Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
GS

GS

19-07-2012 om 16:51

Wie weet iets leuks voor binnen?

Met dit wisselvallige weer zijn zoon plus loge met geen stok naar buiten te krijgen. Ze spelen wel, maar ik merk dat het hangerig wordt.
Ik ben even leeg qua suggesties. Wie weet een leuke activiteit voor een of twee jongens (8-10 jaar) voor binnen die ik vrij makkelijk kan organiseren? Ik wil er nu even niet op uit, moet ook eea thuis doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Film?

naar de bioscoop ?

Verder hier wel populair bij regenachtig verveelhaantreiter weer: taakjes laten doen: oud papier weg gooien, flessen weg brengen, glasbak, oude kleren in bak doen. En dan krijgen ze voor elk taakje watv kleingeld en daar mogen ze dan snoep van kopen.

GS

GS

19-07-2012 om 18:24

Gezellig

Dank je voor de suggesties. Klusjes doen is een goeie, maar daar wacht ik even mee tot dat de loge weer vertrokken is.
Film is weer een uitstapje (ik kan ze niet alleen naar de stad laten gaan). Ik bedoel meer een 'afleiding' ff tussendoor om de dreigende verveling te doorbreken. Bijv cakejes bakken, zoiets.

Ramen

Ligt ook in de lijn van de klusjes: de ramen laten doen met een microvezeldoekje. Dus niet met emmers sop, dat wordt een janboel, maar met zo'n klammig lapje, maar dan wel microvezel want dat droogt streeploos op.

Heb ik hier de kinderen wel eens een uurtje mee zoetgehouden, en de schuifpui zag er daadwerkelijk beter uit (alle peutervingertjes eraf geboend).

Verder: iets knutselerigs? Klei? Papier maché?

Of hebben ze Beyblade-tollen? Hebben zoon en een vriendje zich een keer een middag kostelijk mee vermaakt, daar hoort dan eigenlijk een soort plastic bak bij waar de een de ander dan uit moet zien te wippen, maar met een dienblad ging het ook.

Blaasvoetbal op de keukentafel?

Appelmoes maken? Lekker herfstig. En makkelijker dan cake.

Of ze elkaar laten schminken en dan foto's maken...

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-07-2012 om 22:42

Tent bouwen

Hier bouwen ze graag een tent. Onder de eettafel of elders in huis. Die mag dan de hele dag blijven staan en er wordt dan ook in gegeten. Als de tent op een slaapkamer is, mag er ook in worden geslapen. Geeft een hoop rommel, maar is wel heel leuk en mijn ervaring is dat ze er heel lang zoet mee zijn.
Of misschien zelf foto's maken en daar dan van alles mee doen op de wii of een fotoshopprogramma op de pc.

Dendy

MariaV

MariaV

20-07-2012 om 11:35

Zelf broodjes bakken

Gaat in fasen (tussendoor rijzen) waardoor ze ook nog iets anders kunnen doen. En daarna lekker opeten.

Ilva

Ilva

20-07-2012 om 16:03

Zon

Ik weet niet of je logé alweer weg is maar gelukkig voor jou (en wij allemaal ook natuurlijk) schijnt de zon weer! Ze kunnen weer naar buiten, hoera!!!

GS

GS

20-07-2012 om 18:31

Net weg!

Haha Ilva, toeval wil dat hij net deze middag is vertrokken!
Iedereen bedankt voor de tips. Als er nog meer zijn, laat maar horen, komt altijd wel weer van pas.

Naar de bieb, en

zoek daar een boek met knutsel & ondernemingsplannen.

Wij hebben bv op zo'n dag weleens een vulkaan gemaakt, uit zo'n boek. Was erg leuk.

madelief

madelief

21-07-2012 om 15:23

Zout brooddeeg

Altijd een groot succes met regenachtig weer!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tafelvoetbal met rietjes en een watje

Dmv rietjes het watje in het doel van de ander blazen.
Gewoon op tafel dus.

Thursday Next

Thursday Next

24-07-2012 om 21:43

Maizena

Proefjes doen met maizena en water, zoals hier: http://www.proefjes.nl/proefje/007
Dit is echt superleuk! Het wordt wel een kliederboel maar het is makkelijk schoon te maken met wat water.

Aanvulling thursday next

En als je dat hebt gedaan, kun je eens deze twee filmpjes bekijken:

http://www.youtube.com/watch?v=f2XQ97XHjVw (over een zwembad vol van dat spul, hilarisch)

http://www.youtube.com/watch?v=5GWhOLorDtw (de mythbusters over het verschijnsel)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.