amk
31-10-2012 om 10:19
Specifiek boek gezocht
mijn dochter van 7 leest erg goed en is nu op zoek naar een boek. Ze heeft al een studieboek over de ruimte, maar wil nu graag een gewoon leesboek over de ruimte.
We kwamen in de bibliotheek uit met hulp van de bibliothecaresse bij de boeken van Stephen Hawking, een B boek, maar die is nog net te moeilijk voor haar. De engelse termen als auxiliary engine worden er wel in uitgelegd, maar hinderen haar om het verhaal te begrijpen. Ze heeft het dapper geprobeerd maar na een pagina of 50! opgegeven.
Iets anders wisten ze zo niet in de bieb.
Wie weet er een leuk boek voor een kind van 7 over de ruimte. Dus geen studie boek. Ze leest op E5/M6 niveau.

Anneque
31-10-2012 om 10:27
Bedoel je
"De Geheime sleutel van het heelal", van Stephen Hawking & zijn dochter? Die zijn nl (zoals je in de titel ziet , wel vertaald. Heb ze zelf nog niet gelezen, wel eentje in huis, maar werd me hier onlangs aangeraden: mengeling van feit en fictie, dus wel met veel info over t heelal (en prachtige foto's).
Het is een trilogie, of in elk geval zijn er 3 boeken van.

amk
31-10-2012 om 11:07
Ja die
maar daar staan dus nog heel veel moeilijke engelse woorden in. Ze worden wel goed uitgelegd overigens, maar niet echt handig om te lezen voor het slapen gaan: maaaaaam, wat staat hier. En dat om de 2 regels.

mijk
31-10-2012 om 13:05
Sterre
Deze vond mijn zoon geweldig. Hij is tien maar ik dnek dat het voor haar ook wel te doen is...
http://www.bol.com/nl/p/met-sterre-op-reis-door-ruimte-en-tijd/1001004001651985/

Jippox
31-10-2012 om 13:29
Govert schilling
Een echte aanrader vind ik de boeken van Govert Schilling: "de ontdekking van de maan", "de ontdekking van de planeten" en "de ontdekking van de sterren". Als ze die alle drie uit heeft weet ze heel wat meer over de ruimte dan menig volwassene! Bovendien zijn de boeken erg leuk geschreven.

IngridT
31-10-2012 om 13:43
Boem!
van Mark Haddon.
Hilarisch verhaal over ruimtewezens. Wel echt fictie, maar zo grappig!
Ingird

Triple
31-10-2012 om 15:13
André kuiper
... heeft ook net een kinderboek geschreven. Ik weet alleen niet voor welke leeftijd het is.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

amk
31-10-2012 om 16:22
Fijn
ik heb er el een paar leuke gezien. Nu nog zien of dochter dat ook vindt. Het boek van Andre Kuijpers is een prentenboek voor 2-5 die valt daarom af.
Als er nog meer ideeen zijn graag.

Lynna
31-10-2012 om 21:20
Jij bent astronaut
Ook van Andre Kuipers. Voor jongeren. Volgens mij geen fictie.
Sinds vandaag uit. Misschien toch leuk?

amk
31-10-2012 om 21:55
Lynna
we zijn juist opzoek naar een fictie boek. Het nieuwe boek van Andre is nog niet beschikbaar bij bol en dus zeker nog niet in onze bieb, maar ik ga 'm in de gaten houden.