Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Middagslaapje 4 jaar, wie nog meer?

mijn zoontje (2e kind) gaat binnenkort naar school, maar is nog niet van zijn middagslaapje af. Nu heb ik al tegen de juf gezegd dat we hem de eerste tijd 's middags maar thuis houden waarschijnlijk, omdat hij eigenlijk nog vrijwel dagelijks slaapt overdag. Nu hoor ik niet zo vaak van kinderen van 4 die nog slapen 's middags; zijn er hier nog meer?

Overigens is ie verder goed gezond en gaat hij 's avonds ook net zo vrolijk om half 8 naar bed (het kind lijkt van slapen zijn hobby gemaakt te hebben, hij is altijd zo blij als hij mag slapen
Zoontje is wel altijd vroeg wakker, we vermoeden dat dat om een uur of 6 is (maar hij doet heel stil 's ochtends, het schatje Als hij niet slaapt overdag dan is hij vanaf een uur of 4 à 5 niet te harden en wil hij hééél graag naar bed (zegt hij dan ook zelf). Onze oudste van 7 slaapt ook nog wel zeker 11 uur per nacht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

05-02-2013 om 06:58

Jawel

Het zijn meestal de oudste kinderen die nog slapen, die zijn er aan gewend vaak ook door een jonger brusje. De jongsten zijn weer gewend in het schoolpatroon van oudste (ophalen enzo) en zullen minder vaak met 4 nog een middagslaapje doen.

Zo ging het hier ook, oudste sliep nog toen hij naar school ging en jongste sliep niet meer toen hij naar school ging. Reken er wel op dat het vaak niet zo heel lang duurt, als een kind door heeft dat er 's middags ook wat valt te beleven op school zijn ze ineens klaar met slapen. Je kunt ook nog een poosje je kind op maandag, woensdag en vrijdagmiddag laten slapen en op di en do naar school laten gaan. Reken er ook op dat ze 's avonds dan ook wel omvallen van de slaap en eet dan niet te laat.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

05-02-2013 om 09:42

Hier niet

Hier sliepen ze allebei niet meer vanaf een jaar of 2, helaas, dus in dat opzicht geen tips. Wel herkenbaar dat ze 's middags ook perse wakker willen blijven, al zijn ze nog zo moe die eerste weken, want school is zo vreselijk leuk! Dochter heeft nu pfeiffer en zou 's middags ook wel moeten slapen eigenlijk soms, maar dat lukt haar toch niet, al valt ze om van de moeheid.
Ze gaan hier overigens wel eerder naar bed, dus daar zou je nog aan kunnen denken. 7 uur liggen ze bij mij, in het begin als ze moe zijn ook wel eens half 7! En wie weet slaapt ie straks ook langer door als hij moe is van school?

Ik heb zelf gekozen voor gelijk hele dagen naar school, incidenteel als het nodig was thuishouden. Maar je kan natuurlijk altijd beginnen met nog een paar keer thuishouden. Of nou ja, hangt ook van school af, hier hebben ze sowieso woensdag- en vrijdagmiddag vrij, dus dan zou je hem sowieso kunnen laten slapen (tot de speelafspraakjes gaan komen). Sommige scholen hier in de buurt hebben voor de kinderen uit groep 1 ook nog de maandagmiddag vrij. Kortom, het zal even een nieuw ritme zoeken zijn. En je merkt gauw genoeg aan je kind of dat nieuwe ritme lukt of niet en waar je dat evt. nog wat moet aanpassen.

Succes hoor!

Sneeuwitje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.