Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mamma1

Mamma1

11-11-2013 om 16:33

Wispelturige dochter 11, weet niet wat ze moet kiezen

Ik krijg een punthoofd van mijn dochter!
Ze zit op paardrijden en is van manege gewisseld om onbeduidende redenen. Dit is ook al niet zonder slag of stoot gegaan want ze is nog een keer terug geweest naar de oude manege maar toch weer naar de nieuwe gegaan.
Het leek erop dat ze het hier naar haar zin had, ze kon er meteen een nivo hoger rijden, maar nu dus toch weer een terugval. Ze wil weer terug naar haar eerste manege!
Persoonlijk vinden wij als ouders de eerste manege ook beter bij haar passen, ze had er leuke contacten, het was allemaal wat gemoedelijker. De huidige manege is een echte manege met sportpaarden en keuringen.
Dochter is een gevoelig meiske die het moeilijk vind om te zien dat er hier minder goed met de paardjes omgegaan word als op haar oude manege. Alleen, de instructrice is een leuke meid en het nivo ligt gewoon hoger.
Ik weet niet zo goed of we nu haar weer haar zin moeten geven door weer te wisselen.
Vraag me trouwens ook af wat zo'n manegehoudster daar ook van vindt..
Wij hadden gezegd dat ze nu hier zou blijven maar nu is Leiden in last..
Dochter is best onzeker en laat zich ook makkelijk beïnvloeden door vriendinnen.
Wij zelf hadden haar het liefst op de andere manege gehouden maar vriendinnen stapten over dus wou zij ook.
Het liefst zou ik nu voet bij stuk houden maar aan de andere kant snap ik haar ook zo goed en heb ik ook wel moeite met de gang van zaken op deze manege..
Wat doen jullie in dit soort gevallen?

Dalarna

Dalarna

11-11-2013 om 19:14

vraagje

Hoe werkt dat financieel eigenlijk al dat overgestap of betaal je per les?

hoe lang?

Hoe lang is ze nu bij deze manege? Ik zou niet om de haverklap maar wisselen, en zeker niet bij zomaar elke gril. Maar 1x per jaar ofzo een 'keuzemoment' instellen, vind ik wel reëel.
Als ze er nog geeneens een jaar zit, dan kun je bijvoorbeeld het nieuwe jaar of de zomervakantie nemen als keuzemoment: wil ze dan nog wisselen dan mag het. En als ze echt niet door wil op deze manege, dan moet ze zolang maar even niets doen en wachten tot zo'n volgend keuzemoment voor ze weer ergens anders kan beginnen.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

11-11-2013 om 19:30

niet consequent

Je hoeft heus niet altijd consequent te zijn. Dan laat je haar toch gewoon weer naar die oude manege gaan, waar jullie al een beter gevoel over hadden. Moet dan wel zo zijn dat ze niet weer terug gaat hoppen, zo streng kan je dan weer wel zijn

wizzer

wizzer

11-11-2013 om 19:31

wispelturige ouders

Als ik jouw verhaal lees denk ik vooral: wispelturige ouders. Eerst de ene manage, dan een andere, terug naar de eerste en dan weer wisselen?

Als je dat allemaal toestaat, waarom zou je dan verwachten dat je kind niet wispelturig is.

Ik zou niet meer wisselen, en je kind de keuze geven tussen stoppen met paardrijden of doorgaan waar ze nu is.

Jaina

Jaina

11-11-2013 om 19:45

Ach

Ik zou er niet te moeilijk over doen. Ze is in feite als ik het goed begrijp maar 1x gewisselt: van manege 1 naar manege 2. Nu heeft ze toch besloten dat manege 2 minder leuk is dan manege 1. Als ze echt terug wil dan zou ik haar laten gaan. Wel met de boodschap dat ze daarna vervolgens voorlopig bij manege 1 moet blijven.

Wel zou ik niet gelijk toegeven maar haar eerst een maand of 2 de tijd geven om echt na te denken of ze dit wel. En uiteraard kan ze pas wisselen als de lessen die jullie reeds betaald hebben zijn geweest.

Knurf

Knurf

12-11-2013 om 07:22

en als ze hierna nog een keer wil wisselen

gaat ze een tijdje van paardrijden af om er eens goed na te denken ...

Afspraken maken

Jullie hebben het wisselen goed gevonden en hebben daar ms nu een beetje spijt van. Dochter is eigenlijk te jong om alles te overzien.
Laat haar nu een keuze maken, en maak daarbij heel duidelijk de afspraak dat jullie dan ook minimaal een jaar vasthouden aan deze keuze.

Deze afspraak kun je ook maken op andere gebieden, b.v. naar ballet en er weer vanaf, naar de muziekschool en er weer vanaf.

Heb hier altijd deze stelregel gehandhaafd:
Als je ergens aan begint, doe je het minstens een jaar.
Ze zeuren je eerst de kop gek, mag ik op.....je vertelt ze alle consequenties.... en het blijft "ik wil...ik wil... "
blijkt het na een maandje toch niet helemaal wat ze er van dachten.
Dat jaar maken ze vol!

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

12-11-2013 om 09:34

ik zou de wissel

nu toestaan, per 2014 of zo en dan direct benoemen dat dit de laatste keer was. Als ze gewoon op paardrijden wil blijvben zou ik eigenlijk ook niet steeds van manege wisselen. Zo kun je wel aan de gang blijven...

Puck

Puck

12-11-2013 om 10:43

Dit zou dan de 4e wissel worden?

Dat vind ik veel. Dat ze wisselt van manege is tot daar aan toe als er iets serieus is, maar om onbeduidende reden zou ik het al niet goed gevonden hebben. Dat ze daarna weer terugwisselt naar de oude omdat dat toch beter zou bevallen daar is ook nog wel een verklaring voor te vinden, maar dan nog een keer weer overstappen naar manege 2 had ik al niet goed gevonden en dan nu weer naar manege 1 gaat er hier al helemaal niet meer in. Ik zou net als Polletje zeggen dat ze Nu een definitieve keuze moet maken en dat het daar bij blijft. Ze weet nu hoe het is op beide maneges dus zou ze een goede keuze moeten kunnen maken. MAar ik vraag me af of er hier andere onderliggende dingen zijn waardoor je dochter steeds wil wisselen. Zijn er bepaalde dingen voorgevallen waardoor ze ergens weg wil? Wordt ze misschien gepest? Moet ze op paarden/pony's rijden die ze eigenlijk een beetje eng vindt? Vindt ze het niveau juist te hoog of denkt ze dat ze niet goed genoeg is?
Wat zijn de redenen waarom ze iedere keer wil wisselen van manege.

Mamma1

Mamma1

12-11-2013 om 13:55

Tja

Ik vind het ook nogal wat steeds dat gewissel..
Ze laat zich erg beinvloeden door wat haar vriendinnen zeggen over de oude manege waar ze eerst met z'n allen op zaten. Iedereen is overgestapt, dochter is weer een keer terug geweest omdat ze zich er blijkbaar niet thuis voelde (op de nieuwe manege) maar zit er nu toch weer. Ik dacht dat het goed ging maar nu blijkt ze alleen haar vriendinnen na te praten, zegt ze..
Ik weet ook wel dat ze zich op de oude manege beter op haar plek voelde, het is wat gemoedelijker, de sfeer is ongedwongen, dat past bij haar. Maar ze is een pubermeisje aan het worden die wil doen wat haar vriendinnen doen.. Ze levert zichzelf in dus.
Ik besef inmiddels wel dat wij alweer veel te ver mee zijn gegaan, daar heb ik al de pest over in. Ze moet ook afmaken tot zo lamg wij betaald hebben.
Ik weet wel dat er tussen allerlei meiden nogal wat strijd is geweest om welke manege de beste is en dat onze dochter daar erg veel last van heeft. Nu ook nog wordt ze benaderd door meisjes van haar oude manege die afgeven op de manege waar ze nu rijdt.
Misschien is de optie om maar even te stoppen niet eens zo slecht..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.