Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter 11 wil met nieuwe klasgenoten naar de stad

TineWinkel schreef op 25-08-2025 om 10:40:

[..]

Wij bespreken dat idd ook niet vooraf. Ik herinner me een keer dat man oudste (ca. 7 jaar toen) met vriendin mee had laten gaan voor een midweek vakantie. Vriendin ging met ouders naar het Sauerland (vanaf hier ca. 3 of 4 uur rijden) en vond het leuk als onze oudste mee ging. Man vond het een leuk plan, oudste wilde ook wel mee en hup, daar gingen ze. Ze waren al een uur onderweg voor ik het hoorde

Eerlijk: ik schrok wel even, maar vond het daarna ook wel erg leuk voor oudste. Ik vroeg nog aan man: maar ze heeft helemaal geen paspoort?! 'O ja, niet aan gedacht....' Ze hebben een heerlijke week 

Fijn dat kind het zo naar zijn zin heeft gehad, maar dit vind ik zelf wel een gevalletje 'even overleggen'. Maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk

BritgetJones007 schreef op 25-08-2025 om 13:47:

[..]

Fijn dat kind het zo naar zijn zin heeft gehad, maar dit vind ik zelf wel een gevalletje 'even overleggen'. Maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk

Eens hoor, vond ik ook. Maar mijn verhaal was vooral bedoeld als voorbeeld dat bij getrouwde stellen OOK niet altijd alles overlegd wordt... 

Hier ook geen klassenlijst meer. Zou niet weten waar dat voor nodig is. Ik communiceer met de mentor via de app. En kinderen hebben hun klasgenoten in de groepsapp of snap staan. Ik communiceer met mijn kind over wat mag en kan. Kind spreekt verder zelf af met klasgenoten. 

Ik zou niet weten wat ik met andere (onbekende) ouders moet bespreken? 

Halen en brengen doen we hier zelf. Of kind fietst met een klasgenoot of vrienden mee.

Izza schreef op 25-08-2025 om 18:40:

Hier ook geen klassenlijst meer. Zou niet weten waar dat voor nodig is. Ik communiceer met de mentor via de app. En kinderen hebben hun klasgenoten in de groepsapp of snap staan. Ik communiceer met mijn kind over wat mag en kan. Kind spreekt verder zelf af met klasgenoten.

Ik zou niet weten wat ik met andere (onbekende) ouders moet bespreken?

Halen en brengen doen we hier zelf. Of kind fietst met een klasgenoot of vrienden mee.

Wij hadden een actieve ouder in de brugklas en die heeft een groepsapp aangemaakt nav de informatieavond voor ouders op school. 

Maar ik vind het niet echt passen bij de middelbare school 

Jammer dat TO niet meer reageert. Dit topic werd gestart met de vraag: 
Is het vreemd om van haar te verwachten dat ze na school naar huis komt? Zeker in de eerste schoolweken?

Dan worden veel antwoorden gegeven; naar mijn idee respectvol en onderbouwd, maar blijkbaar niet TO gelijk gevend en dan wordt er stekelig gereageerd en uiteindelijk niet meer. Beetje kinderachtig en ook jammer, want dit is natuurlijk wel waar een forum voor is en mensen nemen de moeite om te lezen en te reageren

Yeps schreef op 25-08-2025 om 22:10:

Jammer dat TO niet meer reageert. Dit topic werd gestart met de vraag:
Is het vreemd om van haar te verwachten dat ze na school naar huis komt? Zeker in de eerste schoolweken?

Dan worden veel antwoorden gegeven; naar mijn idee respectvol en onderbouwd, maar blijkbaar niet TO gelijk gevend en dan wordt er stekelig gereageerd en uiteindelijk niet meer. Beetje kinderachtig en ook jammer, want dit is natuurlijk wel waar een forum voor is en mensen nemen de moeite om te lezen en te reageren

TO heeft gemeld dat ze niet meer zou reageren. Dus reacties blijven geven is dan best zinloos. 

Pimpelmees67 schreef op 25-08-2025 om 22:15:

[..]

TO heeft gemeld dat ze niet meer zou reageren. Dus reacties blijven geven is dan best zinloos.

Nou ook als to niet meer meepraat kan er een goed gesprek gevoerd worden dat nuttig kan zijn voor andere moeders in vergelijkbare situaties.

Bakblik schreef op 25-08-2025 om 22:17:

[..]

Nou ook als to niet meer meepraat kan er een goed gesprek gevoerd worden dat nuttig kan zijn voor andere moeders in vergelijkbare situaties.

Oh natuurlijk. Maar verwijt TO dan niet dat ze niet reageert, zoals Yeps deed.

Pimpelmees67 schreef op 25-08-2025 om 22:27:

[..]

Oh natuurlijk. Maar verwijt TO dan niet dat ze niet reageert, zoals Yeps deed.

vind het gewoon jammer dat iemand niet meer reageert omdat de antwoorden niet bevallen ipv het 'gesprek' aan te gaan. En verwijten is een groot woord...

Maar inderdaad kan de rest van het topic voor meer mensen helpend zijn

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.