liora
29-08-2013 om 10:39
Speelgoedvraag (4 jaar)
Best allemaal,
Mijn jongste van vier jaar speelt heel veel. Eigenlijk altijd fantasie spellen. Bijvoorbeeld dat er wat knuffels jarig zijn. Dan pakt hij een poef en dat is de taart. Daar legt hij een deken overheen, dan zit de taart in de oven. Dan pakt hij kapla en geeft iedereen een handvol kapla en dat is dan een stuk taart.
Hartstikke leuk maar soms vraag ik me af of er ook speelgoed is waarmee hij kan spelen zoals het bedoeld is. Weet iemand leuk speelgoed voor dit soort spel? En voor de duidelijkheid: we hebben een oventje, we hebben pannetjes, etc. Maar die liggen in een mand, en die worden dan bijvoorbeeld in een tas gedaan en dat is dan een zak pepernoten. Dat idee.
Liora

Ise
29-08-2013 om 11:10
Leuk toch
Heerlijk een kind met zoveel fantasie. Ik zou hem lekker zijn gang laten gaan. Grote kans dat als jij iets specifieks gaat kopen, hij er weer een hele eigen draai aan geeft.

Anneque
29-08-2013 om 11:36
Fantastisch!
Oo, Liora, wat leuk dat hij dat zo doet! Daar kan hij later veel aan hebben, oorspronkelijk en creatief denken.
Maar om je vraag te beantwoorden: playmobil? Daar kan hij eindeloos zelf verhalen bij verzinnen, bij wat die poppetjes allemaal meemaken. Of lego? Kan hij eerst in elkaar zetten (uiteraard iets anders dan op het doosje staat . En vervolgens weer zijn eigen spel ermee spelen.

Hanne.
29-08-2013 om 12:08
Kosteloos materiaal
Ik zou opteren voor een flinke stapel kosteloos materiaal. Alle doosjes van de hagelslag de thee etc bewaren en regelmatig bij de supermarkt een aantal lege dozen halen.

mijk
31-08-2013 om 19:26
Ook zo'n kind
En met de playmobil gebruikt ze dus bijna niet is veel te specifiek en te priegelig. Verkleedkleren zijn hier wel een succes. n dan sjaals en hoeden enzo. niette specifiek...
typen op mijn i-pad is lastig!p

Koolmees
06-09-2013 om 17:20
yep
Hier ook veel verkleedkleren, schmink met een spiegel en veel papier en zo.

Rafelkap
07-09-2013 om 07:54
crisis
Liora, begrijp ik het goed dat jij liever hebt dat hij speelt met speelgoed op een manier zoals het 'hoort'?
Dat gaat niet lukken, hij speelt toch hoe hij dat wil Alleen met ipads zal dit niet opgaan, verder is het juist fijn dat hij alle vrijheid van jou krijgt. Denk behalve aan dozen ook aan wc rollen en rollen behang (of die papierrollen van de ikea), hier trouwens met acht jaar nog steeds zo'n type.
Het is juist wel goed in deze tijden van crisis dat je kind niet veel 'echt' speelgoed nodig heeft
Ik heb ook nooit gesnapt dat je een echt keukentje met echte pannetjes zou moeten aanschaffen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.