Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Jane1403
03-07-2024 om 22:34
Ciska78 schreef op 03-07-2024 om 17:47:
zo super trots op mijn dochter, ze heeft net gehoord dat ze 4 van de 5 vakken heeft gehaald.
Ze belde en klonk zelf ook supppper trots en opgelucht.
Dit heeft ze maar mooi gedaan zeg 🥳
Wauw! Gefeliciteerd. Echt heel knap! Hopelijk houdt ze het fijne gevoel van trotsheid maar ook opluchting even vast. Dat gun ik haar. En jullie ook!
MamaE
04-07-2024 om 00:19
Wauw Ciska, wat knap van je dochter, van harte gefeliciteerd! Daar mogen jullie en zij heel trots op zijn.
KnorrendKitten
04-07-2024 om 08:33
Super knap van je dochter, terecht dat je trots bent! Dochter mag echt trots zijn op haarzelf.
Layka.12
04-07-2024 om 12:41
Oh Ciska, wat een goed nieuws.
Het is een kanjer.
Dat moet zeker gevierd worden.
Super nieuws! Zo blij voor jullie
Ciska78
10-07-2024 om 10:50
Ondertussen zijn we al weer even verder en weten we nog steeds niets van de gemeente over de vernieuwde offerte.
Ik heb vandaag het advies van een forummer opgevolgd en een mail gestuurd naar de wethouder jeugd bij onze gemeente.
Ik ben er zo klaar mee dat het allemaal zo langzaam gaat en dat ook langzaam het perspectief bij dochter weg brokkelt.
Afgelopen maandag onverwachts een gesprek met een andere organisatie die misschien wat kan betekenen maar helaas niet in onze eigen gemeente. En dat is nou juist wat dochter van de eerste organisatie heel erg aanspreekt, veel dichter bij ons in de buurt zodat ze, als ze wil, op de fiets op bezoek kan komen.
Dus dochter had gisteren echt een hele grote error over het gesprek van afgelopen maandag en wil dus ook eigenlijk niet op een plek nog steeds te ver van ons vandaan.
Gelukkig dat ze dit ook mag aangeven.
Wat ze trouwens nu ook denken, nu dochter veel meer aan het vertellen is bij de psycholoog, is dat ze vermoeden dat er ook spraken is van een psychotische stoornis, dit gaat in ieder geval nader onderzocht worden. Maar zowel de psycholoog als psychiater hebben dit al gezegd.
duizel
10-07-2024 om 12:17
och ciska wat gaat het toch traag en wellicht weer een nieuwe diagnose. Ik lees wel iets positiefs en dat is dat ze steeds meer vertelt op de groep. Fijn dat ze wat opener lijkt te worden
Ciska78
16-07-2024 om 08:25
Hier gaat het wel, ben zelf momenteel ziek.
Verder gaat alles bij de gemeente maar traag, nieuwe offerte van organisatie wordt hoogstwaarschijnlijk ook afgekeurd hebben we van de gezinsvoogd begrepen. Meerdere redenen.
Andere optie is een kleinschalige woonplek waar al een team en alles er omheen is, maar helaas niet in onze plaats, dat is wel een domper want dochter had in haar hoofd om op de fiets thuis op bezoek te kunnen.
Maar eigenlijk is het op dit moment allemaal onzeker over waar dochter heen gaat en wanneer.