Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-07-2013 om 09:47
Dochter van 9 heeft nu 3 weken vakantie. Twee weken ervan zijn we op vakantie geweest, 1 week thuis. Nu zie ik continu kinderen buiten spelen maar dochter is niet naar buiten te krijgen. Ook niet met haar beste vriendinnetje die al drie keer is komen vragen of ze wil komen spelen. Ze hangt maar wat, luistert muziek, minecraft, leest. Maar andere kinderen wil ze niet. Eigenlijk wil ze gewoon geen andere mensen, ik noem het coconnen wat ze doet, trekt zich helemaal terug.
Moet ik het goed vinden, het is haar vakantie tenslotte of moet ik haar dwingen om naar buiten te gaan.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
22-07-2013 om 12:01
Compromis
ZE mogen van mij wel redelijk zelf bepalen wat ze doen in de vakantie, ook lummelen en hangen. Maar ik probeer wel af en toe ze naar buiten te schoppen (eerst iets anders, dan weer op de ipad, zeg ik altijd tegen zoon van 10).
Verder regelen we ook wel veel voor hem, gaan met onze kinderen en vriendjes en hun moeder naar een speeltuin, soms bellen vriendjes op of hij komt. Dochter (8) heeft meer behoefte aan contact, maar zoon zou zelf ook het liefste gewoon alleen hangen als niemand hem vroeg/iets regelde. Hij vindt het wel leuk als het dan zover is dat hij vriendjes ziet.
Hoe doet je dochter dat buiten de vakantie om? Spreekt ze dan wel af met vriendinnen? Of gaat ze wel gewoon naar buiten op zoek naar andere kinderen?
22-07-2013 om 15:42
Naar buiten met dit weer?
Er hoeft van mij echt geen kind naar buiten met dit weer, veel te warm. 's Avonds na etenstijd is het pas een beetje uit te houden.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.