Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ava

Ava

08-01-2013 om 15:02

Vroege geschiedenis

Mijn zoon (7) kwam van de week thuis met allemaal vragen over hoe alles is begonnen: evolutieleer, prehistorie, wanneer wat ontdekt is. Weet iemand een leuke boekenreeks of documentairereeks, (teken)film die je met een kind van 7 kan bekijken? -alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

08-01-2013 om 16:15

Bibliotheek

Ik zou hem meenemen naar de bibliotheek en hem zelf een paar boeken over het onderwerp laten uitkiezen. En vaak heb je daar ook dvd's die je kunt lenen.

Kallisto

Kallisto

09-01-2013 om 09:45

Er was eens...de mens

Hier vinden ze de serie "Er was eens...de mens" heel mooi, een tekenfilmserie in 26 delen over de geschiedenis van de mens. Ik heb hem indertijd zelf op televisie gezien, en een tijdje terug zag ik de dvd's in de speelgoedwinkel liggen.

Ava

Ava

09-01-2013 om 16:49

Dank je

Dat is een kei leuke serie en ook nog voor deze leeftijd. Misschien heeft onze bieb die wel. Dank je!

Tihama

Tihama

10-01-2013 om 20:33

Voor nieuwsgierige kinderen

is de Waanzinnig om te Wetenreeks van Kluitman ook heel erg leuk.
Gezien de leeftijd van je zoon is het zelf lezen vermoedelijk nog wat te moeilijk, maar samen lezen met de plaatjes erbij is ook heel leuk.

http://kluitman.nl/index.php?tab=boeken&actie=overzicht&tag=nonfictie&link=Non-fictie&serie=Waanzinnig om te weten

Er staan er op elke bieb meestal genoeg

Zoon hier is met die serie begonnen toen hij 7 was en nu op zijn 15e grijpt hij er nog steeds regelmatig naar. Behalve leerzaam zijn ze namelijk ook erg grappig.

Tihama

Anne Carin

Anne Carin

13-01-2013 om 22:15

Van nul tot nu

Is een hele leuke serie van 4 (5?) stripboeken die over geschiedenis gaan. De titel zegt het al: deel 1 begint bij het jaar nul, en het laatste deel loopt tot nu. Zoon hier heeft ze destijds allemaal meerdere keren gelezen van de bieb. Erg leuk!

P, alleen in de winkel

Daar hebben ze het alleen in de winkel beschikbaar (zie je als je "meer info" aanklikt). Maar ze hebben ze ook bij Bol. Leuke tip!

Fiorucci

Fiorucci

14-01-2013 om 10:22

En....

Op Marktplaats natuurlijk.

P

P

14-01-2013 om 19:24

Anneque

Vreemd, een maand geleden heb ik die set daar nog gekocht!

Een kleine geschiedenis van bijna alles

van Bill Bryson. even opletten, want er is een volwassen versie, en een kinderversie. Helemaal fantastich, ook voor een geinteresseerde 7 jarige. meteen kopen! (EN DAN ZELF DE VOLWASSEN VERSIE LEZEN...)

Ingrid

Opmerking over een kleine geschiedenis...

Ook de kinderversie van "een kleine geschiedenis..." is voor de gemiddelde 7 jarige wel wat hoog gegrepen, het verreist nogal wat voorkennis en/of extra uitleg tijdens het (voor)lezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.