Colaflesje
17-07-2025 om 13:24
Geld pizza terugkregen
Er heeft bij mij thuis afgelopen woensdag een vervelende gebeurtenis plaatsgevonden. Mijn zusje van 15 was boos en heeft op onze vaders naam een paar pizza’s besteld. De pizzaboer kwam daar aan de deur al snel achter, werd boos toen hij hoorde dat mijn ouders niet willen betalen, en toen ontstond er felle ruzie tussen de pizzaboer en mijn ouders. Om de situatie te de-escaleren heb ik de beste man voorgesteld de rekening te betalen zodat hij weer weggaat. Ik was het er niet mee eens maar de ruzie was wel echt heftig.
Zowel mijn ouders als mijn jongere zusje weigeren me nu het geld terug te betalen. Het gaat om ruim 60 euro wat ik als student eigenlijk niet kan missen. De pizzaboer heeft de pizza’s ook weer meegenomen dus het was echt alleen betalen om te zorgen dat hij weggaat en stopt.
Hoe krijg ik het geld terug?

Frisdrank1972
17-07-2025 om 13:26
Je ouders moeten gaan eisen dat je zusje je terug betaald. Ik vind het zelf een erg raar verhaal. Je moet toch van tevoren betalen. Ik betaal nooit bij de deur dat is iets van 10 jaar terug.

Colaflesje
17-07-2025 om 13:28
Frisdrank1972 schreef op 17-07-2025 om 13:26:
Je ouders moeten gaan eisen dat je zusje je terug betaald. Ik vind het zelf een erg raar verhaal. Je moet toch van tevoren betalen. Ik betaal nooit bij de deur dat is iets van 10 jaar terug.
Op thuisbezorgdnl zie ik ook nergens in ons dorp dat je met achteraf betalen eten kan bestellen. Ze zal wel de pizzeria hebben gebeld of zo. Ik vind ook dat zij mij mag terugbetalen, door haar actie hadden wij een grote ruzie aan de deur.

Chiquita
17-07-2025 om 13:32
Raar verhaal, jij betaalt dus 60 euro (die je eigenlijk niet kan missen) voor iets wat de pizza koerier weer mee heeft genomen? Doe je dat vaker, iets betalen maar dan niet meenemen?

IMI-x2
17-07-2025 om 13:36
Ja, je zusje moet dit terugbetalen, want zij heeft de pizza's besteld. Als ze dat niet doet, kunnen je ouders het bedrag aan jou betalen en dan inhouden van iets wat ze aan je zusje betalen (zak/kleed/sportgeld?).

Roos57
17-07-2025 om 13:55
wat een toestand zo aan het begin van de vakantie.
leer ervan zou ik zeggen en doe dit niet weer

Colaflesje
17-07-2025 om 14:02
Roos57 schreef op 17-07-2025 om 13:55:
wat een toestand zo aan het begin van de vakantie.
leer ervan zou ik zeggen en doe dit niet weer
Volgende keer bel ik de politie. En hoop ik dat die willen komen…

Colaflesje
17-07-2025 om 14:03
IMI-x2 schreef op 17-07-2025 om 13:36:
Ja, je zusje moet dit terugbetalen, want zij heeft de pizza's besteld. Als ze dat niet doet, kunnen je ouders het bedrag aan jou betalen en dan inhouden van iets wat ze aan je zusje betalen (zak/kleed/sportgeld?).
Vind ik ook. Maar ze zijn meer bezig met het gedrag van die koerier hier aan de deur. Zijn gedrag was ook asociaal maar mijn ouders vertikten het ook zelf om dan maar de deur dicht te gooien.

Estra
17-07-2025 om 14:29
Waarom nam de pizzakoerier de pizza’s weer mee als je toch betaald had ? Maar je zusje is degene die moet betalen .

Rosehip
17-07-2025 om 14:32
Ik snap wel dat de pizzaboer niet blij was toen hij hoorde dat de pizza´s niet betaald zouden worden. Vreemd dat hij ze na betalen toch mee heeft genomen, maar ook dan zou jij je geld kwijt geweest zijn.
Ik mag hopen dat je ouders jou je geld teruggeven, en het daarna met je zusje regelen.

wil40
17-07-2025 om 14:46
En idd best asociaal om ruzie te maken met een bezorger als de pizza's op jullie adres afgeleverd moesten worden. Die ruzie had achteraf gekund, met je zusje in dit geval. Zij heeft je vaders naam gebruikt zonder toestemming, dat is fraude.

Herfstappeltaart
17-07-2025 om 15:13
Raar verhaal. En als jij hebt betaald waarom zijn de pizza's dan weer meegenomen?
Zusje gaat maar klusjes doen en betaalt alles terug (als het waar is natuurlijk).

stuart23
17-07-2025 om 15:17
Je hebt eigenlijk betaald om het probleem voor je ouders en zusje op te lossen, terwijl jij er niets mee te maken had. Praat er rustig met hen over en leg uit dat je dit als student niet kunt missen het is eerlijk dat zij jou die €60 teruggeven.

Lotus_
17-07-2025 om 15:19
Je ouders hadden geen heisa moeten schoppen met de pizzakoerier aan de deur, die kan er ook niets aan doen. Je zusje is minderjarig dus je ouders hadden de koerier gewoon moeten betalen. Daarna alsnog verhalen op je zusje.

Lotus_
17-07-2025 om 15:21
Colaflesje schreef op 17-07-2025 om 14:03:
[..]
Vind ik ook. Maar ze zijn meer bezig met het gedrag van die koerier hier aan de deur. Zijn gedrag was ook asociaal maar mijn ouders vertikten het ook zelf om dan maar de deur dicht te gooien.
Je ouders zijn hier zeer onvolwassen mee omgegaan. Die pizzakoerier komt in een situatie waar hij niet om gevraagd heeft. Je ouders ook niet, maar het is wel hun (minderjarige) dochter die voor deze situatie heeft gezorgd. Die hadden dit dus op dat moment voor die koerier moeten oplossen. Snap wel de frustraties van die koerier! Die staat hier buiten. Je ouders heeft van hun probleem, het probleem van de koerier gemaakt.

Lotus_
17-07-2025 om 15:24
Colaflesje schreef op 17-07-2025 om 13:28:
[..]
Op thuisbezorgdnl zie ik ook nergens in ons dorp dat je met achteraf betalen eten kan bestellen. Ze zal wel de pizzeria hebben gebeld of zo. Ik vind ook dat zij mij mag terugbetalen, door haar actie hadden wij een grote ruzie aan de deur.
Ik zeg het nog maar een keer: jouw ouders maakten grote ruzie aan de deur met iemand die hier niets mee te maken bad.