SuzyQFive
14-05-2024 om 09:32
Examens 2024
Ik zag nog geen examentopic van dit jaar
Vandaag beginnen de examens! Praat hier mee.
Zilver_gray
12-06-2024 om 21:20
SuzyQFive schreef op 12-06-2024 om 21:10:
[..]
Ze blijft in de stad, maar ze wordt over een maand pas 16 dus nog even wat te jong om uit te vliegen
Ah ok
Flanagan
12-06-2024 om 22:17
Vaaas schreef op 12-06-2024 om 18:52:
[..]
Ervan uitgaande dat ze een deel van de vakken wel gehaald heeft, is VaVo altijd een betere optie. Blijven op de eigen school betekent helaas altijd dat alles over moet. (Achteraf gezien was het wellicht een goede optie voor afgelopen jaar geweest, maar dat is voorbij).
Op de VaVo kun je je examen sowieso al spreiden,
Mijn kind wilde naar de vavo voor een paar deelcertificaten want ze was klaar met haar middelbare school en wilde verandering van omgeving. Maar wie dat niet wilt, en alsnog in aanmerking komt voor verspreid examen, hoeft niet alles over te doen.
Vaaas
12-06-2024 om 22:27
Flanagan schreef op 12-06-2024 om 22:17:
[..]
Mijn kind wilde naar de vavo voor een paar deelcertificaten want ze was klaar met haar middelbare school en wilde verandering van omgeving. Maar wie dat niet wilt, en alsnog in aanmerking komt voor verspreid examen, hoeft niet alles over te doen
Zoals ik al zei, dat was inderdaad wellicht een goed idee geweest voor dit schooljaar. Het kan niet achteraf. Dus als je vakken die je dit jaar al gehaald hebt niet over wilt doen is alleen een vervolg op de VAVO mogelijk
Ik zou dat zelf graag anders zien, zodat leerlingen kunnen kiezen of ze hun vakken herkansen op hun eigen middelbare school of liever of de VAVO
SuzyQFive
12-06-2024 om 22:45
Vaaas schreef op 12-06-2024 om 22:27:
[..]
Zoals ik al zei, dat was inderdaad wellicht een goed idee geweest voor dit schooljaar. Het kan niet achteraf. Dus als je vakken die je dit jaar al gehaald hebt niet over wilt doen is alleen een vervolg op de VAVO mogelijk
Ik zou dat zelf graag anders zien, zodat leerlingen kunnen kiezen of ze hun vakken herkansen op hun eigen middelbare school of liever of de VAVO
Eerlijk gezegd zou ik daar als VO-school niet zo blij mee zijn. Je kan dat nooit zo goed roosteren dat ze een aaneengesloten rooster hebben dus dat is veel hangen in de school.
SuzyQFive
12-06-2024 om 23:00
Overigens werkte ik op een LOOT-school waar gespreid examen veel voor kwam. Alleen daar was de lessenstructuur anders.
MamaE
12-06-2024 om 23:18
Gefeliciteerd aan alle geslaagden en sterkte voor de gezakten. Hopelijk is er nog een herkansing mogelijk en anders komt het linksom of rechtsom uiteindelijk ook wel goed.
Agen
12-06-2024 om 23:32
SuzyQFive schreef op 12-06-2024 om 20:07:
[..]
Dat zou ik niet zo snel doen / durven 🤭. Mijn jongste zit bij mij op school. Mijn vader wist destijds ook niet eerder dan ikzelf dat ik geslaagd was toen ik bij hem op school zat.
Mijn kind heeft ook versneld examen gedaan, en het is op de school van mijn kinderen juist de bedoeling dat je dat doet. Versnellers worden niet gebeld, ze moeten gewoon zelf in magister kijken (en daar staat dan alleen hoeveel punten ze gehaald hebben. De n-term moeten ze er zelf bijvoegen, en hun eindcijfer moeten ze ook zelf uitrekenen.)
SuzyQFive
13-06-2024 om 07:21
Agen schreef op 12-06-2024 om 23:32:
[..]
Mijn kind heeft ook versneld examen gedaan, en het is op de school van mijn kinderen juist de bedoeling dat je dat doet. Versnellers worden niet gebeld, ze moeten gewoon zelf in magister kijken (en daar staat dan alleen hoeveel punten ze gehaald hebben. De n-term moeten ze er zelf bijvoegen, en hun eindcijfer moeten ze ook zelf uitrekenen.)
Dat is een andere situatie. Toch vind ik dan het alsnog wel zo coulant en lief dat je als school ook deze leerlingen belt.
Het Dollard College in Winschoten publiceert in de week voor de uitslag voor alle leerlingen al de gehaalde scores (mits de tweede corrector het heeft nagekeken). Dat mag blijkbaar, toch vind ik dat nog steeds bijzonder…
Ciska78
13-06-2024 om 08:23
even een vraag voor diegene van wie hun kind staatsexamen doet en volgend jaar nog een aantal vakken moet doen.
Doen jullie wel iets speciaals als ze dit jaar de vakken hebben gehaald?
Schemerlampje
13-06-2024 om 08:38
Agen schreef op 12-06-2024 om 23:32:
[..]
Dat is bij ons op school niet zo. Hij kan nu nog steeds in zijn eigen magister zijn cijfer niet zien.
Vaaas
13-06-2024 om 08:40
Ciska78 schreef op 13-06-2024 om 08:23:
even een vraag voor diegene van wie hun kind staatsexamen doet en volgend jaar nog een aantal vakken moet doen.
Wij hebben dat vorig jaar wel gedaan. Het is toch een mijlpaal als je vakken afgesloten hebt.
Zebra04
13-06-2024 om 11:26
Dochter is ook geslaagd, met een prachtige cijferlijst: alleen maar zevens en twee achten! Geen enkele onvoldoende voor de examens en voor wiskunde had ze zelfs een 9 gehaald!
Alle zenuwen dus voor niks, maar ja, zo gaat dat bij haar...
Volgend jaar studie: Pedagogische Wetenschappen proberen, spannend!
Zilver_gray
13-06-2024 om 11:32
Zebra04 schreef op 13-06-2024 om 11:26:
Dochter is ook geslaagd, met een prachtige cijferlijst: alleen maar zevens en twee achten! Geen enkele onvoldoende voor de examens en voor wiskunde had ze zelfs een 9 gehaald!
Alle zenuwen dus voor niks, maar ja, zo gaat dat bij haar...
Volgend jaar studie: Pedagogische Wetenschappen proberen, spannend!
Gefeliciteerd!!!!
MamaE
13-06-2024 om 11:40
Ik zou deelcertificaten zeker ook vieren. Daar hebben ze ook hard voor gewerkt.
Misschien de vlag bewaren tot volgend jaar, maar iets lekkers halen en een klein feestje zou ik zeker wel doen voor mijn kind.
Schemerlampje
13-06-2024 om 12:19
Ciska78 schreef op 13-06-2024 om 08:23:
Wij hebben gisteren taart gegeten. Maar in ons geval ging het maar om 1 vak. En gezien het hele verhaal van jouw dochter zou ik er zeker wat voor doen. Kan ook iets als uit eten zijn, maar ik weet niet of ze dat aan kan? Of iets moois voor haar kamer o.i.d.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.