Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
marieke

marieke

12-08-2012 om 20:53

Morgen weer naar school!

Morgen is het weer zo ver: weer naar school! Het laatste jaar, wat gaat de tijd snel! Ik herinner 't nog als de dag van gisteren dat ze geboren werd en nu is ze 11, gaat ze naar groep 8, behoort tot de oudsten van school. Cito, de musical, vervolgonderwijs kiezen, schoolkamp, het wordt een enerverend jaar. Ze heeft er zin in, wil hard werken en veel plezier maken, want, zoals ze zelf al heel pienter opmerkte: het laatste jaar zonder al te veel huiswerk. de wekker is gezet, de schooltas ligt klaar, inclusief de biebboeken die morgen terug moeten en het circus van alles op tijd gaat weer beginnen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

12-08-2012 om 21:12

Hier nog een weekje

En dan gaan ze ook weer naar school. Morgen starten ze allebei wel met een week vakantiespel en daarmee zitten we dan alvast in het schoolritme want ze beginnen om 8.45 u en zijn dan tot 15.45 u. lekker bezig. Vanavond liggen ze dus allebei voor het eerst sinds weken weer eens op tijd in bed (best lekker vindt mama dat...).
De week daarna weer naar school, hier ook eentje die naar groep 8 gaat. Een spannend jaar hoor! Tangodochter heeft er ook wel zin in, vooral de musical en het kamp natuurlijk. Verder moet ze er ook hard tegenaan want ze wil heel graag naar de HAVO maar heeft voorlopig nog een VMBO-T advies.

Hier ook

Morgen weer naar school en oudste naar groep 8... Het lijkt als de dag van gister dat ze haar eerste schooldag had. Mijn meiden hebben er geen zin in, vakantie beviel ze wel.

Daarbij hoopt oudste dat ze dit jaar minder last heeft van de grote groep pesters in haar klas, het einde van vorig jaar was echt heel eeg voor haar. Misschien dat het met deze juf beter gaat.

En jongste naar groep vijf, hoopt dat het dit jaar wel klikt met de juffen. Vorig jaar twee oudere juffen die haar flierefluiterige, niet geconcentreerde gedrag op alle manieren probeerden af te straffen. Niet gelukt, maar wel hoge cijfers wat juffen nog meer frustreerde.

Hopelijk wordt dit een beter jaar...

gruffalo

Lowie

Lowie

12-08-2012 om 22:31

Hier

Op de helft en dus nog 3 weken vrij! Heerlijk! Maar ik vind het ook heerlijk om straks weer in het ritme te zitten. Hier ook dochter naar groep 8. Ze heeft er enorm veel zin in Worden korte maar drukke maanden zo voor de cito. Dochter wil ook graag naar de havo. Ik ben benieuwd, we zullen zien. We gaan i.i.g. een school zoeken die goed bij haar past. Verder schoolkamp maar dat is al voor de 2 e keer. Groep 7 en 8 gaan altijd samen

Gruffalo hopelijk krijgt je dochter een topjaar in groep 8

lisbeth

lisbeth

12-08-2012 om 22:57

Gatverdegatver

Wij moeten ook morgen

Jongste vind het niet zo'n probleem. Zijn vriendjes weer en dezelfde juffen als vorig jaar. Als oudste kleuter moet hij echter wel ' moeilijke' puzzels maken. Dat vind hij weer minder.

Oudste gaat naar groep 6, is wat minder enthousiast. Denk dat die morgen aan mij vastgeplakt zit

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

12-08-2012 om 23:04

Gelukkig nog niet

Deze vakantie is echt omgevlogen, maar gelukkig hebben we nog een week. Oudste is volgens mij nog wel 2 of 3 weken vrij, gaat naar 2 vwo en we hebben nog niet eens de boeken binnen. Jongste naar groep 4 en daar heb ik geen speciale gevoelens bij Ik ben heel blij dat we nog een weekje mogen uitslapen.

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

12-08-2012 om 23:28

Ook morgen

En ook oudste naar groep 8. Ze baalt enorm omdat haar allerbeste liefste BFF ( ) naar de middelbare school is en dus niet meer bij haar in de klas zit (Montessorischool)... Dat worden een paar moeilijke dagen ben ik bang, al weet ik zeker dat het went...

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Vandaag

Zit ik weer op mijn werk na drie weken en zijn de kinderen na zes weken weer naar school. Een spannend jaar: oudste groep 8, plusklas, beugel, school zoeken voor voortgezet onderwijs en verhuizing waardoor ze dit jaar zelf met de bus naar school mag gaan. Jongste naar groep 5, ook voor hem een nieuwe school, want eentje die dichtbij is na de verhuizing. Voor alleen naar school vind ik hem nog te jong.
Met al deze vooruitzichten begon het vrij rustig vanochtend, oudste had er zin in. Ze zullen wel lekker moe zijn als ze thuis komen. Ik ook....

Fiorucci

Fiorucci

13-08-2012 om 09:46

Nog niet...

Hier beginnen de basisscholen pas over een week en het VO een week later. Voor het eerst heb ik geen basisschoolkinderen meer,dus hebben we nog twee weken vrij!

Lizelot

Lizelot

13-08-2012 om 10:08

Eerste dag

Vandaag weer de eerste dag.Voor mijn zoon ook het laatste jaar.Hij gaat niet graag.Was te zien vanochtend toen hij uit de auto stapte,natte oogjes hoofd naar beneden.Als ik dan het hoekje om ben laat ik mijn traantje gaan.Voel me nu ook een beetje triest en verloren.Hopelijk is het snel 3 uur.Misschien is hij wel vrolijk,wie weet.En anders moet ik mijn vrolijke masker gezicht tevoorschijn toveren en proberen hem vrolijk te krijgen voor we weer thuis zijn.
Zoon en ik hadden een leuk systeem bedacht,3 weken school dan een week thuis,heel het jaar door,en dan juli augustus ook nog vrij.

T&T

T&T

13-08-2012 om 10:29

Hier ook weer naar school...

En niks voorbereid! )) normaal doe ik dat wel, maar we hebben allemaal zo genoten van het vakantieritme, lekker wat langere avonden samen, wat later opstaan... dat ze gisteren pas voor het eerst weer op de normale tijd naar bed zijn gegaan. En het ging vanmorgen wonderlijk goed op tijd uit bed, gegeten en op school.
Oudste gaat ook naar groep 8, is nu de ook bij de grootsten van de school, maar stond er toch weer met wat traantjes, jongste liep meteen met een paar klasgenootjes over het schoolplein te springen, die redt zich wel. Allebei roepen ze heel hard dat school stom is en dat ze niet willen, ach, ze overleven het wel weer. Ik tel op een moeilijke week, weer in het ritme komen, en dan het weekend lekker bijslapen.
groetjes, Tess

koentje

koentje

13-08-2012 om 11:54

En wij....

gaan vandaag voor drie hele weken op vakantie!!! Heerlijk. IK vind het erg sneu voor degenen die alweer aan de slag moeten. Jullie hebben niet erg gebofd met het weer...
De vooruitzichten voor ons zijn nu goed☺☺

Lizelot

Lizelot

13-08-2012 om 12:00

Koentje

Fijne vakantie!!!!
Wij waren de eerste weken weg,net de slechtste weken,maar wij hadden zon.Daarna vond ik het reuze meevallen met het weer.Ons hoor je niet klagen,we hebben een heerlijke vakantie gehad.Ik heb hier al weken de buitendeur open staan.Ach en af en toe een buitje...we wonen in Nederland,dat hoort erbij!!!

pooh bear

pooh bear

13-08-2012 om 15:04

Volgende week

Hier hebben ze nog een week. En dan begint voor mijn dochter ook het laatste jaar.
We hebben een erg drukke vakantie gehad waarin we veel gedaan hebben.
Deze week heeft ze nog een paar keer een vriendin te spelen.
Ook laat ik haar deze week alvast een beetje aan het gewone ritme wennen.

Odile

Odile

13-08-2012 om 19:12

Lizelot

Ik vind het zo erg als kinderen zo naar school moeten, hopelijk is het hem een beetje meegevallen.

Leuk

Leuk dat er zoveel zijn met een kind in groep 8. Volgens mij toch een bijzonder jaar.

Hoe is de eerste dag gegaan bij jullie?

Voor mijn meiden viel het mee. Jongste vond haar juf lief, en oudste had zelfs een complimentje gekregen van een 'vervelende' jongen. Wie weet komt alles goed!

gruffalo

Scis

Scis

13-08-2012 om 21:06

Ook

in huis ook een 8e groeper. Vond er het laatste half jaar in 7 al niet veel aan, deels door een juf die wel heel lief maar niet heel begripvol met deze klas was. Nu de 1e dag was saaaai maar dat hoor ik zo vaak, dat is een begrip dat me niks meer zegt. Wel meteen aan de slag, was wel wennen volgens zoon.

marieke

marieke

13-08-2012 om 21:35

Eerste dag

Het was een leuke dag! Wel meteen aan de slag, taal, rekenen, geschiedenis en de eerste dag van het continurooster: iedere dag, 5 dagen per week van half 9 tot 2 uur. Gelukkig had iedereen een lunch meegenomen. Wel even wennen dat ze er al om kwart over 2 er was. En dan ineens hebben we een lange middag!

Valkyre

Valkyre

13-08-2012 om 22:33

Nog een weekje

Spruitje gaat alweer naar groep twee volgende week. Hij ziet er wel tegenop, omdat alle zes zijn vriendjes naar groep drie gaan... Ik vind het zelf ook naar voor hem. Gelukkig zei hij heel dapper: maar IK mag nog lekker veel spelen en ZIJ moeten heel veel werkjes doen! Ik hoop dat hij gauw weer aansluiting vindt - hij speelt het liefst met oudere kinderen.

Intussen ben ik zelf de vakantie (nou ja, ZIJN vakantie; ik ben op BSO-dagen alweer een tijdje aan het werk) wel een beetje zat. Ik heb het idee dat hij het ritme van school nodig heeft: hij is nu regelmatig niet te genieten als ik geen duidelijke plannen aankondig voor de dag. En hij is erg brutaal en ongehoorzaam de laatste tijd, vind ik. Vermoeiend! Ik heb best weer zin om weer meer uren te werken (werk normaal gesproken twee korte dagen en twee lange, maar nu dus alleen twee lange: de BSO-dagen...). Wel fijn dat het nog een beetje mooi weer is! Misschien nog een keertje naar het strand om de vakantie af te sluiten.

Wij hebben nog 3 weken

Heerlijk!! Ik hou van mijn werk (en ergens ook wel van het ritme) maar vakantie.... ik kan er niet genoeg van krijgen

Tink

Tink

14-08-2012 om 00:19

Nog eentje

Ook hier een groep-8-er. Verder eentje naar groep 6 en de jongste naar groep 2. T/m gisteren zei ze nog dat ze in groep 1 zat, maar nu is de vakantie voorbij en dus zit ze in groep 2. Logisch nietwaar
Mijn zoons riepen ook allebei stoer dat ze er geen zin in hadden en dat school maar stom was. Toch hadden ze wel een leuke dag gehad.
Oudste zoon zit in een enorm grote groep, 38 kinderen. Die groep wordt regelmatig opgesplitst, dat kan gelukkig want ze hebben naast een fulltime meester (die dit wel aankan, weet ik nog van oudste die hem ook had in een groep 8 met 33 kinderen die hij in zijn eentje draaide) ook een juf voor 2½ dag per week.
Jongste zoon zit in een combi 5/6 en daar zijn meteen al goede afspraken gemaakt over de verdeling van de aandacht door de juf.

Blunder nummer 1 is al gemaakt (door mij). Ik dacht aan het eind van de ochtend: oja, die gymkleren moet ik nog wassen, dat kan nu wel even, de eerste dag krijgen ze toch nooit gym. Smijt dus het spul in de wasmachine. En een half uur later heb ik 2 boze jongens: maham!!! We hebben gymles vanmiddag! Argh.
Gelukkig was er nog een reserve sportbroekje voor de jongste, een shirt uit de kast getrokken en hij kon weer gaan. Oudste heeft voor 1x in zijn gewone korte broek + reserve sportshirt mogen gymmen.
Hopelijk is dit niet de voorbode voor de rest van het schooljaar

Mama_Lynn

Mama_Lynn

17-08-2012 om 21:35

Eerste week gehad

En het was weer erg leuk. Dochter, nu in groep 2, heeft zich al weken weer op school verheugd, dus we waren blij dat het begon. driekwart van de klas ging door naar groep 3. In de huidige klas zitten maar 5 kinderen van vorig jaar, maar desondanks gaat het heel leuk. Ze heeft de eerste twee speelafspraakjes al weer gehad en loopt echt rond als een 2e groeper (ouder en wijzer dan al die kleintjes die net op school zijn hahaha, heeeeeel schattig, dat zelfvertrouwen). Ze hadden een leuke startweek, met veel opbouwende activiteiten en een geweldige sport en spelmiddag. ze geniet als vanouds enorm van alles, dus dat komt helemaal goed. 1 geliefde juf is helaas weg, die zullen we gaan missen, maar volgens mij is de nieuwe ook aardig.

Lynn

Yaron

Yaron

18-08-2012 om 23:24

Nog 2 weken

Hier hebben we nog 2 weken vakantie, moet er ook nog niet aan denken, kinderen genieten noch echt van hun vrijheid.

Tango

Tango

19-08-2012 om 20:48

Morgen is het zover

Dan gaan ze hier ook weer naar school. En dacht ik dus dat we afgelopen week met de vakantiespelweek het ritme weer aardig te pakken had, valt dat toch wel weer tegen. Nummer 1 ligt nog klaarwakker in bed, nummer twee gaat er zometeen in, maar slapen lukt natuurlijk niet echt met dit hete weer.
Verder vind ik het wel weer lekker dat ze gaan beginnen, maar ook wel een beetje dubbel want het was ook wel erg lekker om uit te slapen, rustig aan te doen etc. Maar voor we het weten zijn we hier ook weer aan gewend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.