Vertigo
17-10-2012 om 18:07
Vakantie! vervelen!
hier heeft school 2 weken herfstvakantie.. dat is lang. vooral als je broertje wel 3 dagen lekker gaat spelen op de opvang. nog meer mensen met zich vervelende kleuters?
wat grappig is, is dat ik vandaag, dag 3, een beetje geprikkeld werd en getikt van het steeds vragen wat nu te doen, en dat kleuter zelf net verzuchtte: 'he, was een leuk dagje vandaag'
morgen gaan we samen op stap en dan hebben we even wat afleiding.
wie heeft nog meer vakantie en wat ga je ondernemen?

Limi
17-10-2012 om 20:12
Geen verveling
Ik heb er hier twee thuis, 3 en bijna 6. Ze kunnen zich wel wekenlang bezighouden met de treinbanen en de auto's, ook apart van elkaar. Maandag en dinsdag zijn we heel vroeg een uurtje gaan zwemmen, maandagmiddag had ik nog een afspraak in het ziekenhuis waarbij ze mee moesten, vandaag hebben we alleen boodschappen gedaan, morgen weet ik nog niet of we ergens heen gaan. Als het droog is wil er eentje naar het bos. Als ik vind dat ze teveel met de trein spelen, neem ik ze meer naar boven en dan spelen ze daar. Ik probeer dan ook even of ze komen slapen als ze vroeg op waren, maar dat is vandaag mislukt. Ik heb voorgelezen en we hebben gestoeid op bed en tv gekeken. Ik heb nog steeds op mijn lijstje staan de ramen lappen (dan helpen ze graag mee), in de tuin werken (idem), en de playmobil hersorteren (dan werken ze enthousiast tegen, denk ik).

Tango
18-10-2012 om 14:58
Herkenning
Hier een 8-jarige die veel moeite heeft met zichzelf te vermaken. Ik ben al blij als hij 10 minuten in zijn kamer speelt. Wat Limi schrijft daar kan ik me dus niets bij voorstellen: als ze te lang met de trein spelen neem ik ze mee naar boven. Het enige waar zoon zich enige tijd mee kan vermaken is een dvd kijken. Dat doet hij dus elke dag wel een keer, zodat ik ook eens tijd heb voor mezelf of het huishouden. Oudste van 11 vermaakt zich wel zelf, maar zit dan weer te lang achter de computer naar mijn zin.
Wat we hier hebben gedaan is de vakantie aardig volplannen: maandag naar het Tikibad geweest (had ik nog kortingskaarten voor), dinsdag naar de bioscoop. Gisteren naar een vriendin met zoon (die zich ook niet zo goed zelf kan vermaken). En nu zijn beide uit logeren bij opa en oma. Even rust.
Kan jouw zoon ergens logeren, Vertigo? Of misschien ook naar de opvang, of heb je dat niet meer voor hem? Ik heb maar bedacht dat zoon hier in de kerstvakantie ook twee dagen naar de BSO gaat ook al ben ik vrij die weken.
Wat ze hier verder leuk vinden is samen iets bakken of koken. Maar moet zeggen dat ik er niet altijd zin in heb, dat besteed ik dus uit aan oma die dat heerlijk vindt om te doen met ze.

Vertigo
18-10-2012 om 19:45
Limi/tango
hoi,
Limi, ik ben jaloers op je
mijn 2e is trouwens ook een treinen en autofreak en die kan daar heerlijk in opgaan. maar ik zal hem nooit mee naar boven nemen omdat hij te lang speelt! dat lijkt me een ongekende luxe.
ik merk nu wel dat oudste en jongste elkaar beter vinden, harmonieuzer bezig zijn en vooral samen met Lego spelen begint nu echt op gang te komen.
Tango, inderdaad kijkt mijn zoon vaak een dvdtje, dat is een keuze tussen; wil ik nu ongestoord een half uurtje iets voor mezelf doen en rust an mijn hoofd, of wil ik dat niet? Uit zelfbehoud kijkt hij dus best veel nu Hij zet het ook zelf wel uit op een gegeven moment als hij een ideetje heeft.
We wonen nogal geisoleerd maar dat gaat heel binnenkort veranderen. Dan zijn er weer opa's en oma's in de buurt en vriend[inn]en om mee af te spreken. Ik zit nu echt in de laatste 2weekse vakantie.. maar morgen is broertje ook thuis en dan gaan we op pad. en daarna mag manlief ze ook een so sleeptouw nemen. Kan ik voor me uit staren in de stilte.
Ik denk dat jongetjes die al naar school gaan, echt toe zsijn aan contact met vriendjes en het ios jammer dat dat niet echt gebeurt hier. Aan de andere kant geniet hij ook wel van de quality time met zijn moedertje, en heeft hij op veel momenten natuurlijk de volle aandacht.

thein
21-10-2012 om 15:32
Dit keer zie ik er ook tegenop
Ik zie er tegenop omdat ik 2 oppaskindjes maandag erbij krijg en nog 3 dagen 1 oppaskindje, beide onder de leeftijf van 9 maand.
Meestal gaan we er ook veel op uit. Wandelen, fietsen, zwemmen en inderdaad de gewone dingen. Even boodschapjes doen, langs oma gaan, op visite bij andere vriendjes en noem maar op.
Ik heb 2 jongens en de oudste van 6 kan ook moeilijk alleen spelen. Ik denk dat die deze week regelmatig achter de psp zit. Ik heb grote neef nog wel gevraagd om met hem te gaan zwemmen en meestal gaat beide apart nog wel eens slapen bij oma en opa. Verder wilde ik ze beide nog een vriendje laten vragen, die hier komt spelen en ook kan blijven logeren, ook altijd feest!
Ach en vervelen is ook goed, daar is het eigenlijk ook vakantie voor!

Vertigo
22-10-2012 om 12:56
Hoopgevend:
tot nu toe zijn ze vandaag heel lief en braaf
lekker met de lego bezig en buiten wat gerommeld.
we zouden nog even echt op pad moeten gaan maar als ze zo zoet zijn, geniet ik wel van thuis een beetje relaxen.
Thein, succes net alle oppaskindjes erbij!! is dat ene babietje al iets rustiger geworden met drinken/slapen?

thein
23-10-2012 om 06:20
Hier ook
Hier een heerlijke maandag gehad. Kids hebben heel lief gespeeld en we zijn zelfs met 4 kids nog even naar de speeltuin geweest. Het was ook echt heerlijk weer hoor.
Met de kleine meis gaat het goed! In het weekend was moeder wezen rommelen met de voedingen (en kv geprobeerd maar niet gekeken hoeveel schepjes erin moesten) dus de kleine was wat van slag qua het ritme met het eten/voeding. Ik heb het meteen weer opgepakt en ze heeft hier geen voeding overgeslagen en ze heeft op en top geslapen! En ow ze is nu zo vrolijk! Ik geniet op en top van haar en ze is zo gezellig nu. Zo anders dan een paar weken terug.
Lief dat je er naar vraagt....jij een fijne dinsdag!