Nest
29-01-2013 om 14:12
Zeer onrustige slaper
Mijn dochter van 11 jaar slaapt (al sinds baby) zeer onrustig.
Echter de laatste tijd verergert het behoorlijk.
Ze slaapt onder een dekbed waarbij de achterflap in het bed is gestopt, maar dat helpt niet.
Binnen de korste keren ligt het dekbed verfrommelt boven op haar of half ernaast. Ze wordt er ook wakker van (krijgt het dan koud) en probeert dan 's nachts de boel weer goed te leggen.
Heeft iemand tips om haar :
a. wat rustiger te laten slapen (dormeosan al geprobeerd)
b. de deken strakker vast te zetten zodat hij niet los gaat?

Nest
29-01-2013 om 14:28
Al geprobeerd
De slaapzak beland met kind en al naast het bed.
Dus... geen optie helaas.

Tijgeroog
29-01-2013 om 15:10
Warmere pyama?
Dan is dat dekbed niet meer zo belangrijk voor de warmte.

Temet
29-01-2013 om 15:35
Twee ideeën
Die warmere pyama lijkt me geen gek idee. Flanel is meestal lekker warm/
Andere mogelijkheid: zo'n matraselastiek (met van die bretelklemmen of hoe heten die dingen) onder het matras door aan het dekbed vastmaken
En een dure oplossing: tweepersoonsdekbed oversdwars instoppen.
Aan de andere kant: een kind van 11 is groot genoeg, lijkt me, om het ding weer terug in positie te leggen en weer door te snurken. Of slaapt ze moeilijk weer in?
Groeten,
Temet

Nest
29-01-2013 om 16:05
Matraselastiek : geprobeerd
Matraselastiek ook al geprobeerd.
Niet bestand tegen onze woelwater.
Tweepersoonsdekbed ga ik proberen.
Nee, als ze eenmaal wakker is dan blijft ze wakker.

Tineke
29-01-2013 om 17:21
Nog een poging
Een bedtent, bedoeld voor kinderen met handicap (special needs). Dat, met dikke pyjama aan, wie weet...

Guinevere
29-01-2013 om 20:57
Toch slaapzak
Toch een slaapzak, maar dan wel in combinatie met een bedhekje? En heeft ze verder last van dat onrustige slapen?

Tasja123
29-01-2013 om 22:18
Slaapzak met matras
Onze kinderen liggen op de camping altijd naast hun luchtbed. Voor hen hebben we een slaapzak die vast zit aan het luchtbed. Als je een beetje handig bent is het misschien aan een bedhoes vast te maken, of zou ze dan met matras en al eruit liggen?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

koentje
30-01-2013 om 10:14
Ook hier
een onrustige slaper. Op vakanties ligt hij nog wel eens naast het bed. Hij mag dus van mij nooit boven slapen.Hier thuis hadden we een flinke plank ertussen zitten waardoor hij er niet uitrolt. Hij is nu 14 en heeft nu een gewoon bed, zonder hoge bedrand. Nu gaat dat dus wel goed.

Nest
31-01-2013 om 15:23
Bedtent ? nooit van gehoord
Ik had nog nooit van een bedtent gehoord.
Op vakanties is het ook altijd feest. Dan moet ze met het oudere zusje in 1 bed slapen (2-persoons bed).
Mijn oudste doet dan geen oog dicht vanwege haar. Ze schopt in haar slaap en presteert het bovenop mijn dochter te gaan liggen. Die schuift steeds meer naar de rand van het bed toe, maar helaas helpt dat ook niet.
Ik ga toch maar een 2 persoons dekbed proberen.
Bedankt voor de tips.

Tango
31-01-2013 om 17:50
Dan zou ik toch
Een luchtbed meenemen op vakantie o.i.d. als je andere kind er niet van kan slapen.
Tweepersoonsdekbed lijkt me inderdaad handig en dan een hekje aan het bed zodat het dekbed er ook niet makkelijk afglijdt. Of inderdaad een slaapzak.
Hier slapen beide kinderen in een (half)hoogslaper waar dus altijd een hekje aan zit. Als dochter hier weleens op vakantie in een gewoon bed ligt, ligt ze er ook altijd wel 1 keer per week naast. Ben benieuwd hoe het gaat als ze binnenkort naar een gewoon bed gaat thuis, want ze wil geen hoogslaper meer. Dochter heeft het gelukkig niet gauw koud, maar ligt dus ook regelmatig blootgewoeld in bed.

marie
01-02-2013 om 13:54
Oorzaak?
Hoi,
Weet je ook waarom ze zo onrustig slaapt? Dromen, snurken?
Zit er ook een patroon in? Stress/drukte overdag is onrustiger slapen?
Al eens geprobeerd om haar ontspanningsoefeningen te laten doen voor het slapen gaan? En wellicht een ander slaapmiddeltje? Of iets van een zacht muziekje aan?
Over de vakanties. Ook ik adviseer een luchtbed (in andere kamer?) voor zusje. Zij hoeft toch niet te "lijden" onder het slaapgedrag van haar zus?
Voor wat betreft slapen in slaapzak. Ik denk dat je dan wel een brede moet hebben, zodat ze zich goed kan bewegen. Van een smalle gaat ze zich "opgesloten" voelen en nog onrustiger worden?
Lastig dilemma in elk geval.

fratsje
02-02-2013 om 13:06
Zware deken
Mischien eens een verzwarings dekbed of ouderwetse zware deken proberen. Wat lichte druk bij het slapen bevordert gaat onrust ook tegen.