Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Rafelkap

Rafelkap

30-10-2012 om 10:32

Zoon eet vulpen op

Gisteren ontdekte ik dat mijn oudste voor de tweede keer in een jaar zijn vulpen heeft opgegeten op school(voor de helft), zo'n houten lamy. Al hoewel hij alles weet van gezonde voeding heeft hij kennelijk toch stress. Is er niet iets anders waarin hij kan knijpen of anderszins in plaats van dat hij vulpennen en potloden af blijft knagen?
Wie heeft er een tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

30-10-2012 om 10:47

Wat dacht je van

een stressballetje
een sleutellint aan de broek met iets eraan waar hij mee kan frutsen of in zijn mond kan steken?

mari39

mari39

30-10-2012 om 10:47

Kauwgum?

Zou dat te regelen zijn op school? Is het perse iets dat in zijn mond moet, of mag het ook in zijn handen? In dat geval zijn er van die beweeglijke beestjes, stressballetjes enzo.

Rafelkap

Rafelkap

30-10-2012 om 10:57

Senso

Heb net gekeken bij een sensorische informatieverwerking- webshop. Er bestaan wel dingen waarop je kan kauwen (zonder troep binnen te krijgen), dus heb een leuke armband voor hem besteld in zijn lievelingskleur. Ik denk dat kauwen beter bij hem werkt dan friemelen, het zal wel iets met concentratie te maken hebben.
Kauwgom zal wel niet mogen en hij hoeft niet de hele dag door te kauwen.
Balletjes zal ik nog eens gaan kijken.

Rafekap

Wat je ook nog zou kunnen proberen is om de achterkant van de pen in te smeren met Byte-X (spul tegen nagelbijten). Naast aanvullende maatregelen.

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

30-10-2012 om 11:04

Temet

Temet, ja dat is heel slim! (hebben we nog in huis)
Ik heb gevraagd om al z'n pennen en potloden mee naar huis te nemen en dan smeer ik alles in

(wel heel gemeen hoor, zo vies)

MariaV

MariaV

30-10-2012 om 11:55

Bijtdoppen

Ik heb een paar jaar geleden voor mijn bijtende zoon een paar bijtdoppen bij Senso gekocht: een soort hoesjes van flexibel materiaal dat je over het uiteinde van een pen of potlood kunt doen. Ze hingen aan een touwtje voor om je nek, hij droeg ze liever om zijn nek (altijd bij de hand). Het heeft echt geholpen. Doordat hij ineens mocht kauwen, deed hij het even heel veel en daarna werd het heel snel minder. Ideaal.

Leer

Nou ja, liever een pen dan zijn vingers... maar het is natuurlijk wel vervelend als hij rommel binnenkrijgt. Ik herinner mij van heel vroeger wel een periode dat mijn broer en ik een soort leren touwtje om ons nek hadden, met 2 langere slierten bij de knoop, zeg maar. Daar kon je heerlijk op kauwen! Mijn moeder vond het een gruwel, maar wij vonden het geweldig. Misschien is zoiets wat?

Je moet wel even de keuken in

Maar Roald Dahl heeft de oplossing al in de vorige eeuw bedacht:
http://taralazar.com/tag/candy-coated-pencils/

Rafelkap

Rafelkap

30-10-2012 om 17:28

Dirksmama

Nee nee, het moet juist niet lekker zijn! (ben wel fan van Roald dahl)
Zoon vond het een goed idee om voortaan aan iets anders te gaan knagen. Ik heb wat besteld, hopelijk is het wat.

toja

toja

30-10-2012 om 20:28

Een tangles

Voor mijn zoon die niet zijn pen, maar het liefst de afstandsbediening opeet heb ik een tangles besteld bij uitgeverij pica. Werkt voor hem beter dan een stressbal.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Zoethout?

Stuk zoethout mee naar school?
Ik knaag zelf ook graag, en pen smaakt ook zonder troep er op niet lekker. Bytex slaat nergens op, mijn zusje ging dat na verloop van tijd gewoon lekker vinden...

Tangle...

Een tangle is het proberen waard, want echt duur zijn ze niet. Maar verwacht er geen wonderen van. Ik had er voor elk kind eentje, maar voor twee van hen was hij een dag leuk, voor de derde een week, maar daarna werd het ding volkomen vergeten wegens vergaande oninteressantheid en ze liggen allemaal stof te vangen in een zelfs mij niet bekende hoek...

Tangle

Komt hier sos tevoorschijn, maar ik speel er het vaakst mee.

Rafelkap

Rafelkap

31-10-2012 om 19:27

Een tangle

is wel leuk voor in de schoen! Bedankt voor de tips.
Intussen doe ik niet meer dat vieze spul op de nieuwe vulpen, heb het uitgetest en vond het toch een beetje zielig. Bovendien moet hij dan spugen als hij een toets heeft, lijkt me niet handig. Ik heb nu iets om in te happen voor hem van de senso-shop, es kijken hoe dat gaat.

Vera*

Vera*

31-10-2012 om 19:35

X-byte

Die x-byte deed dochter helemaal niets. Ze schraapte met haar tanden het spul van haar nagels en knabbelde vrolijk verder.

Hombre

Hombre

02-11-2012 om 22:30

Stress, gezonde voeding?

Een jochie dat alles weet van gezonde voeding? Is dat wel gezond? Op die leeftijd ben je daar toch helemaal niet in geinteresseerd?

Ik bijt trouwens nog steeds graag op pennen, maar dat dat een stressverschijnsel zou zijn waag ik te betwijfelen.

En krijg je van wetenschap van gezonde voeding minder stress?

Vragen, vragen...

Hombre

Mijn zoon van 6 weet al prima waarom hij bij acute trek beter fruit of iets hartigs kan eten dan snoepjes/koek. Lijkt me juist normaal om die hersentjes goed mee te doordrenken

Rafelkap

Rafelkap

03-11-2012 om 17:20

Homre

1. Een jochie die alles weet van gezonde voeding. Dat is meer een grapje (zie ouders en school), want hij heeft een moeder die zich beklaagt over het nationaal schoolontbijt Ik weet daar meer van dan zoon. Zoon eet wel uit zichzelf graag veel fruit en vindt water lekker, hij is er inderdaad niet speciaal in geinteresseerd. Maar hij zou nu zo langzamerhand toch wel kunnen weten dat een vulpen niet om te eten is.
2. Ik denk dat het meer een concentratie-iets is, dat bijten.
3. Nee dat denk ik niet, niet speciaal. Stress krijg je door van alles.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.