Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tanja

Tanja

21-10-2013 om 14:38

pakjesnamiddag/avond

In de familie van mijn man is het rond 5 december de jaarlijkse gewoonte om pakjesmiddag te doen.
Mijn dochtertje van 8 is de enige die het geheim van de sint niet kent.
Verder bestaat de familie uit oma en opa, mama en papa, 1 oom en 1 tante met 1 nichtje van 19j.
Het is elk jaar bij iemand anders, en dit jaar is het onze beurt om pakjesmiddag te organiseren.
Omdat het vermoedelijk dit jaar wel eens het laatste jaar zou kunnen zijn dat we de magie van sint nog mogen beleven, wil ik er dit jaar echt een magisch pakjesfeest van maken. (dochterlief stelde vorig jaar al veel vragen, en vroeg toen al waarom andere kids zeiden dat de sint niet bestaat)
Meestal wordt er op de deur geklopt, of vind de ene of andere wel een briefje van de sint met de melding waar de pakjes liggen,
maar ik zou het graag dit jaar een beetje speciaal willen maken,
een pakjesmiddag die ze niet snel zal vergeten, (mocht ze het geheim ontdekken is het toch geen "trieste sint"

Bij deze ben ik op zoek naar Tips, en ideetjes om er een superleuke namiddag van te maken.

Wie kan me helpen....

huur een Sinterklaas

Je kunt een Sinterklaas huren. Kijk even in je omgeving waar dat kan. Soms zijn er stichtingen of kerken die op die manier wat bijverdienen. Dan kan Sint de zak meenemen, die laat je dan even op de stoep of overhandigt even vooraf.

pooh bear

pooh bear

21-10-2013 om 16:00

Inderdaad Sinterklaas huren

Wij hebben ook een aantal jaren Sinterklaas met een paar pieten gehuurd. Dochter en neefjes vonden dat helemaal geweldig. Van te voren konden we dan gegevens op sturen zodat ze ook echt wat van je kind wisten.
Wij mochten ook de tekeningen die ze in de schoen hadden gestuurd opsturen die plakte ze dan in het grote boek.

Dalarna

Dalarna

22-10-2013 om 08:52

hmm

Als ze vorig jaar al op het randje zat zou ik zeker geen sinterklaas uitnodigen of je moet 100% zeker weten dat het een goede is met een echt goed pak. Ik zou niet willen dat mijn kind er op het feest zelf achter komt.

Nee ik zou het gewoon zoals altijd vieren en er niet zo'n toestand van maken, je loopt de kans dat ze er vlak van tevoren achter komt en dan zit je met een sinterklaas en geen gelovig kind en verder alleen maar volwassenen. Lijkt me niks aan.

Wat je kunt doen is iemand vinden die een Sinterklaasstem heeft die haar belt op de dag zelf, een gesprekje met haar voert en zegt dat de pieten de pakjes daar en daar hebben neergelegd.

Mover

Mover

22-10-2013 om 16:36

Speurtocht

Wij hadden in huis een soort speurtocht uitgezet. Buurman bonsde op de deur. Grote zak voor de deur, met maar een envelop, teleurstelling alom, geen cadeautjes. In die envelop op rijm, een raadsel dat kids moesten oplossen. Uitkomst was een volgende verstopplek. Van, je raad het al, weer een puzzel/som/opdracht/rebus, verzin het maar. Nou, dat kan je uitbreiden tot sintjuttemus. Laatste oplossing is dus de zak met pakjes, die je dan in overleg met bijvoorbeeld de buren, daar in de schuur zet.
Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.