Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

“Zomaar” een groot kado

Hi!

zoon van 6 maakt veel gebruik van zijn step. Ik heb deze ooit gekocht via marktplaats voor een tientje en sindsdien is deze helemaal kapot gebruikt.

nu gaan we binnenkort op vakantie en normaal neemt hij altijd zijn step mee. Nu is de step echt op. Zoon is pas in de winter jarig.

mijn man wil graag een micro step voor hem kopen om mee te nemen op vakantie. Ik vind dit een erg duur kado om “zomaar” te geven.
Wat zouden jullie doen in dit geval? Geven jullie wel eens zulke grote kadoos tussendoor?

Ja ik wel aan mijn petekind. Liever op het moment dat hij het goed kan gebruiken dan wachten op de volgende verjaardag. 

Waarom niet weer tweedehandsje van marktplaats?  

Stel je gaat op wandelvakantie en je wandelschoenen zijn echt kapot. Helaas niet jarig nu, en geen sinterklaas of moederdag. Wat doe je?

Ja, wij hebben dat wel eens gedaan. Zeker met seizoensgebonden dingen. Een step gebruik je in de lente en zomer nu eenmaal meer dan in de winter.

Als het financieel niet past, zou je het budget voor het verjaardagscadeau naar beneden kunnen bijstellen. Kinderen van 6 jaar hebben vaak niet door hoeveel een cadeau kost. Of je koopt hem tweedehands.

wat wil zoon zelf ? Wil hij wel een micro step?
Ik zou wel nieuwe step regelen .

MRI

MRI

21-07-2025 om 13:12

Waarom vind je het te groot? Omdat je het zelf te duur vindt of omdat je hem niet wil verwennen? Als het het laatste is: ik gaf mijn zoon ook ooit een stepje zomaar (en andere dingen) en bij hem heeft het niet bepaald geleid tot een verwende persoonlijkheid. Integendeel hij leeft heel sober. 

Delfine

Delfine

21-07-2025 om 13:15 Topicstarter

ik vind het inderdaad groot omdat ik niet wil dat hij verwend wordt. Maar jullie hebben gelijk hij heeft er sowieso 1 nodig.

waarom micro? Man heeft gehoord dat deze goed zijn

Ja, als zo'n step veel gebruikt wordt en ik kan het betalen, waarom niet. Ik zou mijn kind ook niet zonder fiets laten zitten omdat het nog niet jarig is. Als het een bevlieging is, vind ik het iets anders. Dan sparen ze maar of wachten ze tot hun verjaardag en kijken ze of ze het nog willen hebben. Maar een step waar je kind al bewezen veel plezier van heeft en het kan er financieel vanaf? Dan lijkt me de zomer een uitermate goed moment voor zo'n cadeau.

Natuurlijk geven. Ik zie dit niet als een kado.
Ook een kind mag wel eens ‘zomaar’ iets krijgen en in dit geval wordt gewoon zijn oude step vervangen.
Daarnaast vind ik helemaal niks mis met je kind af en toe verwennen. Elk kind voelt zich speciaal als er zomaar een verrassing van zijn ouders komt.
Daar wordt het niet meteen een verwende aap van.

Als een kind er veel gebruik van maakt, zou ik het zeker doen. Desnoods koop je met de verjaardag wat kleiners. Kinderen op die leeftijd hebben dat vaak nog niet zo door en sowieso is het belangrijker dat ze iets krijgen waar ze blij mee zijn.
Ik denk niet dat het per se fout is om een kind 'zomaar' iets te geven. Nu zijn dat meestal geen grote dingen, maar heeft hij nu een keer geluk.

Ik zou daar geen punt van maken. 

Ik vind een step in de categorie vervoersmiddelen vallen, net als een goede fiets bijvoorbeeld en daar zorgen wij als ouders gewoon voor dat kind daarin voorzien is. 

Een groot cadeau is bij ons iets als een pop, een spelcomputer of een doos lego.

Ik zou dat wel doen. Misschien kun je ook nog even op Marktplaats kijken of er daar een te koop aangeboden wordt?

Ik wacht zelf ook niet tot mijn verjaardag voordat ik mijzelf iets leuks geef. Als het financieel uitkan zou ik het gewoon doen. Leuk toch om hem zo te verrassen.

ik ben daarin heel makkelijk en koop dat soort dingen als dochter ze nodig heeft. Ze heeft nog geen mogelijkheden om hier zelf in te voorzien en vind het onzin haar te laten wachten, dat doe ik zelf ook niet. 
Ze is nu bijna 15 en voornemens een baantje te zoeken, want ze weet wel dat het een stuk minder wordt als ze zometeen wel zelf meer mogelijkheden heeft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.