Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Suze

Suze

08-03-2013 om 10:37

Spoed: vraag over poolen met andere ouders

Even een vraag wat jullie hiervan vinden.
Zoon (10) wil met vriendje vanavond ergens heen. Mag van ons en van ouders van vriendje.
Ze moeten beide met de auto gebracht worden.
Wij wonen vlakbij (2 a 3 min rijden enkele reis), zij wonen van ons uit gezien precies de andere kant uit (en wonen dus een stuk verder van waar ze heen moeten dan wij), van ons uit gezien enkele reis 5-7 min rijden.
Moeder van vriendje wil OF beide halen OF beide brengen. Ik vind het een beetje onzin om helemaal de andere kant uit te rijden om hun zoon op te halen of thuis te brengen en kost dus weer extra tijd (ben best druk), maar is voor mij nog meer het idee van de verkeerde kant uitrijden. Had al gemaild: breng jullie zoon maar bij ons, brengen wij ze daarheen. Maar zij wil niet 2x op een avond rijden (maar heeft ook nog een man die kan rijden...).

Vinden jullie dat ik moeilijk doe?

En wat zouden jullie doen/adviseren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

08-03-2013 om 10:41

In antwoord op je vraag. waar praten we over? 5 minuten verder. Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om 2 keer op een avond in de benen te komen. Ik geef de ouders van het vriendje groot gelijk.

Vic

Vic

08-03-2013 om 10:46

Ook

Het is natuurlijk gezeur om niets als het een eenmalig iets is, maar ik zou gewoon even heen en weer rijden. Desnoods twee keer (zowel brengen als halen).

lisbeth

lisbeth

08-03-2013 om 11:10

Ook

Wij poolen iedere week ivm scouting. Dan brengt de 1 en haalt de ander. Veel fijner als je kunt wisselen met halen, kun je 1 keer in de twee weken al vroeg in je pyjama kruipen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Anne Carin

Anne Carin

08-03-2013 om 11:22

Geen probleem

Hey Suze, ik zou hier ook geen probleem mee hebben. Het kost je max. 20 min. En dan hoef je maar 1x de deur uit.

Ja, sorry

Je doet een beetje moeilijk.....een paar minuten extra rijden vind ik nauwelijks moeite, terwijl zij anders twéé keer hun schoenen aan moeten doen, jas aan, autosleutels zoeken, enfin, je snapt het.

Eens met de rest

In het verleden heb ik me ook wel eens een beetje druk gemaakt over onhandige haal en breng afspraken. Maar sinds ik me bewust relaxter opstel merk ik dat ik er totaal geen moeite meer mee heb. Tis echt een kwestie van geven en nemen en relativeren

amk

amk

08-03-2013 om 12:16

Als het zo kort bij is

kunnen ze dan niet gewoon fietsen?
Of desnoods dat er iemand mee fietst bij het ophalen?

P

P

08-03-2013 om 12:36

Ja je doet moeilijk

Het is heerlijk als je maar 1x op een avond eruit moet. Als ze haar kind bij jou brengt moeten jullie allebei er twee keer uit. Zonde! Het maakt voor de brandstof dan ook weinig uit voor jou overigens.

Verder: een andere keer moeten ze ergens anders heen en ben jij degene die onhandig woont. Waar gaat het over? 5-7 minuten?

Yaron

Yaron

08-03-2013 om 14:04

Ja, je doet moeilijk, wij moeten soms wel 20 minuten omrijden om een vriendje te halen/brengen, maar dat is toch geen probleem. Een volgende keer is het andersom en ben je blij dat de andere ouder wil rijden.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Suze

Suze

08-03-2013 om 16:48

Bedankt en picasso

Bedankt dat jullie zo eensgezind zijn.
Picasso, je hebt vast gelijk dat ik niet zo moeilijk moet doen. Het kost me inderdaad in totaal ongeveer 20 min. extra als ik hem zelf zou wegbrengen en vriendje niet zou ophalen.

Het voelde gewoon gek, om echt helemaal de andere kant uit te rijden (niet een omweg naar waar ik naar toe moet, maar echt de andere kant uit, en dan kom ik weer langs ons eigen huis op weg naar waar ze moeten zijn). Maar inderdaad, misschien niet te moeilijk doen, is het leven relaxter... .

En fietsen is voor ons wel een optie maar niet voor hen (niet 's avonds, te laat afgelopen en nog een eind fietsen voor hen).

Ik vind t ook wel een beetje gezeur, om eerlijk te zijn..

Flora B

Flora B

10-03-2013 om 18:33

Haha...

Leuk Suze, soms is het fijn om hier zo eerlijke antwoorden te krijgen. De kinderen vinden het vaak ook fijn om met z'n 2tjes ergens binnen te komen.

Ja!

Klinkt alsof jij echt geen stapje teveel wilt doen. Niet zeuren dus, gewoon doen!

P

P

11-03-2013 om 07:11

Goed punt flora

Niet eens aan gedacht omdat Suze wilde dat het kind bij haar wordt gebracht maar inderdaad: samen ergens komen is veel makkelijker!

Pippe Lientje

Pippe Lientje

11-03-2013 om 19:58

Zelfs

al zou je gelijk hebben: dan nog is het handig om het gewoon te doen. Volgende keer bij iets soortgelijks ben jij ziek en ben je blij als zoon gehaald en gebracht wordt...!

Anders heeft die andere moeder er toch niets aan?

Die zal dan wel bedanken voor de eer, als ze eenmaal op weg is maakt die laatste paar minuten ook niet meer uit. Dan zou ik de carpoolafspraak niet laten doorgaan. Of wel, eenmalig, en jouw kind meenemen en thuisbrengen, maar ik zou jou nooit meer vragen voor zo iets.
Toch heerlijk als je er niet uit hoeft? En dat stukje omrijden valt dus best mee.

Algebra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.