ol3
30-01-2013 om 09:36
Vraag; zoon mee op atletiekkamp 8 jaar?
graag jullie mening; mijn zoon kan mee op atletiek kamp , dit betekent 2 nachtjes logeren op een kampeerboederij, allerlei sport en spel activiteiten
het wordt georganiseerd door zijn atletiekvereniging, er gaan hulpouders mee en de enthousiaste leiding van de jeugdtrainers...
mijn moederhart zegt; 8 jaar...veel te jong...hij heeft behalve logeren bij een vriendje op opa/oma nog geen ervaring met dit soort dingen
hij wil zelf ontzettend graag mee...wat vinden jullie? ervaringen please...
thanks!
ps we moeten uiterlijk zaterdag beslissen of hij mee gaat

Katinki
30-01-2013 om 09:44
Ik zeg...
Doen!!! Zelf ben ik een (over?) beschermende moeder die haar kids het liefst de hele tijd bij zich heeft zodat niemand ze kwaad kan doen. Wat mij heeft geholpen bij deze vraag ' mogen ze op zomerkamp met hun sportclub" Ik had wel het gevoel dat de mensen betrouwbaar zijn en dat alles goed geregeld is. Ik vroeg me dus af wat het kind graag wil. Mijn kids wilden heel graag mee. Met pijn in mijn hart heb ik ja gezegd. Ze hebben de tijd van hun leven gehad en praten er nog steeds over en kennen alle liedjes en hebben nieuwe spellen geleerd. Het weerwolven spel geloof ik. Ze krijgen nieuwe vrienden en het is reuze spannend! Echt waar gewoon doen. Denk aan wat goed voor je kind is! Mijn zoon was 7 toen hij deze zomer een week op kamp ging. Ik moest echt even doorzette, ze hebben ons ouders geen dag gemist ha,ha. Succes, ik weet hoe moeilijk het is loslaten. Met logeren ben ik wat terughoudender omdat ze zo moe worden en dat beperk ik liever tot 1x per jaar op kamp...

Hanne.
30-01-2013 om 09:49
Ik zeg doen!
Ik zeg doen! Hij is enthousiast en het is maar voor 2 nachtjes. Lijkt me een ideale gelegenheid voor hem om ervaring met zulke dingen op te doen (hoe zou hij anders ervaring met zulke dingen op doen?).
Welke beren zie jij op de weg? In het ergste geval heeft hij 2 dagen zich niet gewassen en loopt nogsteeds met de zelfde onderbroek aan. Als er echt iets aan de hand is bellen ze wel. Neem aan dat het kamp redelijk dicht bij is, dus je bent er zo.
Hier gaan de kinderen vanaf dat ze 5 zijn een week mee op het zomerkamp van de sportclub. Ze zijn super enthousiast en vragen meestal rond oktober alweer wanneer het weer is. (ik geef toe, ik speel vals want ik ga mee om te koken, maar vaak zie ik ze de hele week nauwelijks).

Tijgeroog
30-01-2013 om 10:01
Ja!
Ja, mijn zoon van 7 is laatst ook twee nachten op atletiekkamp geweest. Ik heb hem vreselijk gemist, hij is nooit langer dan een nacht weggeweest, maar hij heeft het heel leuk gehad. Hij was een van de jongsten, de oudsten waren een jaar of 14, en hij heeft nu ook 'vrienden' bij de oudere kinderen. Hij is tegen een van die jongens aan bijna in slaap gevallen tijdens de disco.
Hij heeft het erg leuk gehad, en ik heb maar gezorgd dat ik die dagen ook genoeg te doen had.

Tijgeroog
30-01-2013 om 10:08
Aanvulling
Als reactie op de onderbroek van Hanne. Mijn zoon maakte op een bepaald moment de opmerking: vrijdag, Ohja, dat is de dg dat ik m'n tanden gepoetst heb. Toen heb ik maar gelachen en daarna heel goed z'n tanden gepoetst.
In de zomer gaat hij trouwens ook een week weg, met scouting. Maar kijk ik ook niet erg naar uit, maar hij wil heel graag mee, dus voor hem vind ik het wel erg leuk.

koentje
30-01-2013 om 10:10
Zijn er
bepaalde dingen waarvan je denkt dat dat niet helemaal goed zal gaan? Heimwee, bedplassen, eetprobleem? Denk goed na over een eventuele oplossing daarvoor.
Hij wilt zelf heel graag? Niks aan de hand verder? Loslaten dat mannetje van je!

Tasja123
30-01-2013 om 10:14
Doen!
Mijn dochter van toen nog 7 is 2x op kamp geweest. Beetje missen doe ik haar wel. Maar zij vind het geweldig. Bij het ene kamp een extra slaapzak meegegeven voor eventueel er niet uit durven op een vreemde plek, maar het ging prima! Dit jaar gaat ze zeker weer!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P
30-01-2013 om 13:22
Hier ook
Met 6 ging zoon twee nachtjes op scoutingkamp en op dat moment had hij alleen eens bij oma geslapen (die toen al anderhalf jaar overleden was). Met 7 was hij een hele week weg. Daarna is hij van scouting afgegaan. Mijn jongste heeft daar nooit gezeten en ik vind het jammer, het is toch een belevenis als het goed gaat.
Is het erg ver weg? Kun je hem ophalen? Zoja: bespreek dit met de leiding.

Tango
30-01-2013 om 13:41
Wel doen
Zeker als je zoon graag wil.
Hier gaat zoon van 8 ook in mei op (voetbal)kamp. Heeft hij ook al helemaal zin in, al vindt hij het ook wel spannend. het enige nadeel vind ik dan wel weer, maar weet niet of dat bij jou ook zo is, dat het in een gewoon weekend valt en hij maandag weer naar school moet. Ze zijn zondag pas om 20.00 u. terug. Ik haal hem dan ook eerder op bij de MacDonalds waar ze op de terugweg eten.
Van de zomer heeft hij ook scoutingkamp van een week, maar dat wil hij zelf echt niet. Vindt hij te lang. Hij gaat dan alleen het eerste weekend, was gelukkig geen probleem.

lisbeth
30-01-2013 om 14:24
Hier
Dochter is vorig jaar van vrijdag tot en met maandag op kamp geweest. Ze was toen zeven. Het was spannend ook omdat ze een dieet volgt maar ze heeft het echt super gehad. Dit jaar gaat ze weer

Zilli
30-01-2013 om 14:43
Leuk kamp
T zou mijn dochter best goed doen (al zou ik duizend doden sterven). Maar hoe komen jullie aan zo'n kamp? Iemand een tip?

Tijgeroog
30-01-2013 om 15:05
Zilli
Hier hebben ze met atletiek elk jaar een kamp van twee dagen, dat heeft hij nu dus voor het eerst meegemaakt.
Maar hij zit ook op scouting, daar blijven ze zo nu en dan een nacht in het clubhuis overnachten, en in de zomer hebben ze een hele week kamp. Dat betekent wel dat ik hem er de rest van het jaar ook elke week heen moet brengen, maar hij vindt het erg leuk en als hij straks mee gaat op kamp is het natuurlijk al erg vertrouwd. De kinderen en de leiding kent hij allemaal, ik ken ze en ik weet dus ook dat hij in goede handen is. En gelukkig blijven ze dit jaar met het zomerkamp in de buurt, als er iets is kan ik er in 10 minuten rijden zijn.

troelahoep
30-01-2013 om 15:42
Hier week scoutingkamp (7 jaar)
zoon is net 7 en pas op scouting gegaan, en er komen twee kampen aan; eerst een van 2 nachten en aan het begin van de zomervakantie een hele week. Hij is ook nooit langer dan 2 nachten uit logeren geweest (bij opa en oma) en een paar keer een nachtje bij een vriendje en bij buren.
Dat weekendkamp vind ik prima, maar een week lijkt mij ook nogal lang! Mijn kleine ventje, een week weg! Maarja, ik hoor ook van iedereen dat de kinderen het erg leuk vinden en helemaal geen tijd krijgen voor heimwee.... dus: we zien wel. Zoon zei gelijk zelf al dat hij een week veel te lang vond, maar we wachten eerst het weekendkamp maar af. Als hij dat heel leuk blijkt te vinden gaat hij maar mooi mee met het zomerkamp en je kunt je kind altijd weer ophalen als hij het niet meer leuk vindt, toch?

ijsvogeltje
30-01-2013 om 17:46
Ja hoor
Ja hoor, geen probleem. Mijn kinderen zijn vanaf die leeftijd ook op kamp geweest. Met atletiek een weekend, met Scouting variërend van een nacht tot een week.

ol3
01-02-2013 om 21:58
Bedankt
voor de leuke reacties!!
we gaan morgen het formulier inleveren dat hij mee mag

Tasja123
06-02-2013 om 21:53
Leuk!
Leuk dat hij mee mag, ben benieuwd hoe moeders het vind.... Ik laat ze ook gaan maar ben altijd wel blij als ik ze weer thuis heb hoor!