Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoekmaker

tante Sidonia

tante Sidonia

16-12-2014 om 13:43

moeder mop

Dit lijkt mij uitermate geschikt voor een koekje van eigen deeg!?

Auwereel

Auwereel

16-12-2014 om 14:57 Topicstarter

Leert hij niets van denk ik...

Hij is een sloddervos en al vaker dingen kwijt, dus dan wordt hij kwaad omdat hij zijn spullen niet kan vinden.
Geven we aan dat wij zijn eigendommen hebben verstopt, of begint hij dat te vermoeden, denkt hij dat het logische manier is om je ongenoegen te uiten en verstopt hij vervolgens nog meer spullen van ons.

tante Sidonia

tante Sidonia

17-12-2014 om 13:31

zeg het dan gewoon

'Ik heb je mobiel verstopt, al s ik dit of dat heb teruggevonden, vertel ik je waar die ligt'.

niet zo handig

Hier zou dat niet zo'n handige actie zijn. Met zelf dingen afpakken en verstoppen geef je een verkeerd voorbeeld. Dat kan je kind ook. Ik zou hier helpen zoeken. Shit happens, dan maak je ruimte in je zelf, geduld en kalmte, en je gaat het oplossen en anders laat je het los.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-12-2014 om 13:51

Verleidelijk

Maar ik ben toch bang dat hij ook daar niets van leert, tante Sidonia.

Persoonlijk zou ik het op het vertrouwen argument gooien. Blijkbaar raken spullen kwijt als ze rondslingeren, dus alles wat rondslingert zou ik op een door mij te beheren plek leggen. Dochter zou ik een nieuwe fotocamera geven als het ding binnen een paar dagen niet tevoorschijn komt en aan zoon zou ik vertellen dat mocht hij er iets mee van doen hebben dat het dan te hopen is dat het ding of te voorschijn komt voordat je een nieuwe hebt gekocht, of nooit meer. Want als dit ooit nog te herleiden is naar hem mag hij financieel bloeden. Zoiets?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.