Manda Rijn
06-11-2012 om 22:24
Okselgeur!
Ik heb vanavond voor het eerst gemerkt dat mijn dochter een okselgeur in haar shirt had. Zij is 9,5 jaar en verder nog helemaal geen lichamelijke veranderingen, gelukkig. Kan ik nu er vanuit gaan dat dit wel gaat gebeuren of kan dat nog jaren duren ?
We zitten rond haar 10e verjaardag weer bij de kinderarts vanwege groeiachterstand, hoe langer ze nog heeft voordat ze gaat menstrueren hoe beter. Ik was wel even geschokt moet ik zeggen...

suus36
06-11-2012 om 22:40
Bij mijn dochter
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Mijn dochter begon ook rond die leeftijd met "lichaamsgeur". Ze kreeg toen ook al oksel- en schaamhaar. Borstgroei begon pas rond haar 11e en ging heel langzaam, is nog steeds ontwikkelend. Ze is nu net 13 en menstrueert nog niet. Terwijl ik toen ook bang was dat het snel zou gebeuren. Ook zij is klein (geen groei-achterstand). Ik heb begrepen dat eerst alles gaat groeien en bloeien en dat dan pas de menstruatie komt. En dat groeien/bloeien kan dus heel lang duren!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci
07-11-2012 om 07:13
Manda en suus
Alsof je mijn dochter beschrijft, hier precies hetzelfde, dus Manda, ik zou me niet direct zorgen maken.

Manda Rijn
07-11-2012 om 12:23
dan ga ik de afsprak over een half aar gewoon afwachten en niet proberen een vroegere afspraak te regelen. Ze is nu denk ik een kleine 130 en ik hoop toch echt dat ze op 160 uit gaat komen.

batide
07-11-2012 om 12:49
Idd
dochters hier ook rond 9 jaar oksellucht, hadden als laatste uit hun klas (gr 8)een ietsssssje dat op borstvorming leek en werden met 13 en ruim 13 jaar voor het eerst ongesteld.

Zus
07-11-2012 om 14:26
Klopt hoor!
Mijn dochter was ook 9,5 jaar toen haar oksels gingen stinken en mijn oudste dochter ook ongeveer. Ze is er erg trots op, ze vindt dat ze nu erg groot wordt
Mijn oudste heeft nu pas pril beginnende borstgroei (dus 2 jaar na okselgeur) en is nu 11,5 jaar. Maak je geen zorgen dus, okselgeur is de allereerste aanwijzing dat haar lichaam gaat veranderen, maar dat gaat heeeeeeeeeeeeel geleidelijk.

gabbertje
07-11-2012 om 21:49
Deo na schoolgym?
Even op de term okselgeur reagerend:
Mijn dochter sport 3 keer per week en 2 keer schoolgym. Na het sporten gaat ze altijd douchen. Na schoolgym nog geen douchen (groep 5). Dochter vind daarom de deo-tjes van Vogue (meiden variant met lieveheersbeestjes, paardjes etc) heel leuk en lekker om te gebruiken. Ze ruikt nog niet naar zweet, maar prima zou ik zo zeggen.
Echter van de juf mogen ze geen deospray gebruiken alleen deorollers, maar zijn er eigenlijk wel lekkere meidenluchtjes in rollervorm??

Tango
07-11-2012 om 21:51
Gabbertje
De deo van Vogue is er ook in rollervorm. Toevallig pas nog gekocht voor dochter die ook geen spray mee mag voor na de schoolgym. Ze hebben niet alle versies in rollervorm, maar ik zag toch zeker 2 verschillende. Ik vind overigens die spray veel te sterk ruiken. Dochter spuit het weleens in haar kamer, de hele kamer is dan echt vergeven dus ik snap wel dat dit na de gym niet mag.

gabbertje
07-11-2012 om 22:06
Tango, dank je
Ik ga van de week gelijk speuren bij de drogist, dacht dat er geen waren in meidenluchtje. Ik kan de reactie van de juf ook goed voorstellen hoor, zeker als al die meiden alle luchtjes in het rond gaan spuiten.

Genista
08-11-2012 om 09:09
Luchtjes rondspuiten
Van mijn oudste zoon weet ik, dat ook de prepuber-heren van groep acht al vlijtig met deo rondspuiten. Mijn zoon ergerde zich daar wezenloos aan, dus ik vind de reactie van de juf helemaal prima (en als er nog geen sprake is van okselgeur, waarom dan deo-en... Dat kan je hele leven nog.)