Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

Ciska78

Ciska78

11-09-2025 om 08:00 Topicstarter

PMT zou misschien nog een optie zijn.
Het gaat hier momenteel redelijk rustig. Nu al weer een poosje niet gesneden, en tuurlijk is het nu niet ineens koek en ei, maar het niet snijden is al zo’n zorg minder.
Het blijft erg intensief, want er is nog steeds genoeg spanning, wat zorgt dat wij constant bezig zijn om dochter te ‘vermaken’ zodat ze zo min mogelijk in haar hoofd gaat zitten en de spanning er zo veel mogelijk uit blijft.
Soms is dat wel op je tenen lopen, want het is echt intens, je moet soms echt opletten hoe je dingen aandraagt en zegt.

het is wel grappig, de orthopedagoog had gezegd dat dochter vaak wel 6 weken nodig heeft om te wennen aan nieuwe situaties (nu de hond en thuisbegeleiding) en dat lijkt nu ook wel zo te zijn. 

PMT is een zeer fijne vorm van therapie kan ik uit eigen ervaring vertellen. Houd er wel rekening mee dat dit eigenlijk nooit vergoed wordt en als dit wel vergoed wordt dit vanuit de alternatieve geneeskunde komt. Maar PGB is in ieder geval voor kinderen ook een optie dus verwacht voor jouw dochter ook. 
Het toeval wil dat ik voor een PMT praktijk voor kinderen werk dus mijn werkdag omgeven wordt door PMTers. Ik kan als je wilt aan een collega vragen of dit uberhaupt past bij PMT. Het kan ook zijn dat de problematiek (zoals helaas al gebleken is in het verleden) te zwaar is. Als je dat zou willen wil je me dan even een PM sturen met een korte omschrijving van haar problemen? Dan hoef ik niet het hele topic door te spitten zodat ik niets belangrijks vergeet. En ik kan zelfs vragen of ze iemand kennen bij jou in de buurt (er zijn volgens mij maar 2 plekken waar een PMT opleiding gevolgd kan worden dus de kans is best groot) als je ook even je woonplaats stuurt.

Fijn dat het trouwens wat rustiger is de laatste tijd, kan me voorstellen dat dat voor jullie ook wel even prettig is, een beetje adem kunnen halen!

Ciska78

Ciska78

11-09-2025 om 08:21 Topicstarter

Dochter is ondertussen volwassenen. En haar PGB is zo dichtgetimmerd in wat er vergoed wordt, daar kan geen PMT vanaf.
Ik vind je aanbod heel lief hoor, maar voor nu ga ik er even geen gebruik van maken, nu een nieuwe therapie toevoegen gaat ook weer voor spanning zorgen, dus die schuiven we even op de lange baan

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.