Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
UnknownCrocodile85
16-07-2024 om 08:56
Beterschap ❤️🩹 Ciska. En adem in en uit .
Tis heel frustrerend.
En het duurt ook nog wel even .Dus hoe cliché ook zorg goed voor jezelf.
Ciska78
18-07-2024 om 14:57
Helaas hebben we net gehoord dat de offerte van de organisatie die helemaal maatwerk zou leveren helemaal is afgekeurd door de gemeente, de gemeente wil in zijn geheel niet in zee met hun ivm teveel onzekerheden.
Nou is er wel een andere organisatie in the picture, die levert ook maatwerk, maar heeft bijv al een woning en een team, maar de grote tegenvaller daarvan is dat het nog steeds niet in de buurt is.
Aankomende dinsdag is er een gesprek met gemeente, gezinsvoogd die organisatie om hopelijk te komen tot een overeenkomst.
UnknownCrocodile85
18-07-2024 om 16:47
Als het goed is voor dochter doen .Goede (ggz) zorg is niet vanzelfsprekend. Helaas .
MamaE
18-07-2024 om 17:39
Ach wat vervelend Ciska, dat het allemaal zo tergend traag gaat. Had de gemeente niet eerder kunnen zeggen dat ze überhaupt niet met die organisatie in zee willen?
Als goede zorg verder weg is, dan is het maar zo. Belangrijkste is dat dochter geholpen wordt.
Layka.12
18-07-2024 om 23:32
Ik ben het met Roos eens Ciska. Goed maatwerk en zorg is nu heel belangrijk.
Als je het verder van huis kunt krijgen is het niet anders, ik snap dat jullie het je anders hadden voorgesteld.
Als dochter daar de zorg kan krijgen die ze nodig heeft, doen!
Ik denk aan jullie. ♥️
Ciska78
19-07-2024 om 09:00
Roos55 schreef op 18-07-2024 om 16:47:
Als het goed is voor dochter doen .Goede (ggz) zorg is niet vanzelfsprekend. Helaas .
Mijn probleem vooral, beide partijen zijn geen ggz partij, die moet daar extern nog bij aan sluiten voor bepaalde zorg.
Eigenlijk zijn het beide partijen die maatwerk leveren voor jongeren die overal buiten de boot vallen. Het enige wat, denken wij met enige zekerheid te kunnen zeggen, de gemeente nu heeft tegengehouden bij partij nr 1 is dat hun offerte gewoon hoger was dan partij 2. En uiteindelijk draait alles om geld en niet waar kind het beste gaat gedeien.
Zo voelt het nu gewoon heel erg.
Heb ook nog helemaal niet gehoord van de wethouder die ik vorige week heb gemaild, wel jammer hoor.
UnknownCrocodile85
19-07-2024 om 09:26
Dan zou ik es bellen. Voor hetzelfde geld is wethouder ziek of op vakantie.
Jane1403
26-07-2024 om 18:57
Hoe gaat het met jullie Ciska? Hoe is het met dochter en hoe gaat het als ze thuis is?
Ciska78
27-07-2024 om 09:03
ondertussen hebben we eindelijk gehoord dat de offerte van partij 2 is goedgekeurd. Alleen dochter was afgelopen week heel stellig dat ze daar niet heen wil. Maar goed, nieuwe stappen zijn natuurlijk moeilijk en er is een mogelijkheid dat ze een plekje dichter bij huis hebben.
Verder zijn we voor het eerst sinds 2 jaar met zijn 3en op vakantie en dat bevalt en gaat tot nu toe goed.
Wel heeft dochter het nodig om veel te doen, zodat ze niet in haar hoofd gaat zitten. Intensief maar wel fijn om zo samen te kunnen zijn