Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Geld pizza terugkregen

Je hebt in feite de boel gesust door te betalen, terwijl jij er niets mee te maken had heel volwassen van je. Het is logisch dat je je geld terug wilt. Mijn advies: blijf rustig maar duidelijk, leg uit dat jij alleen hebt betaald om hen uit de situatie te helpen. Misschien helpt het om te zeggen dat je het anders jammer genoeg via een betaalregeling wilt terugvragen. Uiteindelijk is dit vooral een kwestie van grenzen stellen binnen je gezin.

Ik snap het verhaal ook niet helemaal, maar je kunt natuurlijk ook een x aantal keer de verjaardags-/sint-/kerstcadeautjes overslaan, dan spaar je het daarmee uit.

bij welke pizzaboer(???) kun je nog aan de deur betalen??

Vreemd verhaal

Ik kan nog wel aan de deur betalen als ik een bestelling doorbel. (Is geen grote keten.)
Maar dan krijg ik mijn bestelling wel als ik die betaal...

Lotus_ schreef op 17-07-2025 om 15:19:

Je ouders hadden geen heisa moeten schoppen met de pizzakoerier aan de deur, die kan er ook niets aan doen. Je zusje is minderjarig dus je ouders hadden de koerier gewoon moeten betalen. Daarna alsnog verhalen op je zusje.

Precies dit.

pfffff vakantietijd

Het is weer vakantietijd

Gek verhaal. Uiteindelijk wordt er betaald, maar de pizza's gaan mee terug. Waarom dan??? 60 euro is trouwens ook een flink bedrag voor een paar pizza's!  Waarom voelde jij je verantwoordelijk om de situatie op te lossen? 
Ik vind echt dat je dit aan je ouders had moeten overlaten. Maar die zijn blijkbaar ook niet zo volwassen omdat ze nu ook het probleem bij jou laten liggen.
Woon je nog thuis of was je toevallig thuis?

Nick90 schreef op 17-07-2025 om 15:41:

Dat doen ze alleen als het vakantie is 

In Scandinavië 

Colaflesje

Colaflesje

17-07-2025 om 18:38 Topicstarter

Ik ben eind van de middag bij de pizzaboer geweest maar ik vrees dat er sprake is van meer dan ik denk.

Ik heb zeker weten betaald op een PINAUTOMAAT maar de pizzeria weet van niks. Die herkent wel dat gisteren/woensdag één bestelling onbetaald terug is gekomen en zei daarbij “dit gebeurt bijna elke avond, wij maken er geen probleem van en halen de bestelling uit ons systeem”. Maar er staat niet in het systeem dat er wel is betaald.

De afschrijving op mijn rekening staat volgens mij ook op naam van een particulier en niet een bedrijfsnaam.

Ik denk dat ik morgen maar naar de politie ga want dit is gewoon oplichting. En met mijn zus ben ik ook nog lang niet klaar. 

Colaflesje

Colaflesje

17-07-2025 om 18:41 Topicstarter

Pippeltje schreef op 17-07-2025 om 17:29:

Gek verhaal. Uiteindelijk wordt er betaald, maar de pizza's gaan mee terug. Waarom dan??? 60 euro is trouwens ook een flink bedrag voor een paar pizza's! Waarom voelde jij je verantwoordelijk om de situatie op te lossen?
Ik vind echt dat je dit aan je ouders had moeten overlaten. Maar die zijn blijkbaar ook niet zo volwassen omdat ze nu ook het probleem bij jou laten liggen.
Woon je nog thuis of was je toevallig thuis?

Het waren 3 grote pizza’s maar ik heb dus helemaal niet aan de pizzeria betaald maar aan de bezorger. Overigens staat er op google maps wel meermaals dat die pizzeria zonder toestemming van klanten 35% fooi rekent. 

Ik ben ook echt boos op mijn ouders en dat heb ik ze zonet weer even laten weten. Ik wil hier gewoon veilig kunnen wonen zonder felle ruzies aan de deur. Als ze gewoon de deur dichtsmeten was het ergste wat er kon gebeuren dat die jongen een paar keer op de deur had gebonkt..

Colaflesje

Colaflesje

17-07-2025 om 18:43 Topicstarter

Vroeg ik die pizzeria ook. Telefonisch is bij hun altijd achteraf betalen. 

Het wordt steeds gekker.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.