen maar een select groepje... Er zijn er dus nog 45 die zelf iets organiseren.

Hoofddorpse
19-04-2013 om 14:50
Gezien
Ik zag het gisteravond in de krant staan. Jammer dat onze school niet meedoet. Leek me erg leuk, maar goed misschien wordt het wel heel gezellig bij ons op school. Ik zag trouwens dat ze wel allemaal t-shirts kregen. Hebben jullie die ook al gezien?

Bonaire
19-04-2013 om 16:49
Hier op bonaire...
Wij zijn een 'bijzondere gemeente van Nederland', het Caribische deel van Nederland, zoals in het interview deze week een aantal keer genoemd door WA.
Hier doen we ook aan de Koningsspelen.
Het wordt georganiseerd door de lokale overheid: de kinderen van alle 8 basisscholen hier gaan naar het stadion en daar worden de spelen georganiseerd.
Lijkt me leuk!

Manda Rijn
20-04-2013 om 11:22
Hier
van alles en nog wat, ik geloof dat de jaarlijkse sportdag er deze keer door vervangen is.
Nu werd er ook gevraagd dat iedereen, ook de ouders in oranje rood blauw wit zou komen opdagen. Nee dus dat vind ik echt absurd, ik bepaal zelf wat ik aan trek, idem mijn dochter.

P
20-04-2013 om 12:57
Manda
Als je je kind wegbrengt naar school ook al of bedoelen ze de hulpouders? Daar zou ik ook niet echt aan meedoen hoor. Ze doen het maar met een blauwe spijkerbroek, zwarte schoenen en afhankelijk van het weer een blauwe of rode jas of trui in rood.

Berber.
23-04-2013 om 10:59
Hier
wordt meegedaan met het ontbijt en de koningsspelen. Ik ga bij de jongste twee (5) wel aan de slag met rood-wit-blauwe schmink en een oranje spuitbus (omdat zij dat nou eenmaal leuk vinden) en ik heb twee kroontjes. De oudste (8) bedankt vriendelijk voor die eer.

skik
23-04-2013 om 12:27
Hee berber (ot)
Long time no see. Gefeliciteerd met de verjaardag van je jongens!
skik

pooh bear
23-04-2013 om 13:37
Groep apart
Dochter kwam gisteren boos thuis. De bedoeling was dat alle scholen van onze gemeente samen wat gingen doen in het zelfde sportpark.
Gisteren kreeg dochter te horen dat er geen plek is voor iedereen daarom wordt er voor alle groepen 8 van de gemeente iets in het zwembad gedaan.
Dochter had best zin in dat sportpark en ze ziet zwemmen in een overvol zwembad helemaal niet zitten. Bovendien had ze een nieuwe sportbroek en een oranje shirt gekocht speciaal voor deze dag. En zou er een zevende groeper komen logeren zodat ze samen naar de sportvelden konden fietsen.
Kortom ik had eerst een kind die erg uitkeek naar de koningspelen en nu eentje die er helemaal geen zin in heeft.
Helaas voor haar. De rest van groep 8 is er wel blij mee.

Berber.
23-04-2013 om 13:43
Skik (ot)
Thanks! Wat leuk. Hoe weet jij dat nou?
Ik ben inderdaad even weggeweest maar nu weer terug.

Conference
23-04-2013 om 14:48
Stormbaan
Ze gaan eerst ontbijten en tv kijken, er wordt een of andere opening uitgezonden. Daarna heeft de jongste een stormbaan en hij is vroeg uit, dus moesten we op stel en sprong nog even vrij regelen. De middelste gaat de hele dag sporten op het "koningin Maximaveld" aan de andere kant van de stad (kijk maar even hoe je je kind daar krijgt) en de oudste baalt, want die heeft gewoon les en krijgt ook geen ontbijt.
De sportdag volgende maand is afgelast, één keer geleur om vrijwilligers vond de school voldoende. Maarrrrr ze hebben er zin in!

Berber.
23-04-2013 om 21:48
Skik (ot)
Dat wist ik niet, wat grappig! En jij ook nog gefeliciteerd dus.

skik
23-04-2013 om 23:59
Berber (ot maar weer)
Dank! We hadden het er in 2009 een keer over, allebei een jongenstweeling met 33 weken geboren op 21 april.
skik

Berber.
24-04-2013 om 08:05
Skik (sorry, weer ot, hierna huur ik een kamer)
Stom zeg, dat herinner ik me helemaal niet meer. Nu was 2009 ook niet mijn allerbeste jaar dus dat is dan mijn twijfelachtige excuus. Ik ga het nu iig nooit meer vergeten want het is gewoon té toevallig.